Flashback bygger pepparkakshus!
  • 5
  • 6
2023-04-16, 23:32
Medlem
Prettylittleheads avatar
Jag tror inte det och varför jag inte tror det är för att jag har experimenterat gällande just detta och åt båda hållen. Det grundar sig i att jag alltid har behövt kraftig stimulans för att få orgasm och jag ville till en början testa och se om jag kunde vänja mig av vid det genom att bara onanera mjukt. Med fingrar eller lite lätt med leksaker och detta över en längre tidsperiod för att verkligen ge det en chans. Det gick inte bra.

Då bestämde jag mig istället för att se om jag kunde komma ännu skönare med ännu hårdare och mer intensiv stimulans än mitt normalläge. Även denna gång över tid. Jag är inte förtjust i womanizern/satisfyern utan äger en Doxy magic wand som är en av de kraftfullaste på marknaden och den vibrerar vill jag lova. Jag har som max klarat gå upp till intensitetsnivå tre av väldigt många. Högre går inte. För det mesta vill jag ligga på två. Jag vänjer mig inte.

Min slutsats är att oavsett teknik, leksak, tålamod, övning och vibrationsstyrka så hamnar jag stadigt på mitt utgångsläge. Varken mjukare eller hårdare. Jag har helt enkelt min inbyggda orgasmnivå och den verkar inte kunna ändras.
Citera
2023-09-25, 00:22
Avstängd
502BadGateways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strangegirl
Kan omöjligen stämma! Ska utveckla. Antar att du med ”vanlig stimulans” åsyftar vaginalt eller oralt samlag till kvinnan. De flesta kvinnor kommer genom klitorisstimulans.

Jag har legat med fler män än de flesta och inte kunnat komma med merparten för de behandlar klitoris med hand och tunga som rivjärn. Om du läser sexarbetartråden, en samling ärliga beskrivningar bl.a. av hur kvinnor kan uppleva sex, ser du att många upplever mäns klitorisstimulans som hård och mindre behaglig. Om det är något som ”har sönder” och ”avtrubbar” fittan är det att få oralsex av heterosexuella män! Sen jag började med sexarbete har jag fått svårare att få orgasm, för jag har sex med fler och sexköpare är lika dåliga på att ge oralsex som andra män, då män tror kvinnans anatomi är densamma som deras egen, så det är bit och ryck och slit som gäller (rör sig för min del både om desensibilisering och sensibilisering beroende på sammanhang, mest för jag blir spänd och orolig inför att eventuellt ta emot hård och obekväm stimulans).

Däremot finns ingen skillnad i hårdhet mellan satisfyer och hand vid kvinnlig onani. Eller skillnad gentemot att få bra oralsex eller vaginalsex som stimulerar klitoris för den delen. Ingen av dessa gör av eller till med förmågan att få orgasm.

Jag har under min livstid träffat två män som kunnat ge mig orgasm genom oralsex, en expojkvän och en kund. Eftersom det förhåller sig som så att många män har låg kunskap om kvinnlig anatomi tycker jag satisfyern kan vara ett bra sexuellt hjälpmedel för män, och jag betingar den likt dig inte med onani. Men även onani, att kvinnan framkallar orgasmen själv, kan vara en del av heterosexuellt sex. Finns män som tycker det är sexigt, och intressant för de blir bättre på att tillfredsställa kvinnan genom att se hur hon själv gör.

Så tycker inte män ska vara negativt inställda till satisfyern. Ser också att du tar upp massagestavar. Visst kan vissa kvinnor komma genom g-punktsstimulans. Men det är ganska olikt ”vanligt sex” och konkurrerar inte ut det då ett samlag inte stimulerar bara g-punkten utan också indirekt klitoris och känsliga områden omkring.

Tror vittnesmålen du läst här på flashback från kvinnor i själva verket kan vara kåta män som skriver. Kan i egenskap av eskort säga att det inte är helt ovanligt, utifrån mejlkorgen. Vet inte varför män håller på så faktiskt, men så är det.
Bra svar här… + en sexleksak används i kanske 5 min, tills man kommer? Hur skulle en så kort tids användning kunna orsaka ”vibrationsskador”? Ingen i tråden har presenterat fakta än. Låter mest bara som något en skock bittra män sitter och hävdar, för att de inte vill acceptera att många tjejer väljer bort riktig sex med män framför sexleksaker som vibrerar. Varför väcker det här så mycket ilska hos män?

Du har också rätt om mäns felhantering av kvinnors könsorgan. Har en mer begränsad erfarenhet än dig såklart, men oavsett är det inga bra erfarenheter jag lyckas skramla ihop hittills. Jag är inte heller sexuellt aktiv, så att någon skulle vända den trenden är tyvärr inte möjligt . Ingen har lyckats oralt t ex.

Män borde ge sig helt med försök till stimulering till klitorisorgasm tycker jag. Det gör ju kvinnan bäst på sig själv ändå. Och det hade dessutom gett ett definitivt avslut på akten, precis som en avsugning hade gjort. Däremot borde de försöka fokusera på g-punkten. Den kan vi inte stimulera på oss själva med hjälp av fingrarna. Den är inte känslig och kan fortsätta stimuleras efter orgasm. Enda felet man kan göra är att missa den.

Strangegirl: Hur många män har du varit med om försöka stimulera g-punkten? (Hur många män har du haft sex med uppskattningsvis?)

Jag har endast varit med om att en (pojkvän) krokade fingrarna i mig. Resten har jag upplevt som porrskadade som upprepar vad de sett i porrfilmer och tror att det är vad tjejer gillar i verkligheten. Kan det stämma?

/en oavtrubbad tjej
Citera
2023-09-25, 15:09
Citat:
Ursprungligen postat av 502BadGateway
Bra svar här… + en sexleksak används i kanske 5 min, tills man kommer? Hur skulle en så kort tids användning kunna orsaka ”vibrationsskador”? Ingen i tråden har presenterat fakta än. Låter mest bara som något en skock bittra män sitter och hävdar, för att de inte vill acceptera att många tjejer väljer bort riktig sex med män framför sexleksaker som vibrerar. Varför väcker det här så mycket ilska hos män?

Du har också rätt om mäns felhantering av kvinnors könsorgan. Har en mer begränsad erfarenhet än dig såklart, men oavsett är det inga bra erfarenheter jag lyckas skramla ihop hittills. Jag är inte heller sexuellt aktiv, så att någon skulle vända den trenden är tyvärr inte möjligt . Ingen har lyckats oralt t ex.

Män borde ge sig helt med försök till stimulering till klitorisorgasm tycker jag. Det gör ju kvinnan bäst på sig själv ändå. Och det hade dessutom gett ett definitivt avslut på akten, precis som en avsugning hade gjort. Däremot borde de försöka fokusera på g-punkten. Den kan vi inte stimulera på oss själva med hjälp av fingrarna. Den är inte känslig och kan fortsätta stimuleras efter orgasm. Enda felet man kan göra är att missa den.

Strangegirl: Hur många män har du varit med om försöka stimulera g-punkten? (Hur många män har du haft sex med uppskattningsvis?)

Jag har endast varit med om att en (pojkvän) krokade fingrarna i mig. Resten har jag upplevt som porrskadade som upprepar vad de sett i porrfilmer och tror att det är vad tjejer gillar i verkligheten. Kan det stämma?

/en oavtrubbad tjej
100% mansvibbar av dig
Citera
2023-10-27, 01:57
Bannlyst
Det var det dummaste jag hört. NEJ, det blir vi inte.
Citera
2024-08-08, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Har läst det på tre ställen här inne nu på kort tid att tjejerna håller på så mycket med sina vibrerande sexleksaker att klitoris är helt avtrubbad inför vanlig stimulans.

Kan det ligga något i detta?

Hur måna tusen AA-batterier har man kört upp då?

I så fall varför ingen motsvarighet till killarnas "no fap" trådar där kvinnorna bestämt sig för att kasta staven?

Allt som relaterar till ämnet är fritt för diskussion för min del.

Ha en fin natt!

Tyvärr så stämmer det. Känner flera kvinnor som måste ha vibrator för att komma (enligt dom själva). Känner också flera kvinnor som låter bli vibratorn för att inte bli okänsliga där nere.
Senast redigerad av buzzerbuzzer 2024-08-08 kl. 12:12.
Citera
2024-08-08, 12:17
Medlem
Inte fittan men klitoris kan bli okänsligare som jag fattat det.
Citera
2024-08-10, 15:52
Avstängd
ResanTillMelonias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ryfs
Haha, nej det stämmer inte. Det är bara en försvarsmekanism som killar som är dåliga på att ligga använder. "Det måste vara för att hon använt sin vibrator för mycket" Nej, bli bättre istället.
Ja verkligen. Förresten, ingen kuk kan slå något som vibrerar. Kuken kommer aldrig åt klittan by the way. Däremot g-punkten i rätt ställning
Citera
2024-08-12, 20:00
Medlem
Dimpens avatar
Vi använder Lovense Lush och det har snarare förhöjt tjejernas känslighet och vilja att få mer av den äkta varan.
Citera
2024-09-16, 10:50
Medlem
Dille24s avatar
Vi har börjat ett experiment där vi försöker nå daglig orgasm. Det har ökat lusten enormt. Men baksidan är att vi får jobba allt hårdare.

Till vår hjälp använder vi främst satisfyern och min tjej har kommenterat att hon upplever att det blir allt svårare att komma. Från att komma nästan direkt av den vibrerande stimulansen får vi numera jobba i flera minuter.. lusten påstås fortfarande vara hög och hon är själv förvånad över att det är så här.

Är dock skeptisk och tror att det kanske finns andra orsaker bakom.. tex var hon befinner sig i menscykeln.
Citera
2024-09-16, 10:52
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dille24
Vi har börjat ett experiment där vi försöker nå daglig orgasm. Det har ökat lusten enormt. Men baksidan är att vi får jobba allt hårdare.

Till vår hjälp använder vi främst satisfyern och min tjej har kommenterat att hon upplever att det blir allt svårare att komma. Från att komma nästan direkt av den vibrerande stimulansen får vi numera jobba i flera minuter.. lusten påstås fortfarande vara hög och hon är själv förvånad över att det är så här.

Är dock skeptisk och tror att det kanske finns andra orsaker bakom.. tex var hon befinner sig i menscykeln.
Får man fråga varför?
Det är väl närmast självklart att man blir avtrubbad, så är det med alla signalsubstanser i hjärnan.
Citera
2024-09-16, 11:39
Medlem
Dille24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Får man fråga varför?
Det är väl närmast självklart att man blir avtrubbad, så är det med alla signalsubstanser i hjärnan.

Offt. Fråga får man så klart! Utmaningen har som mål att få bättre hälsa, bli bättre på att slappna av och göra det mindre pinsamt att prata om onani.

Det är ett experiment för att se om vår allmänna situation med all stress kring arbete, uppdrag och barn förändras. Sen är det bara kul förstås 😉

Men on-topic så är det säkert så att man kan bli lite avtrubbad, men det brukar ju återställa sig till dagen efter. Som man vet man ju att om man kommer snabbt första gången, kör vidare så blir det ju svårare att komma för varje utlösning. Men efter ett dygn är man ju helt återställd. Men detta är förstås individuellt
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in