I en svensk sociokulturell benmning r nog klockan lite underklass / fritidspolis stil.
I USA r det dremot ngot helt annat.
Mnga kndisar som br AP och dylika klockor i den prisklassen har ofta en g-shock som beater.
Jag bytte frn en av de strre mekaniska Omega till en G-Shock fr alla tillfllen, inkl kostym. Visst r det kul med mekaniska ur men lite trttsamt att ha p sig varje dag. Stor, klumpig och en aningens delikat. Mste in p service med jmna mellanrum osv. Jag har nog med annat som ska servas hela tiden.
Om det r srskilda modeller ni knner extra fr, negativt eller positivt, skriv grna det d.
Tycker frst nr jag kpte min den var snygg men inte lngre, ser klumpig ut. Gillar mer klassisk enkel analog i lderarmband nu, vill ha lite klass. Som ovan skriver, armbanden tenderar att g snder efter ett tag.
Armbanden av plast eller hrdgummi spricker med tiden och gr inte att laga. Ofta hller batteriet lngre n armbandet.
Man kan ju se till att smrja armbanden med silikon d och d. Som av en hndelse satt jag och pillade p min gwn-1000b. Ingen klocka jag br till vardags men jklar vad jag lskar den nr man vandrar i fjllen.
Finns ju flera olika modeller men om du tnker p de "klassiska" digitala klockorna i svart s tycker jag de r lite barnsliga och skriker friluftsmnniska. Prisvrda helt klart fr den typen av aktiviteter, ngot jag hade haft p mig p stan? Knappast.
casio g shock gm s2100 8aer r tung klocka enligt mig bsta budget klockan. Den r accurate och du behver inte rra klockan. Du kan lta den st stil i flera veckor och tiden kommer vara rtt
casio g shock gm s2100 8aer r tung klocka enligt mig bsta budget klockan. Den r accurate och du behver inte rra klockan. Du kan lta den st stil i flera veckor och tiden kommer vara rtt
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!