Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-05-06, 01:36
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Jag är trött på alla gubbar som sitter i någon by i Thailand och röstar på Sd. Ofta har de inte lärt sig mer än några thailändska ord och så röstar de på ett parti som pratar om att invandrare ska anpassa sig.

De bor inte här, de arbetar inte här och de betalar inte skatt här. Varför ska de vara medborgare i Sverige? De saknar koppling till landet enligt alla principer, oavsett om man går på blod och jord eller vem som åker tunnelbana.

Jag vill att vi kapar medborgarskapen för dessa utvandrare. Upphäv medborgarskapen och makulera deras passnummer i våra databaser, så att de bara kan ta sig hit på turistvisum! För de länder som Sverige saknar passfrihet för ska de dessutom tvingas söka visum om de vill hit (förutsatt att de får pass eller andra resedokument av hemlandet).

Jag är trött på alla boomers som sitter och jäser i solen och sen ska bestämma över hur vi ska leva i kalla nord och betala skatt för dessa utvandrare. De kan möjligen få viss pension för att de har arbetat här, men de ska inte ha några rättigheter i form av övrig betald tandvård eller liknande. Jag vill inte ha vårdturism från svenska boomergubbar som kommer hit för att operera sina hemmorojder och sen åker till Phuket för att knulla unga kvinnor igen när vi står för notan.

Har man lämnat landet så ska det vara "fuck off" att få ha rösträtt i svenska val. Ambassader utomlands ska vägra dem att få rösta. Tillfälliga hemresor där man går runt och gnäller på alla muslimer ett par veckor för sina barnbarn räknas inte som att bo kvar i Sverige. Bor du i Thailand får du anpassa dig till thailändska samhället med allt vad det innebär att bo i en militärdiktatur.

Den som inte behöver ta konsekvenserna av vilka idiotpolitiker man röstar fram i sin skyddade tillvaro på andra sidan jordklotet ska inte heller få medbestämmanderätt genom att rösta i val. Gamla gubbar på en tropisk ö ska inte rösta om att unga män i Sverge ska skickas till NATO:s krig. Folk som inte behöver betala vägskatt, moms och annat ska inte ha något inflytande över vilka pensioner som de unga betalar till dessa boomers. Eftersom Thailand är en diktatur kommer de inte heller ha rösträtt i sitt nya hemland. De blir med andra ord omyndigförklarade och så ska det vara för den som frivilligt flyttar till en diktatur.

Är inte du också trött på bidragsberoende utvandrare som vill bestämma över hur du ska leva ditt liv?
Bör folk som lämnar landet få behålla en massa rättigheter till bidrag, vård och rösträtt?
Citera
2023-05-06, 02:23
Medlem
De har betalat massor av skatt innan flytt. Så ja, de ska få behålla medborgarskap och en del förmåner, inklusive rösträtt.
Citera
2023-05-06, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chipmonk
De har betalat massor av skatt innan flytt. Så ja, de ska få behålla medborgarskap och en del förmåner, inklusive rösträtt.

De betalar skatt efter flytt också, vet inte vilken väld ts lever i, men tur vi inte bara har harschtomtar som ts som kan rösta.
Citera
2023-05-06, 02:38
Avstängd
PalmeKillers avatar
Varför då? Är man född i Sverige med flera generationer koppling till landet, då är man Svensk,då har man skäl att vara medborgare i Sverige. Dom som TS kallar boomer, är människor som har jobbat och slitit hela livet, betal världens högsta skatter.
Citera
2023-05-06, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Jag är trött på alla gubbar som sitter i någon by i Thailand och röstar på Sd. Ofta har de inte lärt sig mer än några thailändska ord och så röstar de på ett parti som pratar om att invandrare ska anpassa sig.

De bor inte här, de arbetar inte här och de betalar inte skatt här. Varför ska de vara medborgare i Sverige? De saknar koppling till landet enligt alla principer, oavsett om man går på blod och jord eller vem som åker tunnelbana.

Jag vill att vi kapar medborgarskapen för dessa utvandrare. Upphäv medborgarskapen och makulera deras passnummer i våra databaser, så att de bara kan ta sig hit på turistvisum! För de länder som Sverige saknar passfrihet för ska de dessutom tvingas söka visum om de vill hit (förutsatt att de får pass eller andra resedokument av hemlandet).

Jag är trött på alla boomers som sitter och jäser i solen och sen ska bestämma över hur vi ska leva i kalla nord och betala skatt för dessa utvandrare. De kan möjligen få viss pension för att de har arbetat här, men de ska inte ha några rättigheter i form av övrig betald tandvård eller liknande. Jag vill inte ha vårdturism från svenska boomergubbar som kommer hit för att operera sina hemmorojder och sen åker till Phuket för att knulla unga kvinnor igen när vi står för notan.

Har man lämnat landet så ska det vara "fuck off" att få ha rösträtt i svenska val. Ambassader utomlands ska vägra dem att få rösta. Tillfälliga hemresor där man går runt och gnäller på alla muslimer ett par veckor för sina barnbarn räknas inte som att bo kvar i Sverige. Bor du i Thailand får du anpassa dig till thailändska samhället med allt vad det innebär att bo i en militärdiktatur.

Den som inte behöver ta konsekvenserna av vilka idiotpolitiker man röstar fram i sin skyddade tillvaro på andra sidan jordklotet ska inte heller få medbestämmanderätt genom att rösta i val. Gamla gubbar på en tropisk ö ska inte rösta om att unga män i Sverge ska skickas till NATO:s krig. Folk som inte behöver betala vägskatt, moms och annat ska inte ha något inflytande över vilka pensioner som de unga betalar till dessa boomers. Eftersom Thailand är en diktatur kommer de inte heller ha rösträtt i sitt nya hemland. De blir med andra ord omyndigförklarade och så ska det vara för den som frivilligt flyttar till en diktatur.

Är inte du också trött på bidragsberoende utvandrare som vill bestämma över hur du ska leva ditt liv?
Bör folk som lämnar landet få behålla en massa rättigheter till bidrag, vård och rösträtt?
Folk som lämnat landet bör enligt min mening ha större rättigheter inskrivna i grundlagen än de som bor kvar och ruvar just för att de visat att de i huvudsak inte är ute efter gratis tjänster och förmåner.
Citera
2023-05-06, 02:52
Medlem
sebastian66s avatar
Det var det dummaste jag har hört och läst på hela veckan på Flashback. Du verkar totalt lost grabben.
Varför ska man inte få njuta av livet när man har betalat SKATT. Tror du att alla i Thailand och Asien inte har betalat mycket skatt när man är gammal till exempel?
Visst är det så att du vill att man ska bli pensionär och bara sitta hemma och rullar på tummarna. Man ska väl inte kunna njuta av livet om han har betalat skatt till exempel i 40 år. Det är ungefär som att skicka folk till ättestupan. Ibland kanske man måste använda hjärnan innan man skriver en lustig tråd.
Citera
2023-05-06, 06:41
Medlem
Citat:

Varenda en utlänning som kommit till Sverige dom senaste 30-40 åren har minst dubbla medborgarskap och dom åker på semester till sina hemländer som dom har "flyt" ifrån så att säga och dom är många fler än vad utlandssvenskarna är! Det tycker jag är ett mycket större problem att ta tag i så fall. Där har du något att jobba på
Citera
2023-05-06, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Varenda en utlänning som kommit till Sverige dom senaste 30-40 åren har minst dubbla medborgarskap och dom åker på semester till sina hemländer som dom har "flyt" ifrån så att säga och dom är många fler än vad utlandssvenskarna är! Det tycker jag är ett mycket större problem att ta tag i så fall. Där har du något att jobba på

Så det ena utesluter alltså det andra?
Intressant.
Flytt heter det för övrigt.
Citera
2023-05-06, 08:17
Medlem
Jannika.Janssons avatar
Citat:

Då du verkar både avundsjuk och smått eller mycket dum i huvudet så förklarar jag det igen. För detta har jag talat med dig om i en annan tråd.

Vi svenskar som bor utomlands har betalat skatt både då vi bodde i Sverige och även får fortsätta göra det när vi nu bor utomlands. Så vad fan är ditt problem??

Jag skulle tro jag betalar mer skatt än dig dessa hör sista fyra åren än vad du gjort i ditt liv fast jag inte ens varit på svensk mark på fyra år! Men jag får ändå betala skatt?! Jag får ändå ingen sjukvård i Sverige om du tror det. Jag får inte heller förlänga mina svenska körkort fast jag betalar skatt.
Det enda jag som svensk utomlands får göra är betala dubbel avgift då jag ansöker om nytt pass på ambassaden och jag får rösta fritt vart fjärde år. Mer får jag ej!!

Så vänligen med bestämt.. sätt dig in i reglerna innan du öppnar en tråd i ett ämne där du tydligen inte ens känner till reglerna.
Avundsjuka jävla svenskar ..därför de flesta av oss utomlands boende tycker ni är idioter.

Ps röstade ej SD men tycker Sverige är kört i botten och det är min förbannade rättighet att kritisera ert system!
Citera
2023-05-06, 08:28
Medlem
Jannika.Janssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bul-11-33
De betalar skatt efter flytt också, vet inte vilken väld ts lever i, men tur vi inte bara har harschtomtar som ts som kan rösta.

TS
Är bara en provokation dumskalle som startat liknande debatter innan. Personen har efter jens och mina samtal inte ens orkat gå in på skatteverket och lösa vad för regler som gäller för utflyttade.

Ts är bara ute efter provocera och det lyckades han ju faktiskt med i mitt fall med.
Avundsjuka svenskar som sitter och ruttnar bort i ett svenskt muslimland har också haft chansen att utbilda sig och flytta från landet.
Citera
2023-05-06, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fishfucked
Så det ena utesluter alltså det andra?
Intressant.
Flytt heter det för övrigt.

Nej det tycker jag inte men om man nu lyfter ett problem så kan man se till orsaken av problemet, varför flyttar folk ifrån Sverige? Hade jag haft möjligheten att flytta härifrån så hade jag gjort det, blir bara sämre o sämre för den etniska svenska delen av befolkningen i det här skit landet. Förövrigt så tack för tillrättavisningen 😇
Citera
2023-05-06, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Nej det tycker jag inte men om man nu lyfter ett problem så kan man se till orsaken av problemet, varför flyttar folk ifrån Sverige? Hade jag haft möjligheten att flytta härifrån så hade jag gjort det, blir bara sämre o sämre för den etniska svenska delen av befolkningen i det här skit landet. Förövrigt så tack för tillrättavisningen 😇

Men stackaren då
Vad exakt har blivit så mycket sämre som du faktiskt har drabbats av själv har hänt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in