Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-05-11, 16:30
Medlem
Jag vet att det inte är officiellt sommar än men vädret är eller känns som det och det är då de flesta insekterna dyker upp. Jag vet inte vad det är med dessa insekter i rubriken ovan men de är aggressiva utan anledning. De har all denna plats utanför men de väljer att komma till det lilla området som är upptaget av människor i mitt hem och flyger in genom mitt fönster.
Jag skulle vara villig att ge upp honung om det innebar att jag aldrig skulle behöva ta itu med dessa igen. Jag vet att det är bin som oftast produceras honung men eftersom de är lite lika kände jag att jag kan göra den jämförelsen/utbyte.
Tror du att djur och insekter och så vidare för krig och attackerar människor på grund av vad vi gör på planeten?
Senast redigerad av Reptiliannews 2023-05-11 kl. 16:42.
Citera
2023-05-11, 16:32
Medlem
Äckliga fästingar och jobbiga mygg kan vara med där oxå
Citera
2023-05-11, 16:36
Medlem
SnutteFia03s avatar
Humlor har jag aldrig haft problem med så sett. Getingar kan vara påstridiga dock.

Sen gillar jag inte insekter alls, så det är ett gissel på sommaren.

Citat:
Tror du att djur och insekter och så vidare för krig och attackerar människor på grund av vad vi gör på planeten?

Nej, det tror jag inte. En del av dem försvarar dock sina bon och liknande om människor kommer för nära.
Senast redigerad av SnutteFia03 2023-05-11 kl. 16:39.
Citera
2023-05-11, 16:44
Medlem
TheJackets avatar
Humlor är ju hur softa som helst
Citera
2023-05-11, 16:49
Medlem
Svavelbryggas avatar
Vad gör du med humlorna för att de ska vara ett problem?
Citera
2023-05-11, 16:50
Medlem
Humlor som är så fina. Getingar är inte lika skojiga men är man snäll mot dem så brukar de vara snälla tillbaka. Jag minns en sommar när man skulle sitta ute och äta, då såg vi till att alltid ställa fram käk till getingarna. De stacks aldrig.

Fästingar och mygg. Där har du två av naturens värstingar.
Citera
2023-05-11, 16:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reptiliannews
Jag vet att det inte är officiellt sommar än men vädret är eller känns som det och det är då de flesta insekterna dyker upp. Jag vet inte vad det är med dessa insekter i rubriken ovan men de är aggressiva utan anledning. De har all denna plats utanför men de väljer att komma till det lilla området som är upptaget av människor i mitt hem och flyger in genom mitt fönster.
Jag skulle vara villig att ge upp honung om det innebar att jag aldrig skulle behöva ta itu med dessa igen. Jag vet att det är bin som oftast produceras honung men eftersom de är lite lika kände jag att jag kan göra den jämförelsen/utbyte.
Ge fan i att fäkta mot dem så lämnar de dig i fred.
Citera
2023-05-11, 16:51
Bannlyst
Allt oväsen värst sent utanför när man vill sova men sommaren är ändå bättre än vintern.
Citera
2023-05-11, 17:02
Avstängd
Halloween2s avatar
Mygg är det värsta. Finns absolut inget värre än när man försöker sova och man hör zzzzzz vid sitt öra.
Citera
2023-05-11, 17:04
Medlem
hockexs avatar
Fästingar är klart värst, det är bara att glömma att gå någonstans där det inte finns en civiliserad väg. Känns som de har blivit fler på sistone med.

Andra plågor är insekter som invaderar hemmen, flugor som sätter sig på mat och spindlar som spinner nät här och var.
I-landsproblem men ändå
Citera
2023-05-11, 17:31
Medlem
AlligatorMans avatar
Babbeluringar som tar över parker och grönområden överlag med matlagning och klankalas är värst enligt mig.

Fästingar, getingar och bananflugor kommer långt under på irritationskalan.
Citera
2023-05-11, 17:33
Medlem
C.B.G.s avatar
Jag gillar humlor. Om alla insekter vore som dom skulle somrarna skjuta i höjden rejält sett från ett trevnadsperspektiv.

Getingar är mindre trevliga däremot.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in