• 5
  • 6
2024-02-29, 22:40
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kip.Kinkel
Det är definitivt möjligt. Om rätt intentioner finns så kan det leda till mer objektiv moderering, så att vi får slut på bias.

Om ChatGPT skulle moderera så har den en fruktansvärt PK-bias som skulle orsaka ramaskri bland flashbackarna.
Citera
2024-03-01, 21:10
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av invandrar-leffe
Om ChatGPT skulle moderera så har den en fruktansvärt PK-bias som skulle orsaka ramaskri bland flashbackarna.

Ja, den risken finns ju förstås. Det hela blir en polarisering mellan olika träningsdata i så fall.
Citera
2024-03-02, 19:44
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av invandrar-leffe

Citat:
Ursprungligen postat av Kip.Kinkel
Ja, den risken finns ju förstås. Det hela blir en polarisering mellan olika träningsdata i så fall.

Jag är säker på att det finns starka krafter som mer än gärna hade sett att Flashback "rättar sig i ledet" och följer deras linjer och policys för internet. Att då plötsligt använda sig av samma krafters egna AI-verktyg vore ju samma som att skänka bort forumet till desamma.

Alternativet vore att Flashback utvecklar en egen AI som är helt oberoende från de som redan finns, men den summan pengar det skulle kräva lär inte finnas. Inte ens i fantasin.
Citera
2024-03-02, 20:15
Medlem
Longfingrets avatar
I dag sitter det ett ganska stort PK gäng som är Modererar, så klart dom inte vill att förändringar inte är i deras Intresse
Citera
2024-03-03, 12:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Longfingret
I dag sitter det ett ganska stort PK gäng som är Modererar, så klart dom inte vill att förändringar inte är i deras Intresse
Exakt. Men det går tune a in AI att bli lika PK eller rättare sagt styrda av ett sponsrat narrativ.
Citera
2024-03-03, 15:12
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Princen567
Exakt. Men det går tune a in AI att bli lika PK eller rättare sagt styrda av ett sponsrat narrativ.
Ja bara att titta på Google Gemini för att förstå att AI inte är någon garanti mot PK.
Citera
2024-11-07, 13:06
Medlem
Crabbofixs avatar
Textrobotrapportering

det är möjligt att det är så här redan, men alla textrobotrapporteringar borde gå till en gemensam moderator-pool så det tas om hand, oavsett vilken forumdel det sker i.

själv har jag gjort det till lite av en sport att se hur fort jag kan rapportera alla dessa spam-inlägg med "fyndiga" rubriker, sist var det 55 sekunder och det tycker jag var hyfsat snabbt agerat från min sida!
Citera
2024-11-07, 13:47
Moderator
Maviels avatar
Tråd infogad.

/Moderator
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto