Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2023-05-04, 09:58
Medlem
RadioGaGas avatar
Något jag undrar över är vad antihomosexuella Putinister eller proryska fåntrattar på högerkanten som värnar om kärnfamiljen och hatar bögar osv anser om världskända legendarer tillika bögar som Elton John och Freddie Mercury. Lyssnar ni på Elton John och Queen?
Citera
2023-05-04, 10:00
Medlem
Sagodjurs avatar
Vetesjutton kanske går det att värna kärnfamiljen och ändå lyssna på Elton John?
Citera
2023-05-04, 10:00
Medlem
Ska man inte skilja på verk och person? Så heter det i alla fall när dömda gängmedlemmar får pris av Sveriges Radio. Jag tycker att man ska kunna uppskatta t.ex. Michael Jacksons musik utan att för den sakens skull tycka att det var bra att han förgrep sig på barn.
Citera
2023-05-04, 10:07
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
Vetesjutton kanske går det att värna kärnfamiljen och ändå lyssna på Elton John?

Klart att det går men det är väl ganska mycket hyckleri?
Citera
2023-05-04, 10:11
Medlem
Kajahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiskussionOmMordet
Ska man inte skilja på verk och person? Så heter det i alla fall när dömda gängmedlemmar får pris av Sveriges Radio. Jag tycker att man ska kunna uppskatta t.ex. Michael Jacksons musik utan att för den sakens skull tycka att det var bra att han förgrep sig på barn.

This!
Citera
2023-05-04, 10:17
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiskussionOmMordet

Det är en helt annan sak. Förgripa sig på barn är brottsligt. Vara homosexuell är inte brottsligt i västvärlden. Proryska althögerpatrioter erkänner ju själva att de antihomosexuella och vill att västvärlden ska bli som Ryssland där homosexualitet uppfattas som ett brott.
Citera
2023-05-04, 10:17
Medlem
Nu är jag ingetdera men tycker det pratas för lite om oss bögar med bra musiksmak dvs vi som inte lyssnar på clownmusiken Queen (Elton går bra däremot)
Citera
2023-05-04, 11:02
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Något jag undrar över är vad antihomosexuella Putinister eller proryska fåntrattar på högerkanten som värnar om kärnfamiljen och hatar bögar osv anser om världskända legendarer tillika bögar som Elton John och Freddie Mercury. Lyssnar ni på Elton John och Queen?

Hur många är det egentligen som är "antihomosexuella"?

Jag är motståndare till Pride-rörelsen, och liknande, på grund av deras politik. Men jag är inte motståndare till homosexuella individer. Jag anser att det är deras helt egna val vem dom väljer att dela liv, bostad och säng med.
Citera
2023-05-04, 11:06
Medlem
Citat:
Något jag undrar över är vad antihomosexuella. Lyssnar ni på Elton John och Queen?
Nej jag avskyr dom där två äckliga bögjävlarna. Men jag lyssnar på Judas Priest, där har du en bög som sjunger bra.
Citera
2023-05-04, 11:46
Medlem
henrikos avatar
Ett möjligt förhållningssätt är att man inte alls lägger någon värdering kring enskilda skapares sexuella orientering, men att man samtidigt är väldigt kritisk till rörelser som vill ge grupper med vissa böjelser rättigheter och status i samhället som vanligt CIS-folk inte har, och att man samtidigt även är kritisk till minoritetsgrupper som vill sätta press på och forma fram böjelser i alla icke-muslimska barn.
Citera
2023-05-04, 11:55
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Ett möjligt förhållningssätt är att man inte alls lägger någon värdering kring enskilda skapares sexuella orientering, men att man samtidigt är väldigt kritisk till rörelser som vill ge grupper med vissa böjelser rättigheter och status i samhället som vanligt CIS-folk inte har, och att man samtidigt även är kritisk till minoritetsgrupper som vill sätta press på och forma fram böjelser i alla icke-muslimska barn.

Men så ser det inte ut i Ryssland. I Ryssland blir man närmast misshandlad om man är bög och de svenska proryska althögerpatrioterna vill ju ha det som i Ryssland. Det skriver de själva.
Citera
2023-05-04, 12:11
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Men så ser det inte ut i Ryssland. I Ryssland blir man närmast misshandlad om man är bög och de svenska proryska althögerpatrioterna vill ju ha det som i Ryssland. Det skriver de själva.

Om de pro-ryska svenskarna skriver att det är Elton-fritt i Ryssland, och att det är så de vill ha det här också, så är det väl så, och då är din tråd onödig.

Om de pro-ryska svenskarna skriver att de vill ha samma homorestriktiva politik här som i Ryssland, så gäller exakt det jag skrev i mitt inlägg. De kan ändå lyssna på Elton.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in