Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2023-04-12, 19:07
Medlem
I denna tråd diskuterar vi Marshall Vian Summers påstådda budskap från Gud om att jorden hotas av en extremt farlig utomjordisk intervention.

Denne man hävdar att utomjordingar har skapat hybrider som redan vandrar mitt ibland oss. Detta var nödvändigt eftersom de främmande varelserna själva av biologiska orsaker inte kan vistas på jorden. Hybridernas uppgift är att genomföra en påverkanskampanj för att göra människor vänligt inställda till utomjordiskt ingripande när krig och miljöförstöring, enligt Summers, snart har skapat en akut krissituation. Men allt är ett bedrägeri. De kosmiska besökarna har enbart egoistiska och onda avsikter. De tänker själva exploatera jordens resurser -- och förslava mänskligheten. De kommer inte att göra det med ett militärt ingripande utan genom att steg för steg lura mänskligheten.

Har Summers rätt? I så fall är det nog bäst att vi försöker varna människor redan nu, och sprejar ett rött V på väggen.

V ... for Victory.
Senast redigerad av Rannsakaren 2023-04-12 kl. 19:26.
Citera
2023-04-12, 19:20
Medlem
MrMadoffs avatar
Ja en källa kanske vore på sin plats. Främst själva uttalanden hade ju varit intressant att se. Om du inte kan leverera det så kanske du kan berätta vem denna Marshall är. Marshall mathers?
Citera
2023-04-12, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Ja en källa kanske vore på sin plats. Främst själva uttalanden hade ju varit intressant att se. Om du inte kan leverera det så kanske du kan berätta vem denna Marshall är. Marshall mathers?

Han är en hittills nästan helt okänd man. Jag uppmuntrar alla som läser detta att googla honom.
Citera
2023-04-12, 19:31
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rannsakaren
Han är en hittills nästan helt okänd man. Jag uppmuntrar alla som läser detta att googla honom.

Din tråd kommer att hamna i papperskorgen om du inte tillfogar tråden något av det jag bad om.

Läs reglerna!

Såg nu att du gjort det.

Tack!
Citera
2023-04-12, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Din tråd kommer att hamna i papperskorgen om du inte tillfogar tråden något av det jag bad om.

Läs reglerna!

Såg nu att du gjort det.

Tack!

Lek moderator någon annanstans.
Citera
2023-04-12, 19:37
Medlem
SnutteFia03s avatar
Hur ska ett sprayat "v" på väggen hjälpa?

Låter som vilda fantasier från någon som söker uppmärksamhet. Vilka belägg och fakta lägger han fram för sin sak?
Citera
2023-04-12, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Hur ska ett sprayat "v" på väggen hjälpa?

Låter som vilda fantasier från någon som söker uppmärksamhet. Vilka belägg och fakta lägger han fram för sin sak?

Om du vill bilda dig en seriös uppfattning är det bara att du sätter dig in i frågan. Dels UFO-fenomenet generellt, dels Summers Nya Budskap från Gud, som du kan läsa om på hans hemsida.

Jag skall ge dig ett par intressanta boktips: Inkräktarna av Budd Hopkins och Bortförd av John Mack. Den senare var professor i psykiatri vid Harvard Medical School och satte sin karriär på spel. Båda titlarna är svenska översättningar och torde vara tillgängliga via ditt bibliotek.

Ombordtagningsfenomenet innehåller mycket oroväckande inslag av genetiska och fortplantnings-relaterade experiment som utomjordingar skall ha utfört på människor. Det rimmar, beklagligt nog, mycket väl med Summers varningar.
Citera
2023-04-12, 21:38
Medlem
MrDoomsdays avatar
Jag hittade denna video! Osäker om den är exakt vad TS talar om men det är en länk där han talar om detta som TS beskriver verkar det som! https://www.youtube.com/watch?v=HuCkeQeKU5o

Gammal gubbe! tittar nu! Verkar intressant.

Citat:
- The Coming of a Greater Community of Intelligent Life. We are the race that is being discovered now. We must wake up and stand for our freedom and sovereignty as we emerge into this greater fabric of life.

- The Great Waves of Change that are striking the world, that have been building for quite some time - environmental, economic, social taking us into a New World reality. The Great Waves can’t be stopped now. We must now respond and meet them.

- And of the vast movement of God, the Divine will and power in the world, that is moving in and through our lives, calling us respond to life with the power of Knowledge.

OBS! Kan vara en falsk profet! Han säger att "Knowledge is the immortal part of us" men jag har förstått att själen är "the immortal part of us" ifrån vad jag hört innan! Men det kan också vara så att han har rätt och det jag hört innan är fel! Öppet sinne är viktigt!
Senast redigerad av MrDoomsday 2023-04-12 kl. 21:50.
Citera
2023-04-12, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rannsakaren
Inkräktarna av Budd Hopkins och Bortförd av John Mack.

Dessa två herrar, Mack och Hopkins, kände ju varann och samarbetade en del, utbytte "patienter" etc. En tredje person som också var inblandad samt forskade med "bortförda" personer är historieprofessorn David M Jacobs (författare till bl.a. "Secret Life"). Även han talar om "hybrider" och att framtiden inte kommer att bli som vi tror.
Citera
2023-04-13, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDoomsday
OBS! Kan vara en falsk profet! Han säger att "Knowledge is the immortal part of us" men jag har förstått att själen är "the immortal part of us" ifrån vad jag hört innan! Men det kan också vara så att han har rätt och det jag hört innan är fel! Öppet sinne är viktigt!

Ja, visst kan Summers vara en falsk profet. Tills vidare anser jag i alla fall att han bör tas på allvar. Med Kunskap tror jag att han menar ett slags evig och helig visdom, någonting som ligger djupare än intellektet och inte kan korrumperas av pengar, politiska trender o. s. v.
Citera
2023-04-13, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polox
Dessa två herrar, Mack och Hopkins, kände ju varann och samarbetade en del, utbytte "patienter" etc. En tredje person som också var inblandad samt forskade med "bortförda" personer är historieprofessorn David M Jacobs (författare till bl.a. "Secret Life"). Även han talar om "hybrider" och att framtiden inte kommer att bli som vi tror.

Jag känner till Jacobs men har tyvärr inte läst honom.

Hopkins var den som hypnotiserade Whitley Strieber efter hans traumatiska bortförande julen 1985. Av den senare har jag konsumerat åtskilligt. Han är en fascinerande människa med ett målande och mycket personligt tilltal i sina böcker; han är ju också i grunden en skönlitterär författare. Strieber har växlat på ett förvirrande sätt mellan att beskriva Besökarna å ena sidan som andliga mästare, å andra sidan som "mänsklighetens våldtäktsmän".

Den som läser UFO-litteratur förutsättningslöst måste nog sluta sig till att det senare epitetet är det mest adekvata. De är utsugare, mobbare och psykopater såvitt jag kan se. Fullständigt livsfarliga och totalt samvetslösa -- med andra ord precis så som människan kan vara mot andra däggdjur i den perverterade inbillningen att hon är "skapelsens krona".

Dock verkar Strieber på senare år ha landat i hypotesen, eller kanske snarare förvissningen, att Besökarna är våra vänner, låt vara vänner med mycket hårda nypor praktiserande så kallad tuff kärlek. Det anser jag vara kvalificerat nonsens. För att återknyta till Marshall Summers så tycks det som om Besökarna har lyckats i sin ambition att manipulera den mycket intelligente men samtidigt emotionellt instabile Strieber till att bli en lydig marionett. De fick honom nyligen att skriva en hel bok, A New World, som tydligen skall förfäkta deras agenda. Har ej läst den.

Om det finns något positivt i Summers apokalyptiska profetior är det väl att de utomjordingar som hotar oss inte besitter någon militär styrka. Deras plan är att ta över jorden med förförelsekonster, och med tanke på mänsklighetens begåvningskapital är det nog inget omöjligt företag. Men det innebär trots allt att det finns hopp. Vi kan mota bort dem -- om vi genomskådar dem.

Eller så är Summers, som har antytts av en annan skribent i tråden, en falsk profet. Men då återstår att förklara vad som flyger på vår himmel. Och vilka krafter som rövar bort människor från deras sovrum och utsätter dem för ohyggliga experiment.

(Slutligen en anmärkning. Jag har stora problem med mitt datanätverk och skriver just nu på ett bibliotek. Detta sagt ifall svar på eventuella repliker skulle dröja.)
Citera
2023-04-13, 17:08
Medlem
ZugMaskins avatar
Jaja. Har man hört förr. Inte ens han som kom på det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in