• 5
  • 6
2023-04-30, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TasteMyCoq
Jag hade helst haft enorm ljudnivå på min hoj, men av hänsyn behåller jag original-ljuddämparen, slår av väsentligt på fart och ljud i bygden och utöver det åker jag 99% småväg, kör bara i stan om jag måste. Jag har alltså redan, tillsammans med 90% av alla som kör hoj, kompromissat för att minimera påverkan på omgivningen. Kan inte tänka mig att jag stör någon i större utsträckning. Kryp tillbaka under din sten och kolla fotboll och drick rödvin eller vad fan det är ni tomtar gör som har tid och energi att bli irriterade på inget. Eller skaffa ett eget intresse utöver att stå och lyssna på vinden.

Att lyssna på vinden är tusen gånger mer givande än att höra på ditt dånande och smattrande pandemonium.
2023-04-30, 17:07
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Det är ett otyg med dessa högljudda motorcyklar.
I synnerhet nattetid, då dom håller hela stadsdelar vakna.

Tydligen finns det vissa som vill ha det så, men för min del får man gärna förbjuda hög ljudvolym nattetid.

Jag tror du misstar motorcyklar med s.k motorburen ungdom, som åker runt i sina brölande skrotbilar och spelar musik hela nätterna. Jag har aldrig hört någon klaga på att motorcyklar skulle hålla hela stadsdelar vakna faktiskt även om det kanske finns nånstans?

Vill man ha det tyst och lugnt omkring sig så finns det faktiskt sätt att ordna detta. Man kan t.ex flytta till landet, där det är lugnt och tyst mest hela tiden.
2023-04-30, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndrejAksakov
Tål du inte lite motorljud din tönt! Du fattar inte att vi riktiga män gillar starka motorer. Gå och knyppla eller nåt fikus!

Att sära på benen och sätta sig med skinkorna mot det vibrerande motorvidundret är något som bara riktiga tuffa män uppskattar.

När man gasar på fortplantar sig vibrationerna upp i g-punkten i prostatan. Det är därför vi riktiga män älskar motorcyklar och inte är fikusar!

Du har en poäng ...
2023-04-30, 17:12
Medlem
Sverighiztans avatar
Ännu ett exempel på en som skapar sig ett problem. Vafan låt folk ha kul eller bosätt dig i skogen som jävla eremit.
Fast då kommer väl en ny tråd om alla förbannade fåglar som börjar härja och stöka halv fem på morgonen och att de måste utrotas.

Äh lägg ner eller bosätt dig i någon jordkällare/bunker istället.
2023-04-30, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TasteMyCoq
Jag hade helst haft enorm ljudnivå på min hoj
Varför då?
2023-04-30, 17:17
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Jag tror du misstar motorcyklar med s.k motorburen ungdom, som åker runt i sina brölande skrotbilar och spelar musik hela nätterna. Jag har aldrig hört någon klaga på att motorcyklar skulle hålla hela stadsdelar vakna faktiskt även om det kanske finns nånstans?

Vill man ha det tyst och lugnt omkring sig så finns det faktiskt sätt att ordna detta. Man kan t.ex flytta till landet, där det är lugnt och tyst mest hela tiden.
Inte alls.
Jag bor i närheten av Huddingevägen i Stockholm, inte ens särskilt nära vägen.
Någon hög musik hör jag inte, inte heller billjud (precis som jag inte skulle kunna skilja på "musik" och motorljud)

Däremot slits nattystnaden itu varje sommarnatt av dessa motorcyklar, ofta runt 02.00.
Dom hörs kilometervis, därför är det orimligt att tillåta dom i tätbebyggda områden.

Det kan omöjligtvis bara vara jag som vaknar av ljudet, dom väcker tusentals människor med sin framfart.
2023-04-30, 17:54
Medlem
Ollonbos avatar
Förstår vad du menar, bodde för +20 år sen i en korsning i en mindre stad.
Hade även en jobbarkompis i 60 års åldern med HD han tog bort ljuddämparna för det lät trevligare.
Inte fan lät det trevligare för de han störde.
Återinför trafikpolisen och ta körkortet av de som inte följer lagen om buller.
2023-04-30, 19:37
Medlem
Rassas avatar
Låser den här tråden nu, känns som att den liksom inte kommer längre. Ts har framfört sin åsikt, övrigt tramsande får det vara nog med. /Moderator.
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in