• 4
  • 5
  • 6
2023-04-13, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarthOlle
Är väl en jävla skillnad på att använda en pneumatisk tryckluftsborr eller en womanizer?!

En vanlig 220v vinkelslip tex vibrerar avsevärt mindre än en vibrerande sexlelsak.
Citera
2023-04-13, 12:03
Medlem
DarthOlles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
En vanlig 220v vinkelslip tex vibrerar avsevärt mindre än en vibrerande sexlelsak.
Inget av dem skadar oss apdjur.
Citera
2023-04-13, 12:07
Medlem
Citat:
Inget av dem skadar oss apdjur.

https://www.av.se/halsa-och-sakerhet/vibrationer/

"Vibrationer

Vibrationer från arbetsutrustning är ett återkommande problem på många arbetsplatser. Här beskriver vi bland annat när vibrationer kan vara skadliga och vilka åtgärder som kan bli nödvändiga."

"Vilka yrkesgrupper är utsatta för vibrationer?

Det finns många yrkesgrupper som använder vibrerande arbetsutrustning. Några exempel:

snickare – sticksåg, cirkelsåg, tigersåg, borrmaskin, skruvdragare
montörer, svetsare och mekaniker – slipmaskin, mutterdragare, vinkelslip, polermaskin
reparatörer, murare, rörmokare, elektriker – bilningsmaskin, slagborrmaskin, skruvdragare, tigersåg
plåtslagare – nitpistol, nibbler
park- och fastighetsskötare – röjningssåg, gräsklippare, motorsåg, slipmaskin
betong- och anläggningsarbetare – bilningsmaskin, markvibrator/stamp
tandläkare – tandläkarborrmaskiner med precisionsgrepp
tandtekniker – slipar tandproteser med filmaskiner
maskin- och fordonsförare – grävare, lastare, truckar, bussar."
Citera
2023-04-13, 12:21
Medlem
DarthOlles avatar
Citat:
https://www.av.se/halsa-och-sakerhet/vibrationer/

"Vibrationer

Vibrationer från arbetsutrustning är ett återkommande problem på många arbetsplatser. Här beskriver vi bland annat när vibrationer kan vara skadliga och vilka åtgärder som kan bli nödvändiga."

"Vilka yrkesgrupper är utsatta för vibrationer?

Det finns många yrkesgrupper som använder vibrerande arbetsutrustning. Några exempel:

snickare – sticksåg, cirkelsåg, tigersåg, borrmaskin, skruvdragare
montörer, svetsare och mekaniker – slipmaskin, mutterdragare, vinkelslip, polermaskin
reparatörer, murare, rörmokare, elektriker – bilningsmaskin, slagborrmaskin, skruvdragare, tigersåg
plåtslagare – nitpistol, nibbler
park- och fastighetsskötare – röjningssåg, gräsklippare, motorsåg, slipmaskin
betong- och anläggningsarbetare – bilningsmaskin, markvibrator/stamp
tandläkare – tandläkarborrmaskiner med precisionsgrepp
tandtekniker – slipar tandproteser med filmaskiner
maskin- och fordonsförare – grävare, lastare, truckar, bussar."

"Fittoperatör" -womanizer, wand, rabbit, 15hk Evinrude utombordsdildo.
Citera
2023-04-13, 12:47
Medlem
Ghastens avatar
Hört av några kvinnor att deras känsel blivit mycket sämre när dom varit singlar endast kört med sina apparater.

Innan kunde män slicka dem till orgasm, men nu fungerar det bara med deras dildos med starka motorer.
Citera
2023-04-13, 13:03
Medlem
Citat:
"Fittoperatör" -womanizer, wand, rabbit, 15hk Evinrude utombordsdildo.

Ja det är väl däråt det barkar, till slut finns ingen annan utväg än att ligga och gnida sig mot motorkåpan till motorsågar som går på fullt varvtal.
Citera
2023-04-13, 14:30
Medlem
DarthOlles avatar
Citat:
Ja det är väl däråt det barkar, till slut finns ingen annan utväg än att ligga och gnida sig mot motorkåpan till motorsågar som går på fullt varvtal.
Jag tror inte fruntimmrena kör sina motorredskap lika länge som hantverksfölket, så det bör inte vara nån fara.
Å andra sidan, om det stämmer, då blir ju alla muselmaner glada, att kvinnfolket könsstympar sig själva med vibrationer.
Citera
2023-04-13, 15:09
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Är väl en jävla skillnad på att använda en pneumatisk tryckluftsborr eller en womanizer?!

Jag har varken praktisk erfarenhet eller någon vetenskap, men ser en väldig skillnad i att använda diverse maskiner i yrkesmässig omfattning eller att använda en sexleksak 5-10 min om dagen.

Skulle gissa på att dom som i yrket använder diverse maskiner som vibrerar inte så väldigt ofta får skador om dom endast används 5-10 min per dag?

Ifall man skulle använda diverse tryckluftsvibratorer flera timmar varje dag kan jag tänka mig att det blir avtrubbat, men knappast om det gäller kortare stunder och man inte använder dom varje dag.
Citera
2023-04-13, 15:10
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Hört av några kvinnor att deras känsel blivit mycket sämre när dom varit singlar endast kört med sina apparater.

Innan kunde män slicka dem till orgasm, men nu fungerar det bara med deras dildos med starka motorer.

Det vore intressant att veta hur länge och hur ofta dom använt diverse apparater för att det ska bli så?
Citera
2023-04-13, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Jag har varken praktisk erfarenhet eller någon vetenskap, men ser en väldig skillnad i att använda diverse maskiner i yrkesmässig omfattning eller att använda en sexleksak 5-10 min om dagen.

Skulle gissa på att dom som i yrket använder diverse maskiner som vibrerar inte så väldigt ofta får skador om dom endast används 5-10 min per dag?

Ifall man skulle använda diverse tryckluftsvibratorer flera timmar varje dag kan jag tänka mig att det blir avtrubbat, men knappast om det gäller kortare stunder och man inte använder dom varje dag.

Jo men samtidigt är vibrationerna extremt mycket kraftfullare i sexleksakerna och klitoris väldigt känslig.
Citera
2023-04-13, 19:12
Medlem
Ghastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Det vore intressant att veta hur länge och hur ofta dom använt diverse apparater för att det ska bli så?

Det sa dom aldrig och har heller ingen kontakt med någon av dem. Vet att ena iallafall var singel i 2 år.
Citera
2023-04-13, 21:38
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Det sa dom aldrig och har heller ingen kontakt med någon av dem. Vet att ena iallafall var singel i 2 år.

Tänker att det kan ha viss betydelse ifall det var flera timmar varje dag eller några minuter någon gång i veckan.
Sen undrar jag om vi pratar om samma sak, jag tänker mest på lufttrycksvibrator nu, eller sån vibrator som används på klitoris.
När du säger vibrerande dildo så låter det som att du avser något man har inuti?
Citera
  • 4
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in