Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2006-07-24, 00:35
Medlem
RedXs avatar
Tja, någon som kan svara på frågan i trådens titel?

Jag impulsköpte en Xbox360 för ett par veckor sedan och har sedan dess spelat det alldeles utmärkta Tiger Woods 06 och det... medelmåttiga Fifa World Cup. Förutom dessa spel finns det ett gäng hyfsat intressanta spel, men inte något som man får någon hjärtklappning över (grafiken till trots).

Varför släpps det inte mer än ca 2-3 spel per månad till konsolen?
Citera
2006-07-24, 00:36
Moderator
Sun Rulers avatar
Har också ställt mig samma fråga. Jag köpte min konsoll i februari och har länge velat införskaffa nya spel, tyvärr är utbudet magert och kvaliteten på många spel har varit undermålig.

Längtar tills NHL 2007 och Halo 3 kommer.
Citera
2006-07-24, 00:48
Medlem
Theyre playing the waiting game...

Det är väl inte alldeles för svårt att förstå att de avvaktar med att släppa många och attraktiva titlar tills Playstation 3 kommit ut på marknaden..

Ett exempel är ju Halo 3.. Men det kommer fler, det kommer..
Citera
2006-07-24, 01:02
Medlem
mi:nes avatar
Möjligt att den rent visuella kvalitén på 360-spel är så pass hög att det helt enkelt kräver längre tid att producera? Modeller behöver vara mer detaljerade, texturer och liknande behöver hålla hög upplösning.
Vet inte om detta spelar in, men det är möjligt
Citera
2006-07-24, 01:14
Medlem
FallMedStils avatar
1. Det är Juli, alla releaser stannar nästan upp under denna tid av året.
2. Eftersom titlarna tar så lång tid att utveckla och Microsoft vill ha releaser varje månad så har de sett till att allt inte bunkar upp sig utan släpps lite "undan för undan". Allt för att vi konsumenter ska hinna samla pengar till ett nytt spel nästa månad.
3. Många spelutvecklare sysslar med PS3 och Wii titlar eller väntar helt enkelt och ser vilken konsol som säljer bäst och agerar sedan efter det.

Det jag inte håller med om är argumentet att dem väntar tills PS3 och Wii släpps. Det är då man vill kännas etablerad på marknaden med ett bredare utbud av spel och tillbehör och framför allt billigare eftersom det är äldre. (Man ska i princip tänka: En PS3a för 6000 med 3 spel att välja mellan eller en Xbox-360 för 2000 med 30 spel)
Citera
2006-07-24, 15:19
Medlem
håller med...men

kommer många intressanta spel i September, återstår att se om de håller...saints row som är nåt gta-liknande skall jag införskaffa, andra intressanta titlar är det serietidnings-betonade Crackdown, och bilspelet Test Drive. Splinter Cell kommer även det i Sept. Titlar man ser fram emot längre fram är Sonic och Call of DUty 3 (Dec). Mvh
Citera
2006-07-24, 17:00
Medlem
VictorNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Tja, någon som kan svara på frågan i trådens titel?

Jag impulsköpte en Xbox360 för ett par veckor sedan och har sedan dess spelat det alldeles utmärkta Tiger Woods 06 och det... medelmåttiga Fifa World Cup. Förutom dessa spel finns det ett gäng hyfsat intressanta spel, men inte något som man får någon hjärtklappning över (grafiken till trots).

Varför släpps det inte mer än ca 2-3 spel per månad till konsolen?

Som sagt, det är av naturliga skäl ont om spelreleaser på sommaren.
Citera
2006-07-24, 17:04
Medlem
NoHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VictorN
Som sagt, det är av naturliga skäl ont om spelreleaser på sommaren.

ok.. men hur försvarar du att det var så ont om spelreleaser hela tiden sen det släpptes?
Citera
2006-07-24, 18:55
Medlem
Gustavkukens avatar
Jag tänker hålla mig till PC tills alla tre konsoller är ute, så man ser vad alla tre går för. Men en Wii ska nog införskaffas hur som helst och jag är väldigt sugen på en PS3, men den verkar bli alldelles för dyr.

Men du kan ju hur som helst satsa på Condemned, det verkar riktigt grymt. Sen kommer ju Alan Wake, från skaparna av Max Payne-spelen att släppas till både PC och Xbox 360.
Citera
2006-07-25, 01:06
Medlem
Continental Ops avatar
Microsoft ville ju få ut den nya boxen långt innan sony för att plocka marknadsandelar så fort som möjligt. Då hann man bara med att svänga ihop lite hottade versioner av gamla generationens spel.
Tror det kommer dröja säkert ett år till innan vi börjar se regelbundna releaser av spel som verkligen drar nytta av hårdvaran.
Citera
2006-07-28, 16:04
Medlem
VictorNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoHero
ok.. men hur försvarar du att det var så ont om spelreleaser hela tiden sen det släpptes?

Skum mening...

Men, jag tycker inte att det har varit så ont om spelreleaser. Har ju inte direkt varit ett otroligt spelutbud men en hel del stabila titlar.
Citera
2006-07-28, 17:37
Medlem
Cum*s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
Microsoft ville ju få ut den nya boxen långt innan sony för att plocka marknadsandelar så fort som möjligt. Då hann man bara med att svänga ihop lite hottade versioner av gamla generationens spel.
Tror det kommer dröja säkert ett år till innan vi börjar se regelbundna releaser av spel som verkligen drar nytta av hårdvaran.
Jo, det är väll till jul/nästa år som de flesta höjdarspel ska komma.

Själv ser jag mest fram emot till Mass Effect
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in