Citat:
Ursprungligen postat av
IWannaBeAdored
Men snälla tänk efter lite.
🤡
Citat:
Catwoman har funnits som både vit och svart, det stämmer. Men när man skrev filmen, tror du man skrev Catwoman som "färglös" och gick på den som skådespelade bäst eller tror du man valde en svart? Om det är det sistnämnda är det inkvotering och det är så woke det kan bli.
Det är inte woke eftersom Catwoman historiskt spelats av både vita och svarta.
Citat:
Hade ju inte funkat med hennes rasistiska kommentar om hon var vit så rätt tydligt att man skrev det som en svart karaktär just för att vara woke. Samma med Gordon och borgmästaren.
Har svarat på detta redan.
Citat:
Pga. inkvotering ja. Men de flesta är vita + att Gordon är en vit karaktär. Så där har man gjort ett race swap=woke.
Pga att det är så samhället ser ut numera din jvla idiot, och då är det inte woke. Woke är att placera färgade karaktärer i klassisk brittisk miljö som t ex Familjen Bridgerton.
Citat:
Ja det var såklart oerhört larvigt att en från maffian tar in en färgad. Särskilt om man ser till sättet han tar in honom. På konstiga grunder. Därför jag började gnälla i tråden för att det var så oerhört tydligt att man tog med Vic typ bara pga. dennes hudfärg. Vic betedde sig underligt i serien generellt och kändes orimligt att han blev Penguins högra hand men det beror väl på det jag skrev. Dock en hyfsad skådis tycker jag. I stort sett alla förutom Sofias psykolog/älskare (han från Sons of Anarchy och Luke Cage) var det bra skådespel ifrån. Fan vad kass skådis det är. Nästan förstört varenda serie jag sett honom i.
Tycker om skådespelaren och hoppas att teorin att han är .. stämmer
Citat:
Sen ska såklart den onde vite gamle mannen kallblodigt mörda den färgade så är woke-cirkeln sluten.
Kan säkert ligga något i detta men att gråta på Flashback om det förändrar ingenting, börjar dessutom bli bra tjatigt med samma melodi år efter år.