• 1
  • 2
2023-04-30, 01:10
Medlem
Varje sommar är det samma visa. En massa förvuxna barnrumpor till motorcyklister som tror att de gör sig intressanta genom att förpesta idyllen för civiliserade människor med en massa meningslöst jävla oväsen. Förbjud skiten och gör det straffbart med två års straffarbete att framföra motorcykel.

Finns det överhuvud taget någorlunda tysta motorcyklar? Vet ej eftersom jag är en tänkande människa som intresserar mig för annat än motorer. Fordon med låg bullernivå kan accepteras.
2023-04-30, 01:16
Medlem
Poztmann1s avatar
Är det verkligen ett problem? Jag hör väl några högljudda motorcyklar under sommaren, that's it.
2023-04-30, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneMinuteSilence
Ja, fy skäms! Onda vita män som kör runt på motorcyklar!

Dom ska ju klä sig i kvinnokläder, läsa koranen/dyrka svartskallar, och ha källsortering som hobby!

Jävla tramsfikus.

Gör faktiskt ingenting av det du påstår. Vill bara ha litet lugn och ro.
2023-04-30, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poztmann1
Är det verkligen ett problem? Jag hör väl några högljudda motorcyklar under sommaren, that's it.

Bor man vid en motorväg eller landsväg är det ett veritabelt helvete.
2023-04-30, 01:22
Medlem
Poztmann1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rannsakaren
Bor man vid en motorväg eller landsväg är det ett veritabelt helvete.

Låter lite som att flytta ut i skogen och sedan klaga på att man hatar träd.
2023-04-30, 01:26
Medlem
MrLevaLivets avatar
Tänk att det kan vara så olika, jag tycker motorcykelljud är underbart, att höra någon dra skiten ur en båge på höga varvtal är rena öronporren.
2023-04-30, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poztmann1
Låter lite som att flytta ut i skogen och sedan klaga på att man hatar träd.

Vägar finns på alla möjliga ställen. Det finns ju en anledning till det: de behövs. Visst, man kan bosätta sig långt inne i storskogen, men om man inte själv kör bil är det väldigt opraktiskt.
2023-04-30, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Tänk att det kan vara så olika, jag tycker motorcykelljud är underbart, att höra någon dra skiten ur en båge på höga varvtal är rena öronporren.

Tja. Själv får jag psykbryt.
2023-04-30, 01:32
Medlem
SvenHelsings avatar
Det är ju över på någon sekund. Vad är problemet?
2023-04-30, 01:35
Lägg dig på vägen och protestera. Inga motorcyklar på våra gator!
2023-04-30, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneMinuteSilence
Ja, och dom har ett intresse. Som får dom att må bra, och ha lite roligt.

Jag förstår, att du tycker att du är intellektuell, sofistikerad och djup, när du sitter på balkongen och läser Kafka samtidigt som du uppdaterar dina sociala medier med något djupt/dystopiskt påstående om dagens samhälle. Men du är inte djup, sofistikerad och intellektuell, du är en pretentiös liten douchefag, vars intellekt inte sträcker sig längre, än att kunna ha insikten att människor har olika intressen.

Gör oss alla en tjänst, och hoppa från balkongen du har i din socetta nästa gång du hör en sån där "hemsk" ointellektuell motorcykel vars förare njuter av dagen, och sitt fritidsintresse.

Det är djupt, sofistikerat och intellektuellt det. Skriv ett apatiskt självmordsbrev på franska, så kan alla dina hipsterpolare sörja dig, med vetskapen om att du lämnade efter dig något riktigt djupt, och tänkvärt budskap.

Din inställning är problemets kärna. Du och alla andra ljudförorenare tror att era personliga intressen övertrumfar varje skyldighet att visa hänsyn. Jag är knappast den enda människan i landet som hatar denna ständiga ljudterror. Och vänligen lägg ner snacket om genus, fikusar etcetera. Vad i herrans namn har det med ämnet att göra? Måste man vara bög eller PK bara för att man uppskattar stillhet?
2023-04-30, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Det är ju över på någon sekund. Vad är problemet?

Och två minuter senare kommer nästa. Och sedan nästa. Ad infinitum. Ad nauseam. Hela jävla sommaren.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in