"Under söndagskvällen var polis på plats i Åsa med flera enheter och helikopter.
Anledningen till insatsen vill polisen inte avslöja.
– Vi har jobbat med ett ärende där under natten och kommer fortsätta jobba med det under dagen, säger polisens presstalesperson Stefan Gustafsson."
Lite drygt 6000 invånare men brukar finnas gäng och skit även i mindre orter där inte övervakning och polistätheten är lika stor. I dessa städer har man givetvis istället konstapel allmänheten som kan ha blykoll på varje bil i samhället.
Jag är själv uppväxt i en ort i liknande storlek och man hade blykoll på vem som köpt ny bil eller flyttat. Detta var på den tiden innan datorer och sociala medier gjorde allt ännu enklare. Snacket på denna tid gick mellan grannar eller via telefoner men gick väldigt fort kan jag lova.
Ja den här typen av aktivitet händer liksom inte i Åsa därav min överraskning och nyfikenhet Jag hade inte varit förvånad om det varit i Stockholm eller Malmö.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!