Citat:
Ursprungligen postat av
knark-kungen
Beroendepotentialen är kraftigt överdriven.
Majoriteten får inga problem med missbruk och kan ta kokain någon gång ibland.
Sen är det också så att ladd är rätt värdelöst utan alkohol.
Jag är ingen knarkkung direkt och jag håller inte riktigt med. Beroendepotentialen är nog relativt hög. Slår ut en hel del människor totalt socialt där man inte kan sköta ett vanligt liv. Har sett detta i bland annat i Latinamerika där vissa behöver ladd ungefär som gatubarn sniffar lim. Folk går ner sig - framförallt i kombination med annay. Men visst är man olika och kanske funkar på kola en tid. Det finns dock uppenbara risker med livet på kola - humöret blir inte på topp med tiden. Inte slemhinnorna heller med mera.
Till TS skulle jag vilja säga att du har fått i dig en ganska dålig blandning. Att må illa av någon bismak eller att det bedövar strupen ska inte leda till illamående. Att ruset pågår 5 minuter tyder på att det inte var några finare grejen, samtidigt är det ingen långvarig kick på kokain egentligen. Det är synd. Man borde kunna komma på ett medel som ger en effekt där riset blir mer långvarigt
Knarkkungen skriver om alkohol och att det är bäst kombinera. Jag håller inte med. Kokain har ju en begränsande effekt på alkohol och vice versa. Jag vet inte vad det ska vara bra för förutom om du vill nyktra till. Alkoholen dämpar ruset av kola, du känner det inte på samma sätt i kropp och sinne utan du blir avtrubbad på alkohol (det är ju ett slags bedövningsmedel precis som kokain också kan användas till för övrigt). Du får ju ett helt annat renare rus på riktigt kokain utan alkohol, du bör bli relativt uppmärksam och du känner kanske att du ser din omgivning klart. Ta lite kokain och gå ut i naturen, simma i en sjö och njut. Lyssna på lite musik. Livet på en pinne.