Citat:
Ursprungligen postat av
rovmun
Det började i för två dagar sen, då jag kände mig dålig i magen på morgonen men sen lunch har jag mer eller mindre sprungit på toan och skitit diarré ungefär en gång i timmen, natten har varit lite bättre kanske behövt gå upp 2-3 ggr. Men annars har jag sprungit på toan konstant. Hade trott att det skulle gå över men verkar inte som det. Har testat blåbärsoppa , ris, pasta , vitt bröd som ska vara bra för magen men verkar inte bli någon större skillnad är som vatten som kommer ut i röven.
Problemet är att i morgon ( eller idag lördag) ska jag ut med viktiga kunder från utlandet och ha fest och äta finmiddag. Jag har ingen möjlighet att ställa in även om jag skulle vilja så jag måste kämpa mig igenom detta.
Nu sitter jag här tre på natten på toan.
Ska träffa de vid 17 på en fördrink
Vad skulle ni äta och göra fram till dess för att få stopp på magen?
Har en butik som öppnar 08 m n annars kommer jag inte ha tillgång till någonting mer än det jag har hemma
Hur skulle ni lägga upp dagen så jag slipper sitta på toan hela middagen?
Dimor/Immodium.
Finns bakom disken på valfritt apotek.
Ta 3st direkt vid kl 10imorrn när de öppnar.
Vänta 20min.
Fortsätter problemet så ta 1 tablett efter varje toabesök, men troligen så räcker det med 3st.
Ta med kartan när du går ut ifall att. Är du inte van vid Dimor så slår 3dimor stopp på systemet och du kommer skita ut en tennisboll om 2dgr, så ät med förstånd (lite alltså) tills dess.
(Nästa gång som du blir dålig i magen och inte har medicin hemma så sluta äta, så behöver du bara gå 3-4ggr som värst, sen är systemet tömt.
Låt magen lugna ner sig några timmar, helst 24h)