Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-04-07, 23:08
  #1
Medlem
Kollar på "Alla bolag" ibland, mest för jag är nyfiken.
Tänkte kolla Hedin bil nu med tanke på alla nya elbilar från Kina.

Då upptäckte jag att otroligt många i ledningen har "skyddad identitet".
Hur kan det vara så?

Hur skall man kunna följa företaget och dess ledning, vilka de är, vad de gör.
Vad är deras avsikter och så vidare...

Hur rimmar detta med att man i stort sett alltid kan följa företag, dess ledning och historik.

Är Hedin bil ett företag som stöds av staten?

Vad är anledningen till att så många har skyddad identitet?
Är det ett stort blufföretag som inte gör rätt för sig?

Eller hur lätt är det att få skyddad identitet i detta landet?
Man kanske bara behöver skicka in en ansökan till skatteverket att man "inte vill synas".

Jag tycker det verkar märkligt, vad tycker ni?
Citera
2023-04-07, 23:12
  #2
Medlem
Jenshalls avatar
Anders Hedin,Erik Selin mfl miljardärer. Kidnappningshot mm. Inte konstigt Sverige har blivit en banan republik.
Citera
2023-04-07, 23:19
  #3
Medlem
TröttSvensks avatar
Massor med kändisar företagsledare och rika personer har de senaste åren skaffat skyddad identitet.
Hur kul är det att bli klockrånad utanför bostaden eller rånad på allt löst hemma av Adidas riddare ?
Citera
2023-04-07, 23:20
  #4
Medlem
-Tesla-s avatar
Räcker det att vara förmögen för att få skyddad identitet idag?
Citera
2023-04-07, 23:28
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxenon
Kollar på "Alla bolag" ibland, mest för jag är nyfiken.
Tänkte kolla Hedin bil nu med tanke på alla nya elbilar från Kina.

Då upptäckte jag att otroligt många i ledningen har "skyddad identitet".
Hur kan det vara så?

Hur skall man kunna följa företaget och dess ledning, vilka de är, vad de gör.
Vad är deras avsikter och så vidare...

Hur rimmar detta med att man i stort sett alltid kan följa företag, dess ledning och historik.

Är Hedin bil ett företag som stöds av staten?

Vad är anledningen till att så många har skyddad identitet?
Är det ett stort blufföretag som inte gör rätt för sig?

Eller hur lätt är det att få skyddad identitet i detta landet?
Man kanske bara behöver skicka in en ansökan till skatteverket att man "inte vill synas".

Jag tycker det verkar märkligt, vad tycker ni?

Inte alls märkligt.

Adidasriddare som inte orkar jobba för pengarna vill ha snabba pengar.

Eftersom staten stoppat alla sätt att tjäna svart deg i sverige så tar de till de få möjligheter som finns kvar.(finns också för mycket av samma skrot och korn i sverige och de konkurrerar nästan med varandra på vissa sektorer)

Ett av dom är att råna folk. Kidnappa eller göra homeinvasion osv.

i andra länder har man normal sekretess och hela befolkningen kan bara inte kolla nåns inkomst och annat. de som gör svarta pengar har dessutom fortfarande sitt ifred och behöver inte bry sig om att göra simpla klockrån eller kidnappa folk.
Citera
2023-04-07, 23:44
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxenon
Kollar på "Alla bolag" ibland, mest för jag är nyfiken.
Tänkte kolla Hedin bil nu med tanke på alla nya elbilar från Kina.

Då upptäckte jag att otroligt många i ledningen har "skyddad identitet".
Hur kan det vara så?

Hur skall man kunna följa företaget och dess ledning, vilka de är, vad de gör.
Vad är deras avsikter och så vidare...

Hur rimmar detta med att man i stort sett alltid kan följa företag, dess ledning och historik.

Är Hedin bil ett företag som stöds av staten?

Vad är anledningen till att så många har skyddad identitet?
Är det ett stort blufföretag som inte gör rätt för sig?

Eller hur lätt är det att få skyddad identitet i detta landet?
Man kanske bara behöver skicka in en ansökan till skatteverket att man "inte vill synas".

Jag tycker det verkar märkligt, vad tycker ni?

De har lurat många människor och är hotade
Citera
2023-04-07, 23:45
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Tesla-
Räcker det att vara förmögen för att få skyddad identitet idag?

Ja så är det, jag har begärt skyddad identitet men inväntar ännu godkännande men i väntan på godkännande så har jag skyddad identitet
Citera
2023-04-07, 23:45
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Tesla-
Räcker det att vara förmögen för att få skyddad identitet idag?

Det får vi väl hoppas, med tanke på polisens oförmåga att skydda medborgarna.
Citera
2023-04-07, 23:46
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Ja så är det, jag har begärt skyddad identitet men inväntar ännu godkännande men i väntan på godkännande så har jag skyddad identitet

Kan tillägga att jag inte är förmögen men tyvärr tror jag att jag inte kommer få skyddad id
Citera
2023-04-08, 00:30
  #10
Medlem
Har inte kollat upp fler större bolag, men det ser gissningsvis ut så på andra företag också (och i Hedins fall kan det ju vara så att om några skaffar...ja, då hänger fler på)

Svaret är att samhället blivit bra mycket hårdare (och det har gått snabbt utför) de senaste 8-10 åren, en massa nymodigheter som hemlarm med kamerabevakning har var och varannan vanlig hederlig arbetare idag. Går man upp lite i graderna (som styrelsesnubbarna på Hedin) så är det så kallade "panic rooms" och andra saker som åtminstone jag inte hade hört talas om fanns i Sverige för 10 år sedan (på sin höjd sett i Amerikanska filmer innan).

På tal om så kallade "panic rooms" så känner jag en ganska ordinär familj som installerade detta i sin nybyggda villa för något år sedan, min första tanke var "ni är ju paranoida"...men jag har ändrat mig lite där.

En annan bekant har ett dolt kassaskåp (värsta 007-style) som inte ens hans fru eller barn vet om (och inte jag heller), han har bara sagt att han har ett gömt kassaskåp någonstans i kåken. Varför ? Tja, gissa två gånger !

Off topic för ämnet (har inget med kriminalitet att göra) är kanske att vi på mitt jobb har blivit mycket försiktigare när vi snackar med kvinnor idag efter att en kollega blev uppkallad till HR för en grej som uppenbarligen ska ha varit helt harmlös men som fick stora konsekvenser. Det har outtalat blivit så att man ogärna är ensam i samtalet helst minst tre så man inte råkar ut för en anklagelse som är falsk. Facklig hjälp kan man bevisligen glömma i de ärendena.
Citera
2023-04-08, 01:15
  #11
Medlem
Bertil85s avatar
Är det inget man betalar till sådana sajter för att bli hemlig ?
Citera
2023-04-08, 02:50
  #12
Medlem
Megaforces avatar
Jag hade en skolkamrat i gymnasiet som pga kidnappningshot (polisen hade snappat upp information via telefonavlyssning) som fick gå under jorden och flytta utomlands några år (vet dock att han flyttade till London).

Så hotet är reellt och inte bara något som existerar i dåliga tv-deckare.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback