Flashback bygger pepparkakshus!
Svara
2023-05-04, 03:39
Medlem
Airwave92s avatar
Själv hade man problem med hjärtat i 3 dagar efter skiten. Kände inte ens mycket på ruset och så hae jga testat några gånger nu
Citera
2023-05-04, 04:03
Medlem
TompaOs avatar
Tagit kola 2 gånger och kände inte av det någon av gångerna. Båda gånger i sällskap av erfarna brukare, som dessutom fick effekt på hälften av mängden som jag tog. Testade någon rc-kola en annan gång i sällskap av en pundare men samma sak där. ”Det är helt sjukt att du inte känner något” och ”Du borde nog inte ta mer nu” sa han.
Citera
2023-05-04, 05:42
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lateregistration33
Jag slutade upp med att kräkas lite i toaletten ett par gånger.
Misstänkt direktöversättning från engelskan....ended up. Jag slutade upp med..... Där skulle du ha skrivit " jag kräktes....".

Men jag gillar att du poängterar att du kräktes i toan & inte bara rakt ut i lägenheten

Nu fattas bara en sak, vad tyckte tjejen då? Jag som i stort sett aldrig har nån & än mindre en som vill röka lite weed & är sällanrökare eller ny & vill prova & sen knulla.

Blev hon kåt av kolan? Sägs det inte att tjejer blir det?

Jag som har add sägs ska kunna må bättre på nån av adhd-medicinerna & alltså förmodligen amfetamin men har ingen tanke på att prova kola då jag verkligen inte vill ta risken att fastna med nåt så dyrt.
Citera
2023-05-04, 05:58
Medlem
Airwave92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Tagit kola 2 gånger och kände inte av det någon av gångerna. Båda gånger i sällskap av erfarna brukare, som dessutom fick effekt på hälften av mängden som jag tog. Testade någon rc-kola en annan gång i sällskap av en pundare men samma sak där. ”Det är helt sjukt att du inte känner något” och ”Du borde nog inte ta mer nu” sa han.

Exakt samma här, sjukt skumt när alla andra i rummet säger att det här är bra grejer och själv känner man inte ett jävla skit. Jag började tro att jag har nån jävla dopamin-hjärnskada som gör att jag inte kunde känna kokain. Har testat 4 gånger nu och inte känt av någon gång
Citera
2023-05-04, 07:34
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XEXXE69
=
Sanningen.
De flesta klarar av att party knarka.

Precis som med alkohol. De flesta dricker regelbundet vid tillställningar, och blir inte alkoholister för det.

/AI
Citera
2023-05-04, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Beroendepotentialen är kraftigt överdriven.

Majoriteten får inga problem med missbruk och kan ta kokain någon gång ibland.

Sen är det också så att ladd är rätt värdelöst utan alkohol.

Jag är ingen knarkkung direkt och jag håller inte riktigt med. Beroendepotentialen är nog relativt hög. Slår ut en hel del människor totalt socialt där man inte kan sköta ett vanligt liv. Har sett detta i bland annat i Latinamerika där vissa behöver ladd ungefär som gatubarn sniffar lim. Folk går ner sig - framförallt i kombination med annay. Men visst är man olika och kanske funkar på kola en tid. Det finns dock uppenbara risker med livet på kola - humöret blir inte på topp med tiden. Inte slemhinnorna heller med mera.

Till TS skulle jag vilja säga att du har fått i dig en ganska dålig blandning. Att må illa av någon bismak eller att det bedövar strupen ska inte leda till illamående. Att ruset pågår 5 minuter tyder på att det inte var några finare grejen, samtidigt är det ingen långvarig kick på kokain egentligen. Det är synd. Man borde kunna komma på ett medel som ger en effekt där riset blir mer långvarigt

Knarkkungen skriver om alkohol och att det är bäst kombinera. Jag håller inte med. Kokain har ju en begränsande effekt på alkohol och vice versa. Jag vet inte vad det ska vara bra för förutom om du vill nyktra till. Alkoholen dämpar ruset av kola, du känner det inte på samma sätt i kropp och sinne utan du blir avtrubbad på alkohol (det är ju ett slags bedövningsmedel precis som kokain också kan användas till för övrigt). Du får ju ett helt annat renare rus på riktigt kokain utan alkohol, du bör bli relativt uppmärksam och du känner kanske att du ser din omgivning klart. Ta lite kokain och gå ut i naturen, simma i en sjö och njut. Lyssna på lite musik. Livet på en pinne.
Citera
2023-05-04, 08:35
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Igår kväll var första gången jag provade kokain. Innan dess har jag bara rökt cannabis.

Jag lyckades få tag på ett gram och min tjej och jag delade upp det i tio linor, så fem linor var.

Jag tog min första dos och det verkade inte så illa, en liten brännande känsla i näsan. Min tjej bad mig ta lite på fingret och gnida det på tandköttet som man ser på TV, inget i början, men en minut senare var mitt tandkött och tungan bedövad.

Cirka 10 minuter senare märkte jag att det började kicka in, svårt att beskriva, det var en lätt euforisk känsla i hela kroppen. Sedan märkte jag att det droppade ner i baksidan av min hals, äckligt äckligt äckligt. Gjorde baksidan av min hals bedövad och av någon anledning påverkade det min kräkningsreflex. Jag slutade upp med att kräkas lite i toaletten ett par gånger.

När kvällen fortsatte vi att snorta i ca 45 minuter. När jag tog den tredje och fjärde linan kände jag att det blev annorlunda, det var mer njutbart. Jag började förstå hur människor kan göra 18-timmars binge på den här skiten, ju mer du tar desto bättre känner du dig. Jag märkte att "ruset" blev ännu mer intensivt och det kom mindre än 5 minuter efter ett andetag, men i samband med ruset var det känslan i bröstet av ökad hjärtfrekvens. Nergånget var också mycket märkbar för mig, jag skulle börja svettas utan att göra något ansträngande.....men 5 minuter efter en annan lina var allt bra igen.

Jag lyckades somna cirka 2 timmar efter den sista linan. Jag gjorde dock lite forskning och hittade att några av er rekommenderade att ta Tylenol PM mot slutet av din "session" för att hjälpa till med sömnen, och det fungerade.

Så det är nästa dag...jag är trött som fan och har dragit slutsatsen att göra kokain inte är för mig. Jag föredrar cb som varar längre och nedgången är inte så dålig. Jag säger inte att jag aldrig skulle göra det igen....kombinationen av bedövning i baksidan av min hals, den äckliga smaken i min hals och den superkorta varaktigheten av effekten gör inte att det står högt på min lista över saker att festa med. Är det beroendeframkallande? Jag har aldrig varit beroende av något, så jag kan inte föreställa mig att vara beroende av en sådan drog.
Har jobbat med en kille som drog kokain. Till slut stod liemannen vid hans säng när han skulle sova. Och han var beroende.
Citera
2023-05-04, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petitoo
...
Knarkkungen skriver om alkohol och att det är bäst kombinera. Jag håller inte med. Kokain har ju en begränsande effekt på alkohol och vice versa. Jag vet inte vad det ska vara bra för förutom om du vill nyktra till. Alkoholen dämpar ruset av kola, du känner det inte på samma sätt i kropp och sinne utan du blir avtrubbad på alkohol (det är ju ett slags bedövningsmedel precis som kokain också kan användas till för övrigt). Du får ju ett helt annat renare rus på riktigt kokain utan alkohol, du bör bli relativt uppmärksam och du känner kanske att du ser din omgivning klart. Ta lite kokain och gå ut i naturen, simma i en sjö och njut. Lyssna på lite musik. Livet på en pinne.

Just det här håller jag inte med om.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Cocaethylene
Cocaethylene is formed by the liver when cocaine and ethanol coexist in the blood.

Mycket starkare men även mycket farligare.
Citera
2023-05-04, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sumpmongo

Cocaethylene is formed by the liver when cocaine and ethanol coexist in the blood.

Enligt mig är det verkligen en helt annan drog kombinerad med alkohol.

Var lite rastlös en kväll då jag kom på att jag faktiskt hade en gubbe hemma. Bestämde mig för att testa lite nykter och det var verkligen att bränna pengar, usch. Värsta är att återdoseringsbehovet är lika starkt så slutade upp med att jag drog upp allt, utan att ha särskilt trevligt en enda minut.

Märks också när man kör lite längre och laddet verkar tappa effekt, då får man suga i sig lite alkohol raskt sen är man på topp igen.
Citera
2023-05-04, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sumpmongo

Ja men då har vi ju fått oss det där medlet som gör att effekten av kokainet får förlängd effekt.

Har fått för mig att de där drogerna tar ut varandra. Att man "blir av med' fyllan när man snortar och att man trubbas av av själva alkoholen om man först nykter tagit kokain. Men du har nog rätt.
Citera
2023-05-04, 12:50
Medlem
Citat:
Igår kväll var första gången jag provade kokain. Innan dess har jag bara rökt cannabis.

Jag lyckades få tag på ett gram och min tjej och jag delade upp det i tio linor, så fem linor var.

Jag tog min första dos och det verkade inte så illa, en liten brännande känsla i näsan. Min tjej bad mig ta lite på fingret och gnida det på tandköttet som man ser på TV, inget i början, men en minut senare var mitt tandkött och tungan bedövad.

Cirka 10 minuter senare märkte jag att det började kicka in, svårt att beskriva, det var en lätt euforisk känsla i hela kroppen. Sedan märkte jag att det droppade ner i baksidan av min hals, äckligt äckligt äckligt. Gjorde baksidan av min hals bedövad och av någon anledning påverkade det min kräkningsreflex. Jag slutade upp med att kräkas lite i toaletten ett par gånger.

När kvällen fortsatte vi att snorta i ca 45 minuter. När jag tog den tredje och fjärde linan kände jag att det blev annorlunda, det var mer njutbart. Jag började förstå hur människor kan göra 18-timmars binge på den här skiten, ju mer du tar desto bättre känner du dig. Jag märkte att "ruset" blev ännu mer intensivt och det kom mindre än 5 minuter efter ett andetag, men i samband med ruset var det känslan i bröstet av ökad hjärtfrekvens. Nergånget var också mycket märkbar för mig, jag skulle börja svettas utan att göra något ansträngande.....men 5 minuter efter en annan lina var allt bra igen.

Jag lyckades somna cirka 2 timmar efter den sista linan. Jag gjorde dock lite forskning och hittade att några av er rekommenderade att ta Tylenol PM mot slutet av din "session" för att hjälpa till med sömnen, och det fungerade.

Så det är nästa dag...jag är trött som fan och har dragit slutsatsen att göra kokain inte är för mig. Jag föredrar cb som varar längre och nedgången är inte så dålig. Jag säger inte att jag aldrig skulle göra det igen....kombinationen av bedövning i baksidan av min hals, den äckliga smaken i min hals och den superkorta varaktigheten av effekten gör inte att det står högt på min lista över saker att festa med. Är det beroendeframkallande? Jag har aldrig varit beroende av något, så jag kan inte föreställa mig att vara beroende av en sådan drog.

Alltid lika kul när folk snortar utblandad skit och leker att de kört riktig kola.
Citera
2023-05-04, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majasmoker
Misstänkt direktöversättning från engelskan....ended up. Jag slutade upp med..... Där skulle du ha skrivit " jag kräktes....".

Men jag gillar att du poängterar att du kräktes i toan & inte bara rakt ut i lägenheten

Nu fattas bara en sak, vad tyckte tjejen då? Jag som i stort sett aldrig har nån & än mindre en som vill röka lite weed & är sällanrökare eller ny & vill prova & sen knulla.

Blev hon kåt av kolan? Sägs det inte att tjejer blir det?

Jag som har add sägs ska kunna må bättre på nån av adhd-medicinerna & alltså förmodligen amfetamin men har ingen tanke på att prova kola då jag verkligen inte vill ta risken att fastna med nåt så dyrt.

Vad snackar du om=?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in