• 1
  • 2
2023-04-08, 00:51
Medlem
Iman2014s avatar
En intressant fråga som jag tänkt på denna vintern. Jag skrev invandrare i rubriken men många är ju förmodligen födda i Sverige men har invandrarbakgrund.

Denna vintern såg jag hela tiden folk med invandrarbakgrund bära märkesjackor eller bara dyrare jackor såsom Sail Racing, Peak Performance och så vidare. Vad jag inte förstår är hur dessa personer kan ha råd med detta då man nästan aldrig hittar jackor i affärerna där priset är under 4 000 kronor, i bland på rea kanske runt 3 000 kronor.

Hur kan dessa personer ha råd med detta? Många är ju i tonåren också så det är väldigt konstigt. Kan någon förklara detta fenomen.

Jag vill väldigt gärna veta detta och då ni på FB verkar vara besatta av invandrare så kanske ni kan ge bra svar här.
Citera
2023-04-08, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
En intressant fråga som jag tänkt på denna vintern. Jag skrev invandrare i rubriken men många är ju förmodligen födda i Sverige men har invandrarbakgrund.

Denna vintern såg jag hela tiden folk med invandrarbakgrund bära märkesjackor eller bara dyrare jackor såsom Sail Racing, Peak Performance och så vidare. Vad jag inte förstår är hur dessa personer kan ha råd med detta då man nästan aldrig hittar jackor i affärerna där priset är under 4 000 kronor, i bland på rea kanske runt 3 000 kronor.

Hur kan dessa personer ha råd med detta? Många är ju i tonåren också så det är väldigt konstigt. Kan någon förklara detta fenomen.

Jag vill väldigt gärna veta detta och då ni på FB verkar vara besatta av invandrare så kanske ni kan ge bra svar här.

Stulet. Eller köpt med stulna pengar.

Sen finns det fina märkes jackor för 1000-2000kr. Jag har köpt på kampanj alltid och får fina jackor för billig peng. Tror jag köpte nyligen en jacka för 800kr. Fin märkes jacka. Halva priset.

Men jag förstår dock inte hur småglin har på sig haglöf jackor. Varenda kotte har haglöf.
Citera
2023-04-08, 01:03
Bannlyst
Citat:
Till skillnad från svensk white trash som inte vet hur man klär sig är det möjligt, eller till och med troligt, att många med invandrarbakgrund prioriterar t.ex. kläder framför att sitta och beställa hem pizza, göra av med mycket pengar på alkohol och liknande. Det kan vara en delförklaring åtminstone.
Citera
2023-04-08, 01:10
Medlem
Citat:

Är du säker på på att det inte är du som är besatt av invandrare?

Vet du på vilket sätt dom hart tjänat ihop pengar för att köpa sina jackor?

Är du en fattiglapp som är avundsjuk?`

Varför ställer du en korkad fråga under förespegligen att du inte skulle vara rasist?
För att elda upp eller bara vara korkad?
Citera
2023-04-08, 01:45
Medlem
Citat:

Alla med ett normalt jobb har råd med dessa jackor, 3-4 för en jacka är lågpris. Dyra jackor börjar från 10-15k.
Citera
2023-04-08, 01:53
Medlem
Gretathugbergs avatar
1. Becknish
2. Stöldgods
3. Kopior
4. Klarna
5. Dom arbetar och har råd alternativt sparat för att köpa.
Citera
2023-04-08, 01:55
Medlem
lakritcs avatar
Viktigt med statusmärken. Värt pengarna trots att ekonomin kanske inte tillåter det.
Citera
2023-04-08, 02:05
Medlem
tellmeyoursecretss avatar
Förutom dom som är kriminella där svaret redan är uppenbart så handlar det om prioriteringar. 70% av inkomsten kan gott gå till en jacka för många invandrare, speciellt unga. Sen kan ju dom utnyttja kreditköp som vilken svenne som helst och skita i att betala. Det är inte så svårt.
Citera
2023-04-08, 02:05
Medlem
Det är ett plagg och det bärs hela tiden varje dag.
Citera
2023-04-08, 02:10
Medlem
Heauxms avatar
Jag har kollegor som investerar i en dyr jacka.
De betalar allt, även om det kostar halva lönen men de anser att det är värt det.
Citera
2023-04-08, 02:23
Medlem
De flesta ser sådana jackor som en investering de köper en jacka tex. (Cannada gosse) och de håller i över 20 år om man är rädd om den.. Betalade runt 8k för min egna expedition parka för över 15 år sedan och den ser som ny ut. Nu kostar de runt 15k. Köpte också en sådan parajumper jacka i Italien när jag var på skidsemester 2012 långt innan de var "populära" eller ens tillgängliga i Sverige, dessvärre går de inte att ha en sådan jacka på sig idag för alla kriminella som springer runt med sådana.

Men för att svara på din fråga, familjer hjälper till med pengar, finns stiftelser och liknande man kan få genom skola/gymnasium, runt 10k-20/ år (förutsätter att man har godkända betyg för vissa) andra kräver bara att vårdnadshavarna ska vara mindre bemedlade. Sedan finns det såklart många piratkopior de dram med sig från sina hemländer de varit på semester i.
Citera
2023-04-08, 03:11
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetregor
Till skillnad från svensk white trash som inte vet hur man klär sig är det möjligt, eller till och med troligt, att många med invandrarbakgrund prioriterar t.ex. kläder framför att sitta och beställa hem pizza, göra av med mycket pengar på alkohol och liknande. Det kan vara en delförklaring åtminstone.

Ja, alkohol i Sverige är ju som att bränna upp pengar. Vem betalar 80 kronor för öl, endast idioter gör.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in