Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-27, 22:12
  #1
Medlem
Ja, då var dagen här...
Jag blev stoppad utav 2 civilpoliser när jag gick ut ifrån gymmet nu idag, i en mindre stad i södra Sverige.
Det känns ju inte det minsta roligt iom att jag är helt laglydig på alla andra sätt men har ett stort intresse utav kroppsbyggning.

Iaf, så fick jag följa med till stationen och väl där så var jag trevlig och medgörlig på alla sätt.
Kände inte att det var värt att hålla på och bråka om något utan hade mest inställningen att förr eller senare så åker man ju fast om man håller på, så då får jag ta det därifrån.

Testet kommer att vara positivt då jag ligger på blast just nu.
Så mina frågor är helt enkelt, vad händer nu? Och vad borde jag göra?

Har inget körkort så den biten spelar ingen roll.

Men jag har lite frågor och funderingar.

1: Hur lång tid tar det innan dom har svar på provet?

2: När det visar sig vara positivt.
Kommer det att bli en husrannsakan utav det så att jag verkligen borde rensa hemmet?

3: Kommer polisen att informera min arbetsgivare om det, eller borde jag bara vara tyst om allt och låtsas som att det aldrig skett?

4: Kommer jag att få gå och lämna urinprov framöver ett tag hos Socialen eller hur går det till? Eller får jag bara böter och så är det bra med det?

5: Helt enkelt, vad borde jag göra nu rörandes hela doping biten?
Kliva av helt och hållet och gå Cold turkey ett tag, städa ur hemmet och vänta på att polisen knackar på dörren om någon dag.
Eller fortsätta som innan, ta mina böter, se glad ut och fortsätta lyfta vikter, äta kycklingfiléer och kroppsbygga i lugn och ro?

Allting känns väldigt overkligt på sätt och vis och man känner sig ju lite orättvist behandlad (nåja, jag visste ju faktiskt om att det är olagligt...), jag skadar ju faktiskt ingen annan, har inte ett ont ben i min kropp och vill inte göra en fluga förnär...
Men nu har jag problem med polisen för att jag har en avvikande hobby som möjligtvis kan kosta mig jobbet och försvåra mitt liv på väldigt många sätt...

Väldigt tacksam för svar ifrån er som vet vad jag har att vänta, tack på förhand
Citera
2023-03-27, 22:42
  #2
Medlem
Kanske det.
Men nu gjorde jag inte det och jag tror inte att det faktiskt hade fungerat i verkligheten heller

Nu är det gjort, if you can't do the time, don't do the crime.
Och det var lite grann den verkligheten jag kom överens med under tiden jag satt där.

Nu är ju frågan bara vilka dom smarta stegen är för mig att ta NU.

Att Sverige är ett sjukt land där jag ens blir bestraffad för det här kan jag dock hålla med om.
Men men, jag är vuxen nog att ta konsekvenserna, men jag vill ju gärna ha tips och råd om hur jag kan skademinimera situationen och gärna vara tillbaka på banan så fort som möjligt igen.
Några månader off tar nog inte livet av mig heller faktiskt
Citera
2023-03-28, 00:53
  #3
Medlem
Ursäkta en okunnig, ”ligger på blast”, vad betyder det?

Ditt inlägg väcker några frågor.
Är historien helt sann?
Är du känd av polisen och isf hur och hur ofta/mkt?
Har du sålt eller köpt nåt, för öppet/slarvigt?
Vad sa dom var deras misstanke?
Frågade dom efter id?
Visade du id?
Visiterade dom dig?
Vem beslutade om test? (Du hade ju varken nåt på dig eller körde bil)

Vad jag vet så måste du vara skäligen misstänkt för något och drogtest ska väl en åklagare ta beslut om, och om du inte hade nåt på dig så blir ju det hela omöjligt i lagens mening. För att att visitera dig behövs en saklig misstanke. Att ett ev drogtest skulle visa positivt, är ovidkommande. Jag skulle anmäla dom, händelsen är ett kränkande övergrepp.

Jag vet, vi är rättslösa i denna situation. Men jag vill ju tro att lagar gäller, även poliser.
Citera
2023-03-28, 01:30
  #4
Medlem
Byssans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Rat
Ursäkta en okunnig, ”ligger på blast”, vad betyder det?

Ditt inlägg väcker några frågor.
Är historien helt sann?
Är du känd av polisen och isf hur och hur ofta/mkt?
Har du sålt eller köpt nåt, för öppet/slarvigt?
Vad sa dom var deras misstanke?
Frågade dom efter id?
Visade du id?
Visiterade dom dig?
Vem beslutade om test? (Du hade ju varken nåt på dig eller körde bil)

Vad jag vet så måste du vara skäligen misstänkt för något och drogtest ska väl en åklagare ta beslut om, och om du inte hade nåt på dig så blir ju det hela omöjligt i lagens mening. För att att visitera dig behövs en saklig misstanke. Att ett ev drogtest skulle visa positivt, är ovidkommande. Jag skulle anmäla dom, händelsen är ett kränkande övergrepp.

Jag vet, vi är rättslösa i denna situation. Men jag vill ju tro att lagar gäller, även poliser.
TS menar att han går på anabola steroider.
Citera
2023-03-28, 01:41
  #5
Medlem
Ligger på blast = Tar en större dos steroider just för stunden

Historian är helt sann.

Är inte känd av polisen sen tidigare och är tidigare ostraffad.
Inte sålt något.
Köpt steroider uppenbarligen, men det kan dom ju omöjligtvis veta om.

Deras misstanke? Dom nämnde ingen...
Men jag antar att dom suttit och spejat utanför gymmet och därför plockade just mig.
Eller att någon inne på gymmet tipsat dom.

Dom frågade efter ID och det fick dom.

Dom kollade igenom min jacka och min träningsväska uppe på stationen.
Efter att jag pissat om det har någon betydelse.

Vem som beslutade om test? Dom.
Vad jag vet så har polisen full rätt att kräva dig på urin/blodprov. Jag är ingen expert som du hör men jag tror att om du vägrar att pissa så håller dom kvar dig och tvingar på dig ett blodprov.

Ditt sista stycke tror jag mest är önsketänkande ifrån din sida faktiskt, men där får gärna någon mer kunnig uttala sig.
Jag är här och ställer frågorna jag ställer av den enkla anledningen att jag faktiskt inte vet själv vad som gäller...
Men jag har ingen anledning att sitta och hitta på eller ljuga och ser inte vad i min historia som får dig att tycka att det låter osant

Nu har jag ställt 5 frågor, fått två svar och inte ett enda har svarat på någon av frågorna jag ställde.
Blivit uppmuntrad att "vägra" nästa gång (lycka till!), och anklagad för att hitta på.

Någon som vill komma med ett riktigt svar som kan hjälpa mig nu? Vore ju snällt av dig
Citera
2023-03-28, 01:57
  #6
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smirkules
Ja, då var dagen här...
Jag blev stoppad utav 2 civilpoliser när jag gick ut ifrån gymmet nu idag, i en mindre stad i södra Sverige.
Det känns ju inte det minsta roligt iom att jag är helt laglydig på alla andra sätt men har ett stort intresse utav kroppsbyggning.

Iaf, så fick jag följa med till stationen och väl där så var jag trevlig och medgörlig på alla sätt.
Kände inte att det var värt att hålla på och bråka om något utan hade mest inställningen att förr eller senare så åker man ju fast om man håller på, så då får jag ta det därifrån.

Testet kommer att vara positivt då jag ligger på blast just nu.
Så mina frågor är helt enkelt, vad händer nu? Och vad borde jag göra?

Har inget körkort så den biten spelar ingen roll.

Men jag har lite frågor och funderingar.

1: Hur lång tid tar det innan dom har svar på provet?

2: När det visar sig vara positivt.
Kommer det att bli en husrannsakan utav det så att jag verkligen borde rensa hemmet?

3: Kommer polisen att informera min arbetsgivare om det, eller borde jag bara vara tyst om allt och låtsas som att det aldrig skett?

4: Kommer jag att få gå och lämna urinprov framöver ett tag hos Socialen eller hur går det till? Eller får jag bara böter och så är det bra med det?

5: Helt enkelt, vad borde jag göra nu rörandes hela doping biten?
Kliva av helt och hållet och gå Cold turkey ett tag, städa ur hemmet och vänta på att polisen knackar på dörren om någon dag.
Eller fortsätta som innan, ta mina böter, se glad ut och fortsätta lyfta vikter, äta kycklingfiléer och kroppsbygga i lugn och ro?

Allting känns väldigt overkligt på sätt och vis och man känner sig ju lite orättvist behandlad (nåja, jag visste ju faktiskt om att det är olagligt...), jag skadar ju faktiskt ingen annan, har inte ett ont ben i min kropp och vill inte göra en fluga förnär...
Men nu har jag problem med polisen för att jag har en avvikande hobby som möjligtvis kan kosta mig jobbet och försvåra mitt liv på väldigt många sätt...

Väldigt tacksam för svar ifrån er som vet vad jag har att vänta, tack på förhand

Det bästa är att vara öppen mot din arbetsgivare.
Om det blir konsekvenser så kommer du att exempelvis få ledigt mm, dessutom är arbetsgivaren skyldig att hjälpa till med rehabilitering.

Var öppen och transparent.

Fortsätt på gymmet men utan olagliga preparat.
Vet inte hur det är där du tränar men på mitt gym är det förbjudet och leder till avstängning.
Mina föräldrar äger några gym och polisen gör ibland stickprov och testar de som tränar.
Ibland upptäcker de att någon tar något men om de visar rena test i sex månader så får de komma tillbaka och istället få hjälp av en PT för att bygga upp muskler.

Är det första gången så har jag hört att det blir böter men om de hittar mycket hemma hos dig så kan det leda till högre straff.

Tyvärr har jag inte svar på resten av dina frågor.
Citera
2023-03-28, 02:06
  #7
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Rat
Ursäkta en okunnig, ”ligger på blast”, vad betyder det?

Ditt inlägg väcker några frågor.
Är historien helt sann?
Är du känd av polisen och isf hur och hur ofta/mkt?
Har du sålt eller köpt nåt, för öppet/slarvigt?
Vad sa dom var deras misstanke?
Frågade dom efter id?
Visade du id?
Visiterade dom dig?
Vem beslutade om test? (Du hade ju varken nåt på dig eller körde bil)

Vad jag vet så måste du vara skäligen misstänkt för något och drogtest ska väl en åklagare ta beslut om, och om du inte hade nåt på dig så blir ju det hela omöjligt i lagens mening. För att att visitera dig behövs en saklig misstanke. Att ett ev drogtest skulle visa positivt, är ovidkommande. Jag skulle anmäla dom, händelsen är ett kränkande övergrepp.

Jag vet, vi är rättslösa i denna situation. Men jag vill ju tro att lagar gäller, även poliser.

TS blev stoppad när TS kom ut från gymmet.
Mina föräldrar äger gym och de måste samarbeta med polisen och när man tecknar ett avtal så står det att man är medveten om att man kan bli slumpmässigt testad och det gäller både inne på gymmet men även när man kommer ut från gymmet (det är vanligast när man kommer ut för att visa hänsyn till den som ska testas).

Samma regler gäller på mitt jobb också med slumpmässiga drogtester, finns i anställningskontraktet.
Inget konstigt med det.

Jag tränar på ett gym i närheten där jag bor och det gäller samma sak där så det behövs inga beslut från åklagaren om man har skrivit på ett avtal med gymmet och godkänt villkoren.
Citera
2023-03-28, 02:34
  #8
Medlem
Tack, LadyCinderbottom.
Vet inte hur man citerar så du får låtsas att jag citerat in ditt svar

Att vara öppen emot min arbetsgivare behövs inte. Kollat upp det med en vän som var tidigare chef på min arbetsplats och dom får inte reda på något.
Om jag däremot går dit och är helt öppen och ärlig så är det en stor chans att jag blir av med jobbet... :/
Annars så var det ett bra råd!

Hur jag ska fortsätta på gymmet när jag blir avstängd förstår jag dock inte

Jag kommer bli avstängd men det är ingen större fara.
Det finns privat ägda gym där jag är välkommen

Du är dock något på spåret när du säger att OM dom hittar större mängder hemma hos mig.
Så jag kan räkna med en husis iaf?
Nu börjar vi ju nästan närma oss ett riktigt svar här!
Kom igen nu Flashback, nån gammal rövare som levt på fel sida om lagen måste väl kunna förklara vad jag har att vänta mig och vad jag borde göra nu tycker man!
Citera
2023-03-28, 02:47
  #9
Medlem
Du borde definitivt se till att inte ha något hemma som dom kan hitta. Mycket extra böter om dom kommer och knackar på för husis och hittar grejerna. Just ju åker du "bara" på eget bruk vilket såklart suger, men innehav är massa extra dagsböter.
Citera
2023-03-28, 04:11
  #10
Medlem
Onanikrems avatar
Du kommer garanterat att åka på husis om de inte är fullt upptagna md en massa annat, att de ens gick på dig tyder på att de inte är fullt upptagna. Städa undan allt och göm det inte i frysen, förrådet eller något annat smart ställe. Du kommer att få dagsböter som det är nu om de inte hittat något på dig eller hemma hos, annars finns fängelse på straffskalan. Finns din kran i telefonen så bryt sönder den och kasta i havet. Glöm inte rensa "molnet" om du haft den inställd på backupp.

Är det undanstädat hemma hos dig så vidhåll att det var första gången och att du köpt av en okänd, vik aldrig av från det så länge du städat bort allt som kan kopplas till dig.

Sen slutar du upp med skiten
__________________
Senast redigerad av Onanikrem 2023-03-28 kl. 04:13.
Citera
2023-03-28, 05:34
  #11
Avstängd
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smirkules
Kanske det.
Men nu gjorde jag inte det och jag tror inte att det faktiskt hade fungerat i verkligheten heller

Nu är det gjort, if you can't do the time, don't do the crime.
Och det var lite grann den verkligheten jag kom överens med under tiden jag satt där.

Nu är ju frågan bara vilka dom smarta stegen är för mig att ta NU.

Att Sverige är ett sjukt land där jag ens blir bestraffad för det här kan jag dock hålla med om.
Men men, jag är vuxen nog att ta konsekvenserna, men jag vill ju gärna ha tips och råd om hur jag kan skademinimera situationen och gärna vara tillbaka på banan så fort som möjligt igen.
Några månader off tar nog inte livet av mig heller faktiskt

Fy fan. Jag har som tur sparat pengar till ett sådant scenario och när det händer flyttar jag permanent till min lägenhet i Thailand och flyr detta stället.

Men glid inte runt med pumpade armar i linne bland vanligt folk. Jag kör XXXL tröjor och då ser jag helt plötsligt liten ut.

Fortsätt uppdatera hur det går
Citera
2023-03-28, 05:45
  #12
Medlem
Tack för två bra svar utav DrLOc och Onanikrem!
Det uppskattas och kan säkert hjälpa någon annan i liknande situation i framtiden också

Så, städa undan allt, rensa mobilen (redan gjort!) Och kliv av och kör Natty ett tag.
Inte mycket mer med det då

Hoppas att fler personer kan komma in med information om vad som kan tänkas hända och hur man bör behandla situationen och mindre svammel från människor som inte har en aning om vad dom snackar om, och ska ta in en PT från sin morsas Friskis för att lära en att bygga muskler (xD), komma med moralpredikningar om att steroider är ajabajja och ja...
Annan idioti som kanske inte hör hemma i en tråd på Flashbacks dopingsforum

Tack för det, så kan vi ta diskussionen vidare och hjälpa andra byggare som kan bli tagna i framtiden

Ett tips från mig som jag fick lära mig den hårda vägen nu... Och jag känner mig bra jävla dum som gjorde ett sånt korkat misstag...

UNDVIK DOM STORA KEDJORNA!

Folk har inget bättre för sig, är avundsjuka och tror sig veta vad som är bäst för DIG, så någon kommer tipsa dit snuten på dig...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback