Flashback bygger pepparkakshus!
Svara
2023-03-28, 19:59
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Vill du berätta hur du upplevde DMT? DMT är det som jag har kvar att testa, annars är jag nöjd över min "drogkarriär".
*byter tråd*

DMT/Changa, inhalerad rök av.
Dos: Tillräcklig, men provar gärna högre
Man (psykedeliskt erfaren) sextio minus

Svårt att beskriva, som sagt.

Jag kom till ett ställe, eller en sfär som jag besökt tidigare under peaken på höga doser psilocybin och/eller LSD. Det nya var främst hur snabbt jag kom dit; transitionen var omedelbar. All eventuell oro för att det skulle vara läskigt var helt obefogad, man hinner inte bli rädd helt enkelt. Upplevelsen tar över dig, och det smoooth.

Kompanjonen hade sparat en dos changa åt mig i flera år, inte blivit av förrän i lördags. Såg inte mycket ut för världen, en liten nypa grönsaker i hörnet av en ziplock. Var lite orolig att den förlorat för mycket potens. Nej, det hade den inte. Setting var soffa med katt, ambient i bra ljudsystem samt bildspel på stor, dyr skärm.

En lungfull från bongen, lutar mig tillbaka och blåser ut. Direkt möts jag (som om) av ett leende och ett välkomnande, typ "Oh, there you are. What took you so long?" *Cosmic giggle* Hemma. Välsignad.

Det sista jag ser är en manta (från bildspelet), jag följer dess rörelse (stillbild) som bryter mot euklidisk geometri samt fysikens lagar. Jag blir den. Sluter ögonen. Synfältet är ofantligt och utgörs av diverse geometriska gravitationsfält som pockar på och drar i mig. Det är outsägligt vackert och genomsyrat av kärlek. Där surfar jag runt i c:a tio minuter innan det börjar ebba ut. Inga varelser dök upp (förutom välkomnandet, då), därtill var dosen förmodligen för låg. Ganska lång afterglow, som vi toppade med varsin lapp Shiva, hittade i samma gömma. Inte superstarka men höll oss i ett behagligt psykedeliskt tillstånd hela natten och större delen av påföljande dag. Känner mig fortfarande hjärntvättad på ett positivt vis: Ren och Hel

Ungefär så. Vill ha igen!
Citera
2023-04-02, 03:32
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Kul att få läsa en kort men ändå bra skrivet, 5/5. DMT är verkligen något som jag skulle vilja prova på, en intensiv men kort tripp.
Citera
2023-04-02, 13:15
Medlem
FuGeeLalas avatar
Väldigt bra beskrivet. Euklidiskt var nytt ord för mig

Changa är lite detsamma som fribas DMT i hur man bör röka det. En fylld bongkopp är nog inte tillräckligt för breakthrough, men visst behöver man inte besöka mama guldbuddha varje resa!

Detta är det närmsta jag sett som beskriver vem jag stötte på och satt framför under en av resorna: https://i.gyazo.com/d14b196fa2072724...8c06900945.jpg Samtidigt som allting rörde sig och förändrade sig på helt omöjliga sätt.

Googla "ben ridgway art" för extremt DMTvisuellinspirerad konst.

5/5
Citera
2023-04-04, 16:49
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
En lungfull från bongen, lutar mig tillbaka och blåser ut. Direkt möts jag (som om) av ett leende och ett välkomnande, typ "Oh, there you are. What took you so long?" *Cosmic giggle* Hemma. Välsignad.

Herregud vad intressant det är med dom där väsena man träffar på.

När min megatripp på dmt+lsd började ta slut hörde jag... "varelserna" säga lugnande saker i stil med "oroa dig inte, du kommer tillbaka hit när du är färdig med det där du har att göra på jorden/i den där formen".

Bästa jag gjort i mitt liv. Rekommenderar dmt/ayahuasca till alla men läs på som tusan innan för det är en erfarenhet man inte kan få ogjord.
Senast redigerad av OdCaBo 2023-04-04 kl. 16:54.
Citera
2023-05-03, 06:20
Medlem
erkkfans avatar
Tack för att du delar med dig, hade gärna vetat mer då jag är själv sugen på att ta steget snart och prova DMT. Men vet hur luddigt det var att försöka beskriva ett k-hole och DMT måste ju vara betydligt svårare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in