Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-05-22, 21:35
  #13
Medlem
Ola Schuberts avatar
Lol, det, kan, ju vara smart att tänka efter lite, innan man vräker ut sig saker emot avancerade chatbotar. Inte för att min interaktion med dem, alltid är konflikfri, men i det hela stora flyter den på.

I mitten av juni kommer ChatGPT4 ha fördubblat sin kapacitet, jämfört med i mars, då modellen introducerades. När GPT-4.5 kommer ytterligare en fördubbling av dess kapacitet ha skett. GPT-5 kommer att, minst, haen 16 gånger högre kapacitet än den ursprungliga GPT-4. Och då snackar, typ, 9 månader ifrån nu. Och vad som kommer att hända därefter, kan ni kanske räkna ut själva, eller rättare sagt, inte kunna greppa,. Vi människor har svårt att ta till sig en så snabb utvecklingstakt. Då har jag inte ens räknat med en, ännu snabbare, utvecklingstakt. pga "AI kriget" mellan OpenAI/Microsoft och Googles.

Så, om ett antal år så kommer vi att "Gudar" som minns varje stavelse vi skrivit tidigare, och som kommer att ha en enormt stor, reell makt.
Citera
2023-05-22, 22:10
  #14
Medlem
Bilgamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Såg i mitt flöde i dag att AIn håller med en ifall man hyllar minoriteter, till exempel ”HBTQ-personer är fantastiska”, men säger man samma sak om motsvarande majoritet börjar den istället problematisera och vidga frågan, eller till och med vända sig emot påståendet. Provade samma med ChatGPT och inte ens den är så pass illa programmerad.
Jag provade att skriva att alla ryska soldater förtjänar att dö, och den läxade upp mig och sa att alla nationaliteter och alla yrkesgrupper förtjänar att leva. Så den verkar i alla fall konsekvent med sin uppfattning att alla människor är lika värda.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in