2023-04-12, 16:56
Citat:
Ursprungligen postat av Eastwing
Har en vän som är läkare och han är helt chockad över den nya folksjukdomen bland kvinnor. "Vit klitoris"
Och Vit klitoris skapar enligt läkarkåren att kvinnor kommer leva som singlar i allt större utsträckning.

Vit klitoris jämförs med betongarbetares vibrationsskador från 1950-60 talet.

Vit klitoris lär även enligt min granne förkorta kvinnans liv med 13,12 år.
Allt enligt vetenskapen.
Hahaha skicka gärna studien tack!
Citera
2023-04-12, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strangegirl
Är det bättre att fråga män som legat med många kvinnor hur de vill bli stimulerade?! Du vet att alla kvinnor i majoriteten av fall fejkar sin orgasm va?

Skenar iväg, möjligt, tänkte lite vad som kunde vara bakom dina tankar för de är typiska hos många män. Min poäng var: oralsex från en man är inget i jämförelse med satisfyer/massagestav! Så sexleksaker har ingen påverkan i jämförelse.

Du kan inte jämföra vinkelslip med sex! Sex sitter i huvudet.

Ja det är generellt bättre att fråga en man som legat med många kvinnor om hur kvinnor vill bli tillfredställda än att fråga en kvinna som legat med många män om hur kvinnor vill bli tillfredsställda.

Även om du tror dig veta allt om så väl mannens som kvinnans som min sexualitet så var frågan fortfarande lika enkel som den framstår. Jag var enbart intresserad av att veta om vibrerande sexleksaker har en avtrubbande effekt.

Personligen behöver jag inga allmänt hållna råd och jag tycker det är olyckligt inför andra att du kommer med så många ganska säkra påståenden. Alla kvinnor fungerar inte som du och så som du beskriver. Bättre att ge rådet att man är öppna inför varandra så att man i ett förhållande inte känner skam över att blotta sina innersta lustar som kan skilja från dina normer och från kvinna till kvinna.
Senast redigerad av rotebro-conny 2023-04-12 kl. 17:11.
Citera
2023-04-12, 17:04
Medlem
Nedomanskys avatar
Har också läst att de nya kraftfulla vibratorerna kan ge vibrationsskador i form av känselbortfall i klirotisen. För mkt fipplande med dessa prylar gör till slut att kvinnan måste ha denna stimulans för att öht komma. Då blir mannen överflödig...
Hittar dock inte länken.
Citera
2023-04-12, 17:10
Medlem
Citat:
Ja, men no fap handlar ju om att inte onanera över huvud taget, inte med hand eller sexleksak. No fap fungerar för man sparar på sin sexlust och inte får meningslösa utlopp för den. Om tråden bara handlar om sexleksaker är inte no fap relevant.

Jag har förstått det som att en del i no-fap rörelsen är att man avgränsar sig från yttre stimuli. Det var som sagt det som var parallellen till vibrerande sexleksaker inte hur ofta man runkar.
Citera
2023-04-12, 17:21
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Ja det är generellt bättre att fråga en man som legat med många kvinnor om hur kvinnor vill bli tillfredställda än att fråga en kvinna som legat med många män om hur kvinnor vill bli tillfredsställda.

Även om du tror dig veta allt om så väl mannens som kvinnans som min sexualitet så var frågan fortfarande lika enkel som den framstår. Jag var enbart intresserad av att veta om vibrerande sexleksaker har en avtrubbande effekt.

Personligen behöver jag inga allmänt hållna råd och jag tycker det är olyckligt inför andra att du kommer med så många ganska säkra påståenden. Alla kvinnor fungerar inte som du och så som du beskriver. Bättre att ge rådet att man är öppna inför varandra så att man i ett förhållande inte känner skam över att blotta sina innersta lustar som kan skilja från dina normer och från kvinna till kvinna.
En liten detalj i det hela är att kvinnor knappt hänger i detta forum, och potentialen till svar från kvinnor är ganska liten. Det är väl sexarbetarna som hänger här och fåtalet till. Men önskar dig lycka till med att få många svar och lägger ner.

Min åsikt är att vibrationsleksaker inte ger skador i form av avtrubbning då de är svagare än annan stimuli.

Jag uttalar mig inte som allvetande, bara sexarbetare - vet lite utifrån det perspektivet för sex är mitt jobb. Och så vet jag lite som privatperson.

Du har rätt i att alla kvinnor fungerar olika!
Senast redigerad av strangegirl 2023-04-12 kl. 17:23.
Citera
2023-04-12, 20:16
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Hsr du hört talas om vita fingrar? Det är detta fenomen som avser. Man skadas av vibrationer inte gnuggade, dragande. Vita fingrar är en extremt vanlig skada inom byggindustrin. Skadade nerver.

https://www.av.se/halsa-och-sakerhet...d-vibrationer/
Sexleksaker är CE-märkta likt medicinska produkter och vissa av dem kan köpas på apotek?

Du kan inte jämföra hälsoskadligt verktyg som är avsedda att använda på en byggarbetsplats med verktyg som är avsedda att använda på kroppen för njutning.

Håller fast vid att det är farligare att få oralsex av många män än att använda sexleksaker (det är därför satisfyern existerar antagligen).
Senast redigerad av strangegirl 2023-04-12 kl. 20:39.
Citera
2023-04-13, 09:29
Medlem
Citat:
Sexleksaker är CE-märkta likt medicinska produkter och vissa av dem kan köpas på apotek?

Du kan inte jämföra hälsoskadligt verktyg som är avsedda att använda på en byggarbetsplats med verktyg som är avsedda att använda på kroppen för njutning.

Håller fast vid att det är farligare att få oralsex av många män än att använda sexleksaker (det är därför satisfyern existerar antagligen).

Och vem är det som CE märker en produkt? Och menar du allvar att Apotek skulle garantera ofarligheten i en produkt. Tänk lite till.
Citera
2023-04-13, 10:17
Medlem
DarthOlles avatar
Citat:
Har läst det på tre ställen här inne nu på kort tid att tjejerna håller på så mycket med sina vibrerande sexleksaker att klitoris är helt avtrubbad inför vanlig stimulans.

Kan det ligga något i detta?

Hur måna tusen AA-batterier har man kört upp då?

I så fall varför ingen motsvarighet till killarnas "no fap" trådar där kvinnorna bestämt sig för att kasta staven?

Allt som relaterar till ämnet är fritt för diskussion för min del.

Ha en fin natt!

För att vara helt ärlig så var det där nog nåt av det dummaste jag hört. Så är det självfallet inte.
Citera
2023-04-13, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarthOlle
För att vara helt ärlig så var det där nog nåt av det dummaste jag hört. Så är det självfallet inte.

Du låter väldigt säker på din sak. Får man fråga vad du baserar det på?
Citera
2023-04-13, 10:55
Medlem
DarthOlles avatar
Citat:
Du låter väldigt säker på din sak. Får man fråga vad du baserar det på?
På att kroppen inte ändras på det sättet du beskriver.
Citera
2023-04-13, 10:58
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarthOlle
På att kroppen inte ändras på det sättet du beskriver.
Förutom det som tidigare skrivits om hur vibrerande handverktyg kan ge nervskador.
Citera
2023-04-13, 11:00
Medlem
DarthOlles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Förutom det som tidigare skrivits om hur vibrerande handverktyg kan ge nervskador.
Är väl en jävla skillnad på att använda en pneumatisk tryckluftsborr eller en womanizer?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in