2023-03-25, 16:06
Medlem
Jag filosoferar lite melankoliskt över livet, min dröm som ung var att hitta något jobb som man kan arbeta från något land i Asien..Typ något inom IT.. Men är det ens realistiskt? Jag känner ju till uttrycket Digital nomad men när jag undersöker det lite smått så verkar den iden vara väldigt svår. Finns det någon som pluggade som t.e.x webbutvecklare och nu har den möjligheten att ta jobb i Sverige medans man bor i Asien?
Citera
2023-03-25, 16:27
Medlem
Content/Copywriter har mycket remote.
Citera
2023-03-25, 18:55
Medlem
Avayas avatar
Tyvärr erbjuder väldigt få företag sina anställda att jobba utomlands då försäkringen kräver att den anställda ska vara i samma land som företaget befinner sig i

Du får nog satsa på att starta eget om du vill jobba mot den svenska marknaden medans du befinner dig i t.ex Asien
Citera
2023-03-26, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av axe92
Jag filosoferar lite melankoliskt över livet, min dröm som ung var att hitta något jobb som man kan arbeta från något land i Asien..Typ något inom IT.. Men är det ens realistiskt? Jag känner ju till uttrycket Digital nomad men när jag undersöker det lite smått så verkar den iden vara väldigt svår. Finns det någon som pluggade som t.e.x webbutvecklare och nu har den möjligheten att ta jobb i Sverige medans man bor i Asien?
Jag har en nutida kollega som precis kommit från ett remote support jobb i Thailand. Menar det finns gott om dessa jobb.
Finns tusentals. Googla lite skall du se. https://www.google.se/search?q=remote+work+usa&sxsrf=APwXEdcti3KpUEMt9bI ddAop9LEDUgy9Tg%3A1679747362119&ei=IukeZKjtBpbZrgT mlZn4AQ&oq=remote+work&gs_lcp=Cgxnd3Mtd2l6LXNlcnAQ ARgJMgUIABCABDIFCAAQgAQyBQgAEIAEMgUIABCABDIFCAAQgA QyBQgAEIAEMgUIABCABDIIC AAQgAQQywEyCAgAEIAEEMsBMgUIABCABDoKCAAQRxDWBBCwAzo LCAAQgAQQsQMQgwE6CwguEIMBELEDEIoFOhEILhCABBCxAxCDA RDHARDRAzoOCC4QgAQQsQMQgwEQ1AI6CwguEIoFELEDEIMBOgg IABCABBCxAzoLCAAQigUQsQMQgwE6BAgjECc6BwgAEIoFEEM6C AguEIAEELEDOhMILhCKBRCxAxCDARDHARDRAxBDOgsILhCABBC xAxCDAToOCC4QgAQQsQMQxwEQ0QM6DQgAEIoFELEDEIMBEEM6C wguEIAEEMcBEK8BOgoIABCABBCxAxAKOgcIABCABBAKOg0ILhC ABBDHARCvARAKOgoIABANEIAEELEDOgcIABANEIAEOg0ILhANE IAEEMcBEK8BSgQIQRgAUPITWLgmYM5iaAFwAXgAgAFniAGyB5I BBDEwLjGYAQCgAQHIAQjAAQE&sclient=gws-wiz-serp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in