Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2023-04-05, 14:08
Medlem
Södertörns TR B 19599-22
Stämningsansökan

Tilltalade
Kelvin Kawa Amedsson (20070122-8454)

MORDBRAND (Kelvin Amedsson)

Kelvin Amedsson har tillsammans och i samförstånd med annan okänd person anlagt en brand på målsägandena Serpil Güngörs och Harun Yalics personbil och bostadshus på Solviks strand 6, Trångsund, Huddinge kommun, genom att hälla brännbar vätska och tända eld på personbilen och bostadshuset. Det hände den 22 juni 2022. Branden, som orsakade vissa materiella skador, innebar fara för omfattande förstörelse av andras egendom.

Målsägande
Serpil Güngör
Harun Yalic
I målet har även MIKAEL Leo Söderberg född 20021212 varit misstänkt, men åtalas inte.

Kelvin förekommer även i denna tråd: (FB) 15-åring från Flemingsberg åtalas för grovt vapenbrott, Uppsalal, 2023-01-03. I det målet (Uppsala TR B 4103-22) var Serpil Güngör försvarare till Kelvin. Hon är nu alltså utsatt för brott från sin tidigare klient.

Kelvins ena vårdnadshavare heter Heybet Amedsson och nämns 2022-09-04 i denna tråd: (FB) De två morden på Stångåvägen, Stockholm november 1990. Som jag förstått, kan vi tacka socialdemokraten Laila Freivalds och vänsterpartisten Ulla Hoffmann för att den kurdiske terroristen Heybet Amedsson lever i Sverige.

Serpil Güngör är syster till brottsmisstänkte f.d. advokaten Ekrem Güngör ( (FB) F.d advokat (Ekrem Güngör) misstänks för förberedelse till mord (Encro 2022-01-21))

Serpil Güngör agerar god turk och kritiserar svenska rättsystemet på sin facebook-sida.

Vet någon mer?
Citera
2023-04-06, 07:55
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Södertörns TR B 19599-22
Stämningsansökan

Tilltalade

Kelvin Amedsson har tillsammans och i samförstånd med annan okänd person anlagt en brand på målsägandena Serpil Güngörs och Harun Yalics personbil och bostadshus på Solviks strand 6, Trångsund, Huddinge kommun, genom att hälla brännbar vätska och tända eld på personbilen och bostadshuset. Det hände den 22 juni 2022. Branden, som orsakade vissa materiella skador, innebar fara för omfattande förstörelse av andras egendom.

Målsägande
Serpil Güngör
Harun Yalic
I målet har även MIKAEL Leo Söderberg född 20021212 varit misstänkt, men åtalas inte.

Kelvin förekommer även i denna tråd: (FB) 15-åring från Flemingsberg åtalas för grovt vapenbrott, Uppsalal, 2023-01-03. I det målet (Uppsala TR B 4103-22) var Serpil Güngör försvarare till Kelvin. Hon är nu alltså utsatt för brott från sin tidigare klient.

Kelvins ena vårdnadshavare heter Heybet Amedsson och nämns 2022-09-04 i denna tråd: (FB) De två morden på Stångåvägen, Stockholm november 1990. Som jag förstått, kan vi tacka socialdemokraten Laila Freivalds och vänsterpartisten Ulla Hoffmann för att den kurdiske terroristen Heybet Amedsson lever i Sverige.
är syster till brottsmisstänkte f.d. advokaten Ekrem Güngör ( (FB) F.d advokat (Ekrem Güngör) misstänks för förberedelse till mord (Encro 2022-01-21))

Serpil Güngör agerar god turk och kritiserar svenska rättsystemet på sin facebook-sida.

Vet någon mer?

Sepril är även hon advokat som sin dömda bror, men hennes inlägg du har i spoilern visar att hon inte förstår svenska rättssystemet
De är kurder inte turkiska.
Citera
2023-04-06, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Sepril är även hon advokat som sin dömda bror, men hennes inlägg du har i spoilern visar att hon inte förstår svenska rättssystemet
De är kurder inte turkiska.

Antog att hon var turk givet namnet, men det du säger om kurd verkar helt rätt. Tack för korrigeringen. Att inte respektera det svenska rättssystemet är en av få saker turkar och kurder verkar kunna enas om.
Citera
2023-04-06, 08:42
Medlem
Citat:
Södertörns TR B 19599-22
Stämningsansökan

Tilltalade

Målsägande
Serpil Güngör
Harun Yalic

Serpil Güngör är syster till brottsmisstänkte f.d. advokaten Ekrem Güngör ( (FB) F.d advokat (Ekrem Güngör) misstänks för förberedelse till mord (Encro 2022-01-21))

Vet någon mer?
Tack för detta inlägg!
Som svar på din fråga får jag erkänna att jag inte vet ett dugg om denna kvinna/dessa händelser men det som slog mig när jag läste spoilern (Tack för den och den inblick den gav!), så var det uppvisanden av samma typ av arrogans och nonchalans som en annan kvinnlig kurdisk advokat gett prov på, nämligen Debbie Nujen, syster till Özz Nujen. Syskonparet hade ju terroristen Rakhmat Akilov svartanställd hos sig.

Vill inte gå offT men hur kan två kurdiska kvinnliga advokater få ha en så gemensam lättsinnig inställning till svenskt rättsväsende?
Debbie Nuben ljög inför Advokatsamfundet men klarade sig utan att bli klandrad eller utesluten.
Här har Serpil Gùngùr i det som framkommer i spoilerinlägget visat exempel på extremt dåligt omdöme och hon svär som en borstbindare. Man häpnar!
Citera
2023-04-06, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tack för detta inlägg!
Som svar på din fråga får jag erkänna att jag inte vet ett dugg om denna kvinna/dessa händelser men det som slog mig när jag läste spoilern (Tack för den och den inblick den gav!), så var det uppvisanden av samma typ av arrogans och nonchalans som en annan kvinnlig kurdisk advokat gett prov på, nämligen Debbie Nujen, syster till Özz Nujen. Syskonparet hade ju terroristen Rakhmat Akilov svartanställd hos sig.

Vill inte gå offT men hur kan två kurdiska kvinnliga advokater få ha en så gemensam lättsinnig inställning till svenskt rättsväsende?
Debbie Nuben ljög inför Advokatsamfundet men klarade sig utan att bli klandrad eller utesluten.
Här har Serpil Gùngùr i det som framkommer i spoilerinlägget visat exempel på extremt dåligt omdöme och hon svär som en borstbindare. Man häpnar!

Tycker hennes inlägg är i linje med hur konspirationsteoretiker formulerar sig. Långa tjatiga texter helt utan nyans, där hon försöker få egna värderingar att låta som fakta samtidigt som hennes upplevda motgångar presenteras som felaktigheter andra begått, men vill inte låta läsaren bilda en egen uppfattning i frågan.
Citera
2023-04-06, 09:10
Medlem
Citat:
Tycker hennes inlägg är i linje med hur konspirationsteoretiker formulerar sig. Långa tjatiga texter helt utan nyans, där hon försöker få egna värderingar att låta som fakta samtidigt som hennes upplevda motgångar presenteras som felaktigheter andra begått, men vill inte låta läsaren bilda en egen uppfattning i frågan.
Visst är det så!
Och hon kör enligt principen "går det så går det"..
Samma strategi som Debbie Nujen tillämpade när hon inför Advokatsamfundet försäkrade[sic!] att banken som medverkat till att överföra pengar från familjen Nujen till terroristen Akilov inte kunde få fram äldre uppgifter på överföringar -och med dessa blå dunster slagna i ögonen av Debbie Nujen lät sig Advokatsamfundet nöja. Man kan bli gråtfärdig för mindre.

Här länk till en lång tråd om familjen Nujen och kopplingen till terroristen Akilov:
(FB) Familjen Nujens penningtransaktioner med Rakhmat Akilov (utbrutet)

OnT: Det kan vara förståeligt att Serpil Gùngör gör vad hon kan för att hjälpa sin brottslige bror men det hjälps inte att det ser väldigt illa ut.
Citera
2023-04-06, 09:37
Medlem
SwampDoggs avatar
Serpil kanske skulle ta och prata med sin bror.
Citera
2023-04-06, 10:18
Medlem
DonaldBidens avatar
Hoppas bara att hans nya advokat gör ett bättre jobb!
Citera
2023-04-06, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldBiden
Hoppas bara att hans nya advokat gör ett bättre jobb!

2022-12-20 Advokat Viktor Isero åtar sig uppdraget som offentlig försvarare
2022-12-21 Begäran om byte av off.fsv (Advokat Marcus Lodin)
2023-04-03 subst (Advokat Filippa Hjortzberg de Champs)
Citera
2023-04-06, 12:54
Medlem
Sickmyducks avatar
Kelvin Amedsson? Med det namnet var han dömd från födsel.
Citera
2023-04-07, 11:00
Medlem
Serpil visste inte att hon företrädde den som eldat upp hennes bil och satt eld på hennes hus. Hon var hans advokat i nästan fyra månader innan hon avsade sig uppdraget.
"Hade inte min bror stått åtalad för brott hade jag aldrig behövt bli utsatt", säger hon.

https://bulletin.nu/attack-mot-advok...-blivit-utsatt
Citera
2023-04-07, 11:53
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Tack för att du snabbt tog ner mig på jorden igen.

Jag lusläste inte fupen om Ekrem men jag har sett honom som korrupt redan när han stängdes av som advokat och även tänkt i banorna att systern inte är den ärligaste heller.
När jag nu läste hennes inlägg började jag smått tänka, men tänk om det var så att han inte vågade vittna till sin egen fördel under rättegången?
Jag hann smått överväga att läsa hans fup lite bättre men du sparade mig massa tid där när jag insåg att foliehatten måste av direkt!

För sin egen säkerhet kanske hon borde flytta ner till Kurdistan och föra sin propaganda där, "Sverige låter rättsväsendet hamna i fängelse medans de kriminella går fria!"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in