Vet ej om detta avhandlats tidigare, tänker det är värt att ha en egen tråd.
Det finns bevis på explosioner innan tornen kollapsade. Jag har en styck video på detta, men jag vet om att det finns flera exempel och vinklar osv vi kanske kan samla dem här.
https://youtu.be/UdfqEYITTm8 Vid 6:25
Dessutom verkar det som att något åker ut ur byggnaden i samband med ”explosionen”. Vet inte vad det är för något, men vissa tycker det ser ut som en människa. Så, vad kan få en människa på cirka 80kg flyga ut horisontellt genom ett fönster? Dessutom gick fönstret sönder av trycket innan människan/objektet träffar fönstret.
Vissa säger kanske att det är jet fuel. Dock kräver det att bränslet är instängt i en behållare i samband med att den antänds för att skapa en explosiv effekt med tryckvåg. Vi vet ju att detta inte var ett faktum, förutom när flygplanen flög in i tornen.
Man kan eventuellt prata om en lokal kollaps, men jag tvekar till hur det skulle skapa en tryckvåg.
Det jag skulle vilja hävda är att det är ett bevis på intervention från okänd part. Mig veterligen har aldrig fenomenet förklarats på officiell väg.