Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-30, 20:16
Medlem
Vet ej om detta avhandlats tidigare, tänker det är värt att ha en egen tråd.

Det finns bevis på explosioner innan tornen kollapsade. Jag har en styck video på detta, men jag vet om att det finns flera exempel och vinklar osv vi kanske kan samla dem här.

https://youtu.be/UdfqEYITTm8 Vid 6:25

Dessutom verkar det som att något åker ut ur byggnaden i samband med ”explosionen”. Vet inte vad det är för något, men vissa tycker det ser ut som en människa. Så, vad kan få en människa på cirka 80kg flyga ut horisontellt genom ett fönster? Dessutom gick fönstret sönder av trycket innan människan/objektet träffar fönstret.

Vissa säger kanske att det är jet fuel. Dock kräver det att bränslet är instängt i en behållare i samband med att den antänds för att skapa en explosiv effekt med tryckvåg. Vi vet ju att detta inte var ett faktum, förutom när flygplanen flög in i tornen.

Man kan eventuellt prata om en lokal kollaps, men jag tvekar till hur det skulle skapa en tryckvåg.

Det jag skulle vilja hävda är att det är ett bevis på intervention från okänd part. Mig veterligen har aldrig fenomenet förklarats på officiell väg.
Citera
2023-03-30, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bankrun

Det finns bevis på explosioner innan tornen kollapsade. Jag har en styck video på detta, men jag vet om att det finns flera exempel och vinklar osv vi kanske kan samla dem här.

Dessutom verkar det som att något åker ut ur byggnaden i samband med ”explosionen”. Vet inte vad det är för något, men vissa tycker det ser ut som en människa. Så, vad kan få en människa på cirka 80kg flyga ut horisontellt genom ett fönster? Dessutom gick fönstret sönder av trycket innan människan/objektet träffar fönstret.

Vissa säger kanske att det är jet fuel. Dock kräver det att bränslet är instängt i en behållare i samband med att den antänds för att skapa en explosiv effekt med tryckvåg. Vi vet ju att detta inte var ett faktum, förutom när flygplanen flög in i tornen.

Man kan eventuellt prata om en lokal kollaps, men jag tvekar till hur det skulle skapa en tryckvåg.

Det jag skulle vilja hävda är att det är ett bevis på intervention från okänd part. Mig veterligen har aldrig fenomenet förklarats på officiell väg.

Vet inte om du ser i syne men inget i det segmentet är märkligt. Saker och ting flyger när en byggnad kollapsar. Samtidigt kan man undra varför man hänger upp sig på en sådan sak.
Citera
2023-03-30, 20:40
Medlem
tnems avatar
Citat:

Behållaren du söker kallas byggnaden.
För att det skall ske en explosion behövs rätt förhållanden mellan bränsle och syre. Häller du ut en liten skvätt bensin och tänder på så kommer du få en tryckvåg/"explosion".

Tänk att bränslet läcker in i ett slutet utrymme, tänk våningsplan.
Blir upphettat så det förfasas och blandas med luften. När det sedan antänds så får du en explosion.
Citera
2023-03-30, 20:47
Medlem
Det fanns ju ett brinnande flygplan därinne.
Citera
2023-03-30, 21:03
Medlem
nedboys avatar
Med tanke på att ett jävla flygplan precis flyget in i ett hus och allt vad det innebär så tycker du att det är ett bevis för att något annat har skett som inte skulle ha med själva flygolyckan att göra.

Snacka om att vara helt lost.

Det finns ingen vettig människa som ifrågasätter vad det har att göra med förstår du väl?
Citera
2023-03-31, 02:06
Medlem
Citat:

Det är väl aldrig för sent att få fram sanningen.
Det finns eller fanns en stor grupp med arkitekter kräver få fram sanningen - Dessa byggnader var så höga att de var byggda att stå emot flyg.

Det var inga passagerarplan som kraschade in i byggnaderna. Det finns ögonvittnen som såg flygplanen på närmare håll, som sa att det var inga fönster på flygplanen.
En bild som jag sparade på min dator, för jag tyckte den var speciell. En kvinna står och tittar ut genom hålet som blivit i byggnaden efter flygplanet. Med andra ord det var ingen fruktansvärd brand.

Det skulle ha kraschat ett passagerarplan i Pentagon också, i Washington D.C. - men där står en reporter med sin mikrofon och säger: Det finns inte en enda bit av ett flygplan här. Och ett annat som skulle ha störtat i Pennsylvania - där finns heller inga rester av flygplan.

osv i det oändliga med falsk rapportering.
För det var som Italiens president sa: " Ett falskflaggat attentat" .
Citera
2023-03-31, 03:15
Medlem
Citat:

Min tro på mänskligheten dog med 11 september. Kan man inbilla dem att byggnaderna kollapsade på grund av brand så kan man inbilla dem vad som helst. Smulades praktiskt taget sönder i luften. Hur kan damm krossa någonting? Flera ton tunga stålbalkar som flög hundra meter sidledes och penetrerade omgivande byggnader. Det var så hett säger de att balkarna förlorade sin bärkraft. Ändå såg vi människor stå och vinka. Inget de påstår stämmer med verklgheten.
Citera
2023-03-31, 05:17
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Med tanke på att ett jävla flygplan precis flyget in i ett hus och allt vad det innebär så tycker du att det är ett bevis för att något annat har skett som inte skulle ha med själva flygolyckan att göra.

Snacka om att vara helt lost.

Det finns ingen vettig människa som ifrågasätter vad det har att göra med förstår du väl?

Allt i planet som kan explodera , exploderade direkt vid smällen.
Citera
2023-03-31, 05:33
Medlem
En större fråga är väl vart planen tog vägen?
En Boeing smashar in i en byggnad och försvinner? Med den farten borde man väl kunna se en vinge? En nos? Eller var planet insyn perfekt storlek att den gömde sig där inne. Båda två…

Explosioner innan har ju vittnen pratat om sen dagen det hände. Folk som sprang ut på gatan sprang genom en entré som var sprängd..
Citera
2023-03-31, 06:38
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88

Hur vet du det?

Fast nu tror jag ju inte att det var något från planet som sprängdes. Jag tror det var en tryckvåg som byggdes upp pga brand och explosioner som nyss skett.
Citera
2023-03-31, 06:55
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88

Planet var av aluminium - kombinationen smält aluminium och vatten eller gips är högexplosiv, så det fanns massor som kunde fortsätta explodera även efter att bränslegaserna exploderat..
The aluminum-water reaction that occurs with molten aluminum is highly exothermic, and will cause the aluminum to detonate with greater energy release than an equivalent weight of TNT"
https://fb.watch/jC8c7FsJRN/

https://m.youtube.com/watch?v=4Kg94QP4m-w

Flygbränsle kan för övrigt brinna i timmar: https://m.youtube.com/watch?v=K6hQ-Uutq4k
Citera
2023-03-31, 07:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
En större fråga är väl vart planen tog vägen?
En Boeing smashar in i en byggnad och försvinner? Med den farten borde man väl kunna se en vinge? En nos? Eller var planet insyn perfekt storlek att den gömde sig där inne. Båda två…
Smulades sönder - vissa tyngre delar passerade dock tvärs igenom byggnaden och fortsatte ut..

Citat:
Explosioner innan har ju vittnen pratat om sen dagen det hände. Folk som sprang ut på gatan sprang genom en entré som var sprängd..
Hissar som faller så långt blir en bra smäll - luften som komprimeras av dem blir också en tryckvåg. Jetbränsle och gaser som rinner ner i hisschaktet är ännu en orsak till explosioner långt ned i byggnaden.

Dock är det lätta att utesluta några avsiktliga detonationer för att kollapsa kollapsa i marknivå eftersom just kärnorna var det som stod kvar längst när byggnaderna kollapsade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in