2023-05-03, 12:27
Medlem
Årets säsong drar nu igång, den ser ut som följer, inklusive svenskt kanalhus som sänder:

5 maj: Doha (Qatar) SVTPlay kl 17.10-20.00 (från 18.00 i SVT1)
28 maj: Rabat (Marocko) TV4
2 juni: Rom/Florens (Italien) SVT
9 juni: Paris (Frankrike) TV4
15 juni: Oslo (Norge) TV4
30 juni: Lausanne (Schweiz) SVT
2 juli: Stockholm (Sverige) SVT
16 juli: Silesia (Polen) TV4
21 juli: Monaco SVT
23 juli: London (Storbritannien) TV4
31 augusti: Zürich (Schweiz) SVT
2 september: Schenzen (Kina) SVT
8 sepember: Brüssel (Belgien) TV4
16-17 september: Eugene (USA) SVT

www.diamondleague.com/home/

Veckans sändningsblock var utsatt till 18:00-20:00 av SVT men dom har förlängt fönstret med start redan 17:10 för att få med diskusen, förhoppningsvis innebär det att vi även får se vår finska syster Murto stavhoppa. Hade varit skoj om dom började redan 17:00 så man fick se hennes presentation.

Jacob Hård och Alhaji Jeng ska göra sitt bästa för att få tittarna att sänka volymen till noll. Här önskar man att SVT kunde gjort som Yle och erbjudit arenaljudet i en separat ljudstream för den som hellre lyssnar på arena-speakern. Ingen sändning från Radiosporten i nuvarande tablå.

https://www.svtplay.se/friidrott-diamond-league

Vet inte om sändningarna är uppdelade i grannländerna mellan kanalhus, men premiären sänds av Telia's kanal MTV Sub i Finland, NRK2 i Norge och Viaplay's 3Max i Danmark. Linjärt ser samtliga ut att börja sända först 18:00, Viaplay även via stream först 18:00. Finska Sub borde väl börja redan 17:00 kan man tycka på sin streamtjänst.

Grenar med nordiska deltagare i premiären:

17:04 Pole Vault Women, Wilma Murto
17:15 Discus men, Ståhl, Petterson
18:44 Javelin Throw men, Oliver Helander
18:48 100m Hurdles Women, Reetta Hurske
19:00 800m men, Andreas Kramer
19:23 3000m men, Andreas Almgren

Som synes bara Sverige och Finland representerat i premiären. Västra halvan av Norden har sovmorgon. Om det inte kan tillkomma sena deltagare? Vet inte hur hårt startlistorna är spikade.
2023-05-03, 13:12
Medlem
Alkibiadess avatar
Svenskar som nu är klara för alla de olika DL-galorna i år finns här och skall uppdateras när fler svenskar blir klara: https://www.friidrott.se/tavling-lan...idrottsfesten/
2023-05-05, 17:17
Medlem
Alkibiadess avatar
Då var det igång, lätt motvind i diskusen.

Ceh över 70 meter. Dåligt tekniskt kast av Ståhl.

Ingen vidare kastning av de båda svenskarna.

Bättre av Ståhl i tredje med ett 67m-kast.
Senast redigerad av Alkibiades 2023-05-05 kl. 17:42.
2023-05-05, 17:30
Medlem
Idiotiskt av Ståhl att kliva över, när man är delad tvåa.
2023-05-05, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Veckans sändningsblock var utsatt till 18:00-20:00 av SVT men dom har förlängt fönstret med start redan 17:10 för att få med diskusen, förhoppningsvis innebär det att vi även får se vår finska syster Murto stavhoppa. Hade varit skoj om dom började redan 17:00 så man fick se hennes presentation.

Vet inte om sändningarna är uppdelade i grannländerna mellan kanalhus, men premiären sänds av Telia's kanal MTV Sub i Finland, NRK2 i Norge och Viaplay's 3Max i Danmark. Linjärt ser samtliga ut att börja sända först 18:00, Viaplay även via stream först 18:00. Finska Sub borde väl börja redan 17:00 kan man tycka på sin streamtjänst.

Än så länge har jag inte sett röken av Wilma i den svenska streamen? Jag har iofs rockat loss till country på hög volym utav Andreas Carlsson & The Moonshine Band och Weiland Band för att slippa höra kommentatorerna, så min uppmärksamhet är väl kanske inte den bästa. Nu lugnar jag ner mig med en dagsfärsk jazz-platta utav Martina Almgren. Sen blir det black metal utav Hedon som jag hade velat sett live ikväll ihop med Mörk Gryning men det blir tyvärr inget med det.

Däremot så insåg jag att jag kollade på fel streamingtablå för Finland häromdagen, stavhoppet streamas mycket riktigt om man har finskt CMore-abonnemang med sporten, vilket jag önskar jag hade haft nu. Dom har sänt från 17:00 för Wilma's skull. Nästan så jag finner henne roligare att kolla på än Ståhl/Petterson.

Fast när jag tittar i live-resultaten nu ser det ut som att stavhoppet inte kommit igång än? Blåser det bort?

Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Startlistor och resultat:
https://doha.diamondleague.com/progr...RENTEVENT_JSON
Edit. Såg nu att det redan startats en särskild tråd för DL.
Ja, för två dagar sedan, men jag kopierar in ditt inlägg ändå så vi får med en länk till live-resultaten här också!

Edit: Ståhl och britten borde få en blombukett eller måttstock i bonuspris för att lyckas hamna på exakt samma centimeter. Det finns hundra centimeter på varje meters-intervall att pricka, dom lyckas sätta samma.

Edit2: Ståhl insåg att man kan inte dela mått med en britt.

Edit3: Nu är stavhoppet igång. Wilma hoppar som nummer 6 i startordningen, och det ser ut som att hon ska hoppa redan på 4.30, vilket vissa står över.

Edit4: Ynka 12cm skiljer Pettersson's femteplats mot en tredjeplats, också en jäkla centimeterkamp om podiet.

Edit5: Wilma rev ut sig på 4.45 och kommer därmed sist av 9 till start, jag ger upp. Black metal passar bra nu för min sinnesstämning.

Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Klåparna på SVT misslyckas alltså med ty visa Ståhls kast i direktsändning för att de ska visa reklam istället…
Jag vill minnas att SVT kört dom tidigarelagda Play-sändningarna förut utan att klippa in reklamvinjetterna, så man fått sett oavbrutet fram tills dom hälsar linjär-tittarna välkomna.

Men det är SVT, så man blir inte förvånad. Ingen Wilma i bild heller en enda sekund vad jag sett, men jag kan ha missat nåt litet snabbt.

Ingen rolig start på DL-säsongen. Kan Kramer och vad han nu heter rädda denna kväll?

Edit6: Almgren.

Edit7:

Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Jeng har fortfarande inte lyckas lära sig hur namnen på en del aktiva skall uttalas.
Med tanke på hur han överanstränger sig 100% av tiden för att vara så välartikulerad som möjligt för att slippa kritik och anklagelser om att vara inkvoterad(vilket han givetvis är ändå) så är det ironiskt att han inte lägger mer vikt vid namnuttal.
Senast redigerad av pumahunter 2023-05-05 kl. 18:12.
2023-05-05, 17:56
Medlem
Svårhoppat?
2023-05-05, 18:02
Medlem
Klåparna på SVT misslyckas alltså med ty visa Ståhls kast i direktsändning för att de ska visa reklam istället…
2023-05-05, 18:04
Medlem
kompjuters avatar
Polskan är fin 👌
2023-05-05, 18:07
Medlem
Alkibiadess avatar
Jeng har fortfarande inte lyckas lära sig hur namnen på en del aktiva skall uttalas.
2023-05-05, 18:15
Medlem
Alkibiadess avatar
Jag gillar verkligen Roberta Brunis retro-outfit.
2023-05-05, 18:25
Medlem
Ståhl och Pettersson ungefär som jag väntat mig. Om man skall dra någon slutsats så är det väl att de än ungefär av samma klass som ifjol.
2023-05-05, 18:34
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades

Oboy Miller.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in