Märkesjackor eller en fet BMW imponerar i.a.f. inte på mig, m.fl. Det gör däremot en fin bostadsrätt eller villa, t.o.m. ibland även en egen hyresrätt, om personen för övrigt har det bra ställt. Jag kräver inga miljonärer, men bryr mig mer om var personen bor än bara ser dem med en jacka. Skrattar åt de som har en dyr jacka men bor hemma hos mamma, när de ser sig själva som tuffa p.g.a. sin jacka eller bil.
En intressant fråga som jag tänkt på denna vintern. Jag skrev invandrare i rubriken men många är ju förmodligen födda i Sverige men har invandrarbakgrund.
Denna vintern såg jag hela tiden folk med invandrarbakgrund bära märkesjackor eller bara dyrare jackor såsom Sail Racing, Peak Performance och så vidare. Vad jag inte förstår är hur dessa personer kan ha råd med detta då man nästan aldrig hittar jackor i affärerna där priset är under 4 000 kronor, i bland på rea kanske runt 3 000 kronor.
Hur kan dessa personer ha råd med detta? Många är ju i tonåren också så det är väldigt konstigt. Kan någon förklara detta fenomen.
Jag vill väldigt gärna veta detta och då ni på FB verkar vara besatta av invandrare så kanske ni kan ge bra svar här.
Märkeskläder köps nästan överallt. Inget konstigt. Det är kopior och kvaliten blir bättre med åren..När jag var ung såldes detta enbart i Taiwan, och det syntes att det var kopior. Numer kan du köpa i alla länder och kvaliten är betydligt bättre. Handeln med falska märkesvaror är mer lönsam än droghandeln för tillfället. Priset är överkomligt.
I hemländerna köper du av folk som åker runt i byarna o säljer Gucci eller på en lokal marknad
Här i Sverige har vi massor av försäljare av falska märkesvaror. Det finns tex i Stockholm på vårbergs loppis hur många kinesiska mobiler som helst.
På nätet är storsäljare bla "ortens blocket" på sidor på instagram. Du bestämmer med säljaren plats i tex kista köpcentrum och säljaren är en ung kille med "becknarväska" som dräller runt. Du betalar kontant för en Rolex som han visar fram.
Alla internetsidor med direktimport är ju poppis också.
Det är varken konstigt eller svårt att hitta billiga "märkesvaror", men lagligt är det inte.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!