Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
Igår, 21:43
  #73
Medlem
DagobertDagoberts avatar
Första avsnittet var riktigt bra sen bara sjönk den som en sten.
Citera
Idag, 09:05
  #74
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermuppen1
Mjaa första avsnittet va riktigt bra,sen har det tyvärr gått nedåt.
Stör mig främst på den svarta killen som stammar hela tiden, kändes felplacerad på nått sätt.

Vi kommer säkert att få se en karaktärsutveckling hos honom. Han blir säkert gangster framöver.
Att han svek sin flickvän och valde att gå tillbaka till Oz tyder på det.
Citera
Idag, 11:23
  #75
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Vi kommer säkert att få se en karaktärsutveckling hos honom. Han blir säkert gangster framöver.
Att han svek sin flickvän och valde att gå tillbaka till Oz tyder på det.

Jag stör mig inte på att det är woke, utan för att rollprestationen är svag. Den svarta killen, Rhenzy Feliz, är ju inte i nivå med Bella Ramsey i The Last of Us. Kan förstås bero på att manus sviktar för den här karaktären.

Däremot tycker jag att serien överlag är bra och Colin Farrell är som i Batmanfilmen helbra.
Citera
Idag, 15:45
  #76
Medlem
Jag undrar om han byggs upp som en bättre människa än de andra för att ge en större effekt när han offras.

Dör den enda "goda" höjs säkert seriens betyget ett snäpp av de flesta så jag gissar på att han dör, säkert av något tragiskt misstag.

Väldigt mycket en gissning, kanske pingvinen dör och gossen tar hans plats efter lärt sig lite mer fulspel. Nån av dem dör iaf gissar jag, så det blir lite sorgligt.

En annan gissning är att jag har helt fel, det är långt kvar.
Citera
Idag, 16:59
  #77
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Jag undrar om han byggs upp som en bättre människa än de andra för att ge en större effekt när han offras.

Dör den enda "goda" höjs säkert seriens betyget ett snäpp av de flesta så jag gissar på att han dör, säkert av något tragiskt misstag.

Väldigt mycket en gissning, kanske pingvinen dör och gossen tar hans plats efter lärt sig lite mer fulspel. Nån av dem dör iaf gissar jag, så det blir lite sorgligt.

En annan gissning är att jag har helt fel, det är långt kvar.

Nja pingvinen kommer nog inte dö. Vore ingen serie utan honom. Men meningen är kanske detta med att bygga upp karaktären. Pingvinen blev ju också mobbad i början att han gick konstigt. Numera är det ju ingen som vågar säga något om detta till honom personligen. Så denna svarta killen ska kanske symbolisera det mera. En ung pingvin. Sakta då tills ingen vågar rätta honom när han stammar.

Dock som sagt känns som en för svag skådis för rollen. Sedan att starta med en sådan rollutveckling och lägga allt krut på det när serien ska handla om pingvinen känns ju galet.
Citera
Idag, 18:42
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nja pingvinen kommer nog inte dö. Vore ingen serie utan honom. Men meningen är kanske detta med att bygga upp karaktären. Pingvinen blev ju också mobbad i början att han gick konstigt. Numera är det ju ingen som vågar säga något om detta till honom personligen. Så denna svarta killen ska kanske symbolisera det mera. En ung pingvin. Sakta då tills ingen vågar rätta honom när han stammar.

Dock som sagt känns som en för svag skådis för rollen. Sedan att starta med en sådan rollutveckling och lägga allt krut på det när serien ska handla om pingvinen känns ju galet.

Om inte pingvinen tror jag den andra, och att hela den storyn är för att göra pingvinen lite mänsklig och den andra jobbigare för tittaren se dö.

Jag har antagligen fel men kul gissa lite.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in