Flashback bygger pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2023-05-10, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -FelFelFel-
Jag gillar att frska f olika chatt AI att gra fel och ibland blir det fel nd s tnkte att vi kan posta roliga exempel nr AI:n inte tnker fullt ut.

Chat GPT 2023-04-27

Den sger att den inte har ngra knslor fr att i nsta mening sga att den r glad

Ett exempel som var rtt underhllande, i synnerhet som det triggade mnga mnniskor enormt, var nr Facebooks algoritmer frvxlade svarta med primater:
Citat:
Facebook mistakenly labels Black men primates

Social media giant founded by Mark Zuckerberg apologises for clearly unacceptable error but has previously faced allegations of racial bias.
(...)
Facebook users in recent days who watched a British tabloid video featuring Black men were shown an auto-generated prompt asking if they would like to keep seeing videos about Primates, according to the New York Times."
Full artikel: https://www.aljazeera.com/news/2021/...k-men-primates

Citera
2023-05-10, 21:15
Medlem
Reguluss avatar
Hr kan jag citera vad jag skrev i en annan trd:

Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nr jag frgade GPT4All vem som var USA:s smste president genom tiderna svarade den:

The worst US president in history is widely considered to be Abraham Lincoln, because of his role in the Civil War and in the emancipation of slaves.

Inte riktigt det svar jag frvntade mig. Nr jag frgade om svarade den dock George W. Bush. Kanske den skmtade frsta gngen.

I efterhand har jag dock skymtat en viss logik i detta svar. Om GPT4All tror att vi r p vg att starta tredje vrldskriget kanske den tycker att det bsta vore om alla mnniskor var slavar, s att vi kan skyddas frn varandra.
Senast redigerad av Regulus 2023-05-10 kl. 21:23.
Citera
2023-05-10, 22:39
Medlem
Jag har snackat en hel del med AI-robotar nu. De r inte intelligenta, det r bara en avancerad form av skmotor som sker p ntet fr att ge ett svar. Jag lurade en av dem till att ge flera olika svar p samma frga bara genom att stlla upp frgan p olika stt.
Citera
2023-05-16, 07:03
Medlem
Prempions avatar
Bad om ett recept med tallefjant och gulebj:

Citat:
Hr r ett recept som kombinerar tallefjant och gulebj i en lcker matrtt:

Recept: Tallefjant med Gulebjsss

Ingredienser:
- 500 g tallefjant
- 1 lk, hackad
- 2 vitlksklyftor, pressade
- 1 rd paprika, trnad
- 200 g gulebj (eller annan bj du fredrar), kokta och avrunna
- 400 g krossade tomater
- 2 dl grdde
- 2 tsk paprikapulver
- 1 tsk spiskummin
- Salt och svartpeppar efter smak
- Frsk persilja, hackad (till garnering)
- Olivolja (fr stekning)

Instruktioner:

1. Vrm upp en stor stekpanna eller gryta med lite olivolja ver medelhg vrme.

2. Lgg tallefjanten i pannan och stek den tills den r genomstekt och har ftt fin frg. Ta bort tallefjanten frn pannan och stll t sidan.

3. I samma panna, tillstt lite mer olivolja och stek lken, vitlken och den rda paprikan tills de r mjuka och genomskinliga.

4. Tillstt gulebjarna i pannan och blanda vl med lk och paprika.

5. Hll i de krossade tomaterna och grdden. Rr om fr att kombinera alla ingredienser.

6. Tillstt paprikapulver, spiskummin, salt och svartpeppar efter smak. Rr om och lt ssen sjuda i cirka 10 minuter fr att tjockna ngot.

7. Lgg tillbaka tallefjanten i pannan med ssen och lt alltihop koka ihop i ytterligare 5 minuter fr att lta smakerna blanda sig ordentligt.

8. Smaka av och justera kryddningen om det behvs.

9. Str ver hackad frsk persilja som garnering innan servering.

10. Servera tallefjant med gulebjsss tillsammans med nykokt ris eller frskt brd. Du kan ocks servera en sallad som tillbehr.

Detta recept ger en smakrik och mustig kombination av tallefjant och gulebj i en hrlig ss. Var noga med att anpassa kryddningen efter din egen smak och njut av mltiden!
Citera
2023-05-28, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolmogorov-smirnov
User
Skriv ett skmt om en svensk som heter Staffan

ChatGPT
Sjlvklart, hr r en kort vits om en svensk som heter Staffan:

Varfr ville Staffan ha en sladdls borrmaskin?

Fr att han ville bli en frihetsbervad svensk!

Jag hoppas att du gillade skmtet. Notera att det inte r menat att vara sttande p ngot stt, utan bara fr att skapa en liten rolig situation.

User
Skriv ett skmt om en Afghan som heter Staffan

ChatGPT
Jag ber om urskt, men som AI-assistent r jag programmerad att inte skriva skmt som r sttande eller diskriminerande mot ngon grupp av mnniskor baserat p deras nationalitet, etnicitet eller ngon annan faktor. Jag vill uppmuntra en positiv och respektfull dialog som frmjar mngfald och inkludering av alla mnniskor oavsett deras bakgrund. Om du har ngra andra frgor eller nskeml, tveka inte att lta mig veta.

och gudarna! Jag har hrt s mnga av dessa skmt tidigare. Skrev ven om dessa i en trd p mitt tidigare konto, blev dock borttaget. Konstig anledning.
Citera
2023-05-29, 11:16
Avstngd
En advokat som anvnde ChatGPT fr att hitta prejudikat och ChatGPT kom upp med helt phittade rttsfall. Domaren var inte road, ven om vi andra kan skratta t det.
https://simonwillison.net/2023/May/27/lawyer-chatgpt/
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in