• 1
  • 2
2023-03-25, 21:20
Medlem
Jag går en lärlingsutbildning.
Har en chef/handledare som jag vantrivs och som är omöjlig att prata med.
Numer undviker jag personen så långt det går.

Saken är att skolan nekar mig att byta plats.
Har dom rätt å göra det?
Det är ju jag som tar CSN för att gå utbildningen så jag dom kan inte bestämma allt över detta.

Vad händer om jag helt vägrar å gå ditt.
Citera
2023-03-25, 21:22
Medlem
KebabOchBearnaises avatar
Om du vägrar gå dit så är det nog du som avstår utbildningen så som du beskriver situationen.

Du får nog bita ihop tyvärr. Hur länge är det du ska vara där?
Citera
2023-03-25, 21:23
Medlem
Blaze.s avatar
Det är APU du har? Isf tror jag skolan kan ha rätt att ha kvar dig. Det är efter skolan när den riktiga praktiken börjar där du också får lön som du får bestämma själv vart du vill gå.
Citera
2023-03-25, 21:31
Medlem
Testa och fråga dom med ett påstående om att dom är homofober.
Stå på dej och tala högt i din kontakt med skolan så kan du väl
återkomma i tråden när du är på din nya plats.
Citera
2023-03-25, 22:21
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Jag går en lärlingsutbildning.
Har en chef/handledare som jag vantrivs och som är omöjlig att prata med.
Numer undviker jag personen så långt det går.

Saken är att skolan nekar mig att byta plats.
Har dom rätt å göra det?
Det är ju jag som tar CSN för att gå utbildningen så jag dom kan inte bestämma allt över detta.

Vad händer om jag helt vägrar å gå ditt.

Välkommen till verkligheten det är inte första gången du kommer stöta på en chef/arbetsledare som är jobbig att ha med att göra.

Gör som han säger och plågar dig igenom din app. Alternativet är att du själv hittar en ny plats som vill ta emot dig.

Om du vägra gå dit så kommer du inte klara ett moment i utbildningen och riskerar förlora CSN.
Citera
2023-03-25, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KebabOchBearnaise
Om du vägrar gå dit så är det nog du som avstår utbildningen så som du beskriver situationen.

Du får nog bita ihop tyvärr. Hur länge är det du ska vara där?

Men man borde välja rätt att byta till en annan plats om man så ogärna vill träffa denna person. Får panik och vill försvinna bara jag hör eller ser människan.

Jag blir inte kvar.

Citat:
Ursprungligen postat av Blaze.
Det är APU du har? Isf tror jag skolan kan ha rätt att ha kvar dig. Det är efter skolan när den riktiga praktiken börjar där du också får lön som du får bestämma själv vart du vill gå.

Jag ska inte börja nån riktig praktik efter skolan. Den riktiga praktiken är nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
Testa och fråga dom med ett påstående om att dom är homofober.
Stå på dej och tala högt i din kontakt med skolan så kan du väl
återkomma i tråden när du är på din nya plats.

Jag talar redan högt med skolan. Men ska skärpa upp tonen ordentligt nu.

Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Välkommen till verkligheten det är inte första gången du kommer stöta på en chef/arbetsledare som är jobbig att ha med att göra.

Gör som han säger och plågar dig igenom din app. Alternativet är att du själv hittar en ny plats som vill ta emot dig.

Om du vägra gå dit så kommer du inte klara ett moment i utbildningen och riskerar förlora CSN.

Ja det finns en ny plats men skolan går inte med på att byta.
Citera
2023-03-25, 23:57
Medlem
Citat:
Men man borde välja rätt att byta till en annan plats om man så ogärna vill träffa denna person. Får panik och vill försvinna bara jag hör eller ser människan.

Jag blir inte kvar.

Jag ska inte börja nån riktig praktik efter skolan. Den riktiga praktiken är nu.

Jag talar redan högt med skolan. Men ska skärpa upp tonen ordentligt nu.

Ja det finns en ny plats men skolan går inte med på att byta.

Vad är det här för kärringsnack???
Byte av praktikplats för att du ogärna vill träffa en person? Får panik och vill försvinna?

Du får allt bita ihop och lära dig arbeta tillsammans med människor du inte älskar, det är så det funkar i verkligheten.
Det är ju inte så att ni ska flytta ihop, du ska vara där en begränsad period på praktik.
Hur tror du att du ska hantera sådana här situationer när du börjat på ett arbete?
Tänker du byta jobb hela tiden om det finns en person som du "ogärna vill träffa"? Då kommer du inte att bli attraktiv i en arbetsgivares ögon.
Vilket söndercurlat tankesätt du har. Å nu drar du inte på dig offerkoftan utan väx upp!
Citera
2023-03-26, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Markberedning
Vad är det här för kärringsnack???
Byte av praktikplats för att du ogärna vill träffa en person? Får panik och vill försvinna?

Du får allt bita ihop och lära dig arbeta tillsammans med människor du inte älskar, det är så det funkar i verkligheten.
Det är ju inte så att ni ska flytta ihop, du ska vara där en begränsad period på praktik.
Hur tror du att du ska hantera sådana här situationer när du börjat på ett arbete?
Tänker du byta jobb hela tiden om det finns en person som du "ogärna vill träffa"? Då kommer du inte att bli attraktiv i en arbetsgivares ögon.
Vilket söndercurlat tankesätt du har. Å nu drar du inte på dig offerkoftan utan väx upp!

Vilket onödigt inlägg.
Citera
2023-03-26, 00:25
Medlem
Prata med skolan, varför kan du inte få byta? Finns det inte andra företag som ställer upp? Har de ett avtal med just den arbetsplatsen? Du får läsa på massa så får du väl byta utbildning eller skola om det inte funkar.
Citera
2023-03-26, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elocone
Prata med skolan, varför kan du inte få byta? Finns det inte andra företag som ställer upp? Har de ett avtal med just den arbetsplatsen? Du får läsa på massa så får du väl byta utbildning eller skola om det inte funkar.

Jo det finns andra företag som ställer upp.

Finns utbilldningskontrakt för denna plats.

Jag lånar ändå pengar för att gå denna utbildningen.
För att vantrivas med denna udda

Fattar inte vad problemet att byta plats är.
För mycket jobb för skolan?

Kan man få hjälp från Skolverket, eller nån instans över skolan för att pressa dom?
Citera
2023-03-27, 18:58
Medlem
Citat:
Vilket onödigt inlägg.

Nej, det är inget onödigt inlägg.
Det här djävla daltandet med människor som "inte kan" eller "inte vill" måste få ett slut.
Hur lång praktik är det som det handlar om?
Du söker möjlighet att "överklaga" skolans beslut om att inte ge dig en ny praktikplats. Hur vore det om du lägger den energin på din utbildning istället? Eller söker du en möjlighet att få någon/något att skylla på ifall ditt studieresultat inte blir bra?
Citera
2023-03-27, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Markberedning
Nej, det är inget onödigt inlägg.
Det här djävla daltandet med människor som "inte kan" eller "inte vill" måste få ett slut.
Hur lång praktik är det som det handlar om?
Du söker möjlighet att "överklaga" skolans beslut om att inte ge dig en ny praktikplats. Hur vore det om du lägger den energin på din utbildning istället? Eller söker du en möjlighet att få någon/något att skylla på ifall ditt studieresultat inte blir bra?

Sluta nu, om jag vill byta bort skitplatsen gör jag väl. Finns ju mängder andra platser.

Fattar inte varför du inte fattar att jag vantrivs
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in