• 1
  • 2
2023-04-08, 03:27
Medlem
rovmuns avatar
Det började i för två dagar sen, då jag kände mig dålig i magen på morgonen men sen lunch har jag mer eller mindre sprungit på toan och skitit diarré ungefär en gång i timmen, natten har varit lite bättre kanske behövt gå upp 2-3 ggr. Men annars har jag sprungit på toan konstant. Hade trott att det skulle gå över men verkar inte som det. Har testat blåbärsoppa , ris, pasta , vitt bröd som ska vara bra för magen men verkar inte bli någon större skillnad är som vatten som kommer ut i röven.

Problemet är att i morgon ( eller idag lördag) ska jag ut med viktiga kunder från utlandet och ha fest och äta finmiddag. Jag har ingen möjlighet att ställa in även om jag skulle vilja så jag måste kämpa mig igenom detta.

Nu sitter jag här tre på natten på toan.

Ska träffa de vid 17 på en fördrink

Vad skulle ni äta och göra fram till dess för att få stopp på magen?

Har en butik som öppnar 08 m n annars kommer jag inte ha tillgång till någonting mer än det jag har hemma

Hur skulle ni lägga upp dagen så jag slipper sitta på toan hela middagen?
Citera
2023-04-08, 03:29
Medlem
Det måste ju vara nått fel på dig om du är magsjuk å ändå vill träffa folk...inget smittar så bra som en magsjuka...idiot.
Citera
2023-04-08, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rovmun
Det började i för två dagar sen, då jag kände mig dålig i magen på morgonen men sen lunch har jag mer eller mindre sprungit på toan och skitit diarré ungefär en gång i timmen, natten har varit lite bättre kanske behövt gå upp 2-3 ggr. Men annars har jag sprungit på toan konstant. Hade trott att det skulle gå över men verkar inte som det. Har testat blåbärsoppa , ris, pasta , vitt bröd som ska vara bra för magen men verkar inte bli någon större skillnad är som vatten som kommer ut i röven.

Problemet är att i morgon ( eller idag lördag) ska jag ut med viktiga kunder från utlandet och ha fest och äta finmiddag. Jag har ingen möjlighet att ställa in även om jag skulle vilja så jag måste kämpa mig igenom detta.

Har en butik som öppnar 08 m n annars kommer jag inte ha tillgång till någonting mer än det jag har hemma

Köp dimor/loperamid imorgon på apoteket troligtvis enda som kommer fungera.
Citera
2023-04-08, 03:34
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Om det nu bara är diarrébesvär finns det bra förstoppande läkemedel på samtliga apotek. Vet inte hur det ser ut med öppettider på påskafton.

Är det magsjuka bör du inte träffa någon annan överhuvudtaget. Själv har jag IBS och allergibesvär så jag vet att det kan finnas olika anledningar.
Citera
2023-04-08, 03:41
Medlem
rovmuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Om det nu bara är diarrébesvär finns det bra förstoppande läkemedel på samtliga apotek. Vet inte hur det ser ut med öppettider på påskafton.

Är det magsjuka bör du inte träffa någon annan överhuvudtaget. Själv har jag IBS och allergibesvär så jag vet att det kan finnas olika anledningar.

Apoteket borde finnas öppet från kl10. Magsjuka har jag svårt att tro att det är ingen i familjen är sjuk. Dessutom misstänker jag en lunch vid ett riktigt risigt sushiställe som stämmer bra in med tiden. Svårt att tro någon allergi då jag inte haft det tidigare.

ska läsa på lite mer men vilken medicin rekommenderas?
Citera
2023-04-08, 03:43
Medlem
rovmuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Det måste ju vara nått fel på dig om du är magsjuk å ändå vill träffa folk...inget smittar så bra som en magsjuka...idiot.

Finns det något test för magsjuk lika covid?
Är tveksam då jag misstänker en lunch
Citera
2023-04-08, 03:44
Medlem
Citat:
Finns det något test för magsjuk lika covid?
Är tveksam då jag misstänker en lunch
Fan är du dum eller....skiter man illa så stannar man hemma....det kan smitta nått djävulskt lätt.
Citera
2023-04-08, 03:55
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:

Om du har Inolaxol hemma ta 1 + 1 med 6 timmars mellanrum, sedan lugnar magen ner sig. 🏳️‍🌈
Citera
2023-04-08, 03:57
Moderator
yz44s avatar
Te kan hjälpa.
Citera
2023-04-08, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan199
Köp dimor/loperamid imorgon på apoteket troligtvis enda som kommer fungera.

Tipsar oxå för loppan199 inlägg. Det är typ de starkaste alternativet för diarré.
Citera
2023-04-08, 04:05
Medlem
Citat:

Dimor/Immodium.
Finns bakom disken på valfritt apotek.
Ta 3st direkt vid kl 10imorrn när de öppnar.
Vänta 20min.
Fortsätter problemet så ta 1 tablett efter varje toabesök, men troligen så räcker det med 3st.
Ta med kartan när du går ut ifall att. Är du inte van vid Dimor så slår 3dimor stopp på systemet och du kommer skita ut en tennisboll om 2dgr, så ät med förstånd (lite alltså) tills dess.

(Nästa gång som du blir dålig i magen och inte har medicin hemma så sluta äta, så behöver du bara gå 3-4ggr som värst, sen är systemet tömt.
Låt magen lugna ner sig några timmar, helst 24h)
Senast redigerad av Cooltrayne 2023-04-08 kl. 04:08.
Citera
2023-04-08, 04:06
Medlem
Loperamid.
Om du har Apoteket Hjärtat vid Ica Maxi så brukar de öppna tidigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in