2023-04-13, 01:03
Medlem
Hej har blivit lurad på pengar. Tänkte köpa ett spel från en hemsida. Man betalar och man får en kod att lösa in spelet med. Har använt denna sidan många gånger förut utan problem. Fast denna gången beställde jag och betalade. Fast i mailet där koden ska finnas fanns inloggnings uppgifter till ett steam konto. Kan man kontakta swedbank och begära återbetalning om man betalar för en produkt och inte får den ?. Ursäkta om man skriver osammanhängande är redigt trött och har aldrig blivit lurad så här innan . Har försökt kontakta säljaren om detta Fast får bara upp dem inte kan ta emot meddelandet på grund av ett fel på deras sida.
Citera
2023-04-13, 01:17
Medlem
oiiihs avatar
du laddar väl ner köpt spel från steam...........annars kan du köpa spel på steam om ,du är steam medlem.eller har ett sk steam konto..om inte får du väl skapa ett steam konto,och bli medlem..= gratis..
Citera
2023-04-13, 07:06
Medlem
Duerfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oiiih
du laddar väl ner köpt spel från steam...........annars kan du köpa spel på steam om ,du är steam medlem.eller har ett sk steam konto..om inte får du väl skapa ett steam konto,och bli medlem..= gratis..

Vissa spel säljs med ett åtföljande unikt steamkonto. Jag antar att det är ett sätt att sälja spel som inte kan säljas eller skänkas bort.

Sidorna som säljer brukar vara tydliga med detta. Jag tror inte OP läste igenom ordentligt.
Citera
2023-04-13, 08:11
Moderator
RostigHinks avatar
Rubrik förtydligad.

/Moderator
Citera
2023-04-14, 11:15
Medlem
Roidberts avatar
Om det inte tydligt framgick i villkoren, borde en kortreklamation vara möjlig. Har du läst igenom villkoren än?
Citera
2023-04-15, 13:05
Medlem
Har nu läst igenom villkoren . Det stod att jag skulle få uppgifter till ett steam konto . Jag missade det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in