Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-04-12, 17:36
  #1
Medlem
Tele2. Skickade nån liten mackapär istället utan disk. Yrade om streaming, men 90% av mitt tv-tittande på sport modell intressant 20 sek, ointressant 30-90 i en takt större delen av sändningarna. 30 sek skip går instant titta se på inspelat material. Alltså, hur spela in? Lite googling nämner vagt ngt som kallas DVR och vissa TV skall ha möjlighet till HD-anslutning. Men hittar inget konkret.
Citera
2023-04-12, 17:47
  #2
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokoluring
Tele2. Skickade nån liten mackapär istället utan disk. Yrade om streaming, men 90% av mitt tv-tittande på sport modell intressant 20 sek, ointressant 30-90 i en takt större delen av sändningarna. 30 sek skip går instant titta se på inspelat material. Alltså, hur spela in? Lite googling nämner vagt ngt som kallas DVR och vissa TV skall ha möjlighet till HD-anslutning. Men hittar inget konkret.

Herregud så rörigt skrivet. Vad menar du? Ta om det på vettig svenska.
Citera
2023-04-12, 19:05
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Herregud så rörigt skrivet. Vad menar du? Ta om det på vettig svenska.

Det verkar som om skribenten försöker uttrycka sin förvirring över en situation där de mottagit en liten apparat istället för en förväntad produkt. Det blir dock ännu mer oklart när vi blandar in Viasat TV1000, något som inte tycks ha något direkt samband med huvudämnet. Skribenten nämner något om att de tittar mycket på sport, men att deras intresse varierar mellan korta och långa perioder.

Om vi infogar detta i en kontext av svammel om streaming och Tele2, så kan vi ana att de kanske diskuterar någon form av digitalt TV-abonnemang eller liknande. Men vi kan ändå inte riktigt förstå vad som är problemet eller vad de söker efter.

För att ytterligare komplicera saker nämner skribenten något om att "spela in" och "DVR" samt HD-anslutning. Det är svårt att koppla detta till den tidigare texten, men vi kan försiktigt anta att de kanske vill veta hur man spelar in sportprogram för att kunna snabbspola genom de ointressanta delarna.

Detta försök att förklara skribentens tankar blir dock bara mer otydligt och obegripligt, eftersom vi nu blandat in så många olika aspekter och begrepp som inte nödvändigtvis har något samband. Vi kan bara gissa vad skribenten egentligen vill få fram, men det blir svårare att förstå ju mer vi försöker analysera det.
Citera
2023-04-12, 19:14
  #4
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Men vi kan ändå inte riktigt förstå vad som är problemet eller vad de söker efter.

Jag tolkar det som att TS vill snabbspola och att det inte går så bra med strömmande material.

Det verkar som problemet ligger i att TV-boxen saknar en inbyggd hårddisk.
Citera
2023-04-12, 19:52
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Jag tolkar det som att TS vill snabbspola och att det inte går så bra med strömmande material.

Det verkar som problemet ligger i att TV-boxen saknar en inbyggd hårddisk.
Tolkar det på samma sätt. comhems äldre tivoboxar hade inbyggd hårddisk och man kunde spela in det som sändes på tv.
Citera
2023-04-12, 19:53
  #6
Medlem
Poteters avatar
I rubriken står det att "De snodde min TiVo" så tråden kanske hör hemma i Aktuella brott och kriminalfall?

Men att Tele2 forfarande skickar ut gamla Tivo boxar visste jag inte jag trodde det var Tv Hub som gällde sen ett par år tillbaka men där ser man.

Med Tv Hubben måste man betala en månadskostnad för att kunna spela in och så måste man ha den externa hårddisken.
Citera
2023-04-12, 19:56
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anderssson
Tolkar det på samma sätt. comhems äldre tivoboxar hade inbyggd hårddisk och man kunde spela in det som sändes på tv.
Är glad att jag har kvar min humax hdpvr1000 (köpt) som är drygt 15 år gammal som jag satt in en 1tb hd☺️
Den lämnar jag aldrig ifrån mig
__________________
Senast redigerad av tjanska 2023-04-12 kl. 20:00.
Citera
2023-04-12, 22:34
  #8
Medlem
Ni har förstått det rätt. Så finns något som kan spela in TV, digitalt, som gamla tiders VHS? Som sagt, med TiVo boxen, med 1TB HD gick det.
__________________
Senast redigerad av Kokoluring 2023-04-12 kl. 22:37.
Citera
2023-04-12, 23:16
  #9
Medlem
DumSKALLEN123s avatar
Snodde? Du ägde aldrig TiVon från början utan enbart hyrde. Alla telekombolag kräver att få tillbaka sina digitalboxar efter avslutat avtal alternativt betala in nypris kostanden.
Citera
2023-04-12, 23:19
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Är glad att jag har kvar min humax hdpvr1000 (köpt) som är drygt 15 år gammal som jag satt in en 1tb hd☺️
Den lämnar jag aldrig ifrån mig

Hur stor är åriginal hd o hur byter jag till större o vilka
Citera
2023-04-13, 06:20
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Hur stor är åriginal hd o hur byter jag till större o vilka
Var så länge sedan jag bytte, tror det var 60Mb, öppna och kolla så ser du typen, inte svårt att byta bar några skruvar.
Citera
2023-04-13, 06:22
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DumSKALLEN123
Snodde? Du ägde aldrig TiVon från början utan enbart hyrde. Alla telekombolag kräver att få tillbaka sina digitalboxar efter avslutat avtal alternativt betala in nypris kostanden.
Fanns en tid man kunde köpa vilket jag gjorde, gör alltid, i stället för hyra (numera lånar man) då man då betalat den inom typ två år.
Före Tivo:ns tid, fanns ju inpelningsbara typ 10 år före den varav min kom några år tidigare, humax hdpvr1000
__________________
Senast redigerad av tjanska 2023-04-13 kl. 07:10.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback