Citat:
Ursprungligen postat av
polox
Dessa två herrar, Mack och Hopkins, kände ju varann och samarbetade en del, utbytte "patienter" etc. En tredje person som också var inblandad samt forskade med "bortförda" personer är historieprofessorn David M Jacobs (författare till bl.a. "Secret Life"). Även han talar om "hybrider" och att framtiden inte kommer att bli som vi tror.
Jag känner till Jacobs men har tyvärr inte läst honom.
Hopkins var den som hypnotiserade Whitley Strieber efter hans traumatiska bortförande julen 1985. Av den senare har jag konsumerat åtskilligt. Han är en fascinerande människa med ett målande och mycket personligt tilltal i sina böcker; han är ju också i grunden en skönlitterär författare. Strieber har växlat på ett förvirrande sätt mellan att beskriva Besökarna å ena sidan som andliga mästare, å andra sidan som "mänsklighetens våldtäktsmän".
Den som läser UFO-litteratur förutsättningslöst måste nog sluta sig till att det senare epitetet är det mest adekvata. De är utsugare, mobbare och psykopater såvitt jag kan se. Fullständigt livsfarliga och totalt samvetslösa -- med andra ord precis så som människan kan vara mot andra däggdjur i den perverterade inbillningen att hon är "skapelsens krona".
Dock verkar Strieber på senare år ha landat i hypotesen, eller kanske snarare förvissningen, att Besökarna är våra vänner, låt vara vänner med mycket hårda nypor praktiserande så kallad tuff kärlek. Det anser jag vara kvalificerat nonsens. För att återknyta till Marshall Summers så tycks det som om Besökarna har lyckats i sin ambition att manipulera den mycket intelligente men samtidigt emotionellt instabile Strieber till att bli en lydig marionett. De fick honom nyligen att skriva en hel bok, A New World, som tydligen skall förfäkta deras agenda. Har ej läst den.
Om det finns något positivt i Summers apokalyptiska profetior är det väl att de utomjordingar som hotar oss inte besitter någon militär styrka. Deras plan är att ta över jorden med förförelsekonster, och med tanke på mänsklighetens begåvningskapital är det nog inget omöjligt företag. Men det innebär trots allt att det finns hopp. Vi kan mota bort dem -- om vi genomskådar dem.
Eller så är Summers, som har antytts av en annan skribent i tråden, en falsk profet. Men då återstår att förklara vad som flyger på vår himmel. Och vilka krafter som rövar bort människor från deras sovrum och utsätter dem för ohyggliga experiment.
(Slutligen en anmärkning. Jag har stora problem med mitt datanätverk och skriver just nu på ett bibliotek. Detta sagt ifall svar på eventuella repliker skulle dröja.)