Jag filosoferar lite melankoliskt över livet, min dröm som ung var att hitta något jobb som man kan arbeta från något land i Asien..Typ något inom IT.. Men är det ens realistiskt? Jag känner ju till uttrycket Digital nomad men när jag undersöker det lite smått så verkar den iden vara väldigt svår. Finns det någon som pluggade som t.e.x webbutvecklare och nu har den möjligheten att ta jobb i Sverige medans man bor i Asien?
Tyvärr erbjuder väldigt få företag sina anställda att jobba utomlands då försäkringen kräver att den anställda ska vara i samma land som företaget befinner sig i
Du får nog satsa på att starta eget om du vill jobba mot den svenska marknaden medans du befinner dig i t.ex Asien
Jag filosoferar lite melankoliskt över livet, min dröm som ung var att hitta något jobb som man kan arbeta från något land i Asien..Typ något inom IT.. Men är det ens realistiskt? Jag känner ju till uttrycket Digital nomad men när jag undersöker det lite smått så verkar den iden vara väldigt svår. Finns det någon som pluggade som t.e.x webbutvecklare och nu har den möjligheten att ta jobb i Sverige medans man bor i Asien?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!