Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2023-05-11, 20:01
Medlem
Troians avatar
Nina Ahlfors ska enligt kungörelse från Post- och inrikes tidningar varit försvunnen sedan 2015. Nu har hon begärts dödförklarad.

Citat:
Nina Ahlfors, 19820204-xxxx, har begärts dödförklarad. Nina Ahlfors sågs senast i november 2015. Nina Ahlfors kallas jämlikt 7 § lagen (2005:130) om dödförklaring att senast den 19 oktober 2023 anmäla sig hos Skatteverket, 205 30 Malmö. Den som kan lämna upplysningar i ärendet uppmanas att vända sig till Skatteverket med dessa upplysningar inom samma tid.

Nina Ahlfors är skriven i en bostad i Landskrona.

Det enda jag råkar veta om försvinnandet är att det utreddes som misstänkt människorov. Men det behöver kanske inte betyda mer än att polisen vill ha möjligheter att spåra mobiltelefonen.

Känner någon annan till det här försvinnandet? Förvånansvärt lite omskrivet?
Citera
2023-05-11, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nina Ahlfors ska enligt kungörelse från Post- och inrikes tidningar varit försvunnen sedan 2015. Nu har hon begärts dödförklarad.

Nina Ahlfors är skriven i en bostad i Landskrona.

Det enda jag råkar veta om försvinnandet är att det utreddes som misstänkt människorov. Men det behöver kanske inte betyda mer än att polisen vill ha möjligheter att spåra mobiltelefonen.

Känner någon annan till det här försvinnandet? Förvånansvärt lite omskrivet?

Märkligt har aldrig hört talas om det, vad för liv levde hon?
Citera
2023-05-11, 22:50
Medlem
Skaraborg2s avatar
Helt okänt försvinnande för min del.

Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Märkligt har aldrig hört talas om det, vad för liv levde hon?

Har heller aldrig hört talats om detta försvinnande.

Märkligt det är ju ändå "bara" snart åtta år sedan hon försvann. Vad arbetade hon med?
Citera
2023-05-12, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Har heller aldrig hört talats om detta försvinnande.

Märkligt det är ju ändå "bara" snart åtta år sedan hon försvann. Vad arbetade hon med?

jag googlade på henne, och det verkar inte finnas något alls, inte ens missing people ser jag har något om henne, mkt märkligt
Citera
2023-05-12, 16:15
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mycket viktigt med med engagerade anhöriga.

Citat:
jag googlade på henne, och det verkar inte finnas något alls, inte ens missing people ser jag har något om henne, mkt märkligt

Finns tyvärr sådana fall.

Mycket tråkigt när intresset blir noll. Viktigt att ha anhöriga som engagerar sig. Vet dock ingenting om hennes närmaste släkt. Ingen verkar emellertid ha gjort något. Antar att hon i a f blev anmäld till polisen som försvunnen?
Citera
2023-05-12, 16:45
Medlem
Citat:

För att missingpeople ska gå ut med efterlys krävs att någon anmäler försvinnandet till missingpeople inte alla som gör/vet det
Citera
2023-05-12, 19:56
Medlem
Troians avatar
Citat:
Antar att hon i a f blev anmäld till polisen som försvunnen?

Ja, det utreddes som människorov.
Citera
2023-05-12, 21:01
Medlem
Skaraborg2s avatar
Den försvunna var skriven i Landskrona då hon försvann.

Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ja, det utreddes som människorov.

Ja då måste hennes försvinnande ha blivit anmält till polisen men så mycket mera verkar inte ha blivit gjort.

Finns många personer med efter namnet Ahlfors i Stockholm och trakterna runt omkring. Finns även flera som är kända personer. Den försvunna var skriven i Landskrona men hon kan mycket ha varit ursprungligen från Stockholm.
Citera
2023-05-12, 21:45
Medlem
LemPicas avatar
Jag känner inte igen detta fallet alls.
Märkligt lite information om det också.
Citera
2023-05-13, 00:20
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ja då måste hennes försvinnande ha blivit anmält till polisen men så mycket mera verkar inte ha blivit gjort.

Finns många personer med efter namnet Ahlfors i Stockholm och trakterna runt omkring. Finns även flera som är kända personer. Den försvunna var skriven i Landskrona men hon kan mycket ha varit ursprungligen från Stockholm.

Möjligen kan hon ha blivit folkbokförd senare på en annan adress (ev. hos en anhörig) och bott någon annanstans när hon försvann.
Citera
2023-05-13, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Möjligen kan hon ha blivit folkbokförd senare på en annan adress (ev. hos en anhörig) och bott någon annanstans när hon försvann.

Att det utredes som människorov gör det hela ännu mer märkligt. Polisen måste misstänkt något då de annars är mkt snabba på säga att försvinnanden är frivilliga. Något måste ligga bakom det.

Finns det inga sociala medier eller annat på henne, när jag googlat så hittar jag inget, som om hon gömt sig
Citera
2023-05-13, 08:46
Medlem
Citat:
Att det utredes som människorov gör det hela ännu mer märkligt. Polisen måste misstänkt något då de annars är mkt snabba på säga att försvinnanden är frivilliga. Något måste ligga bakom det.

Finns det inga sociala medier eller annat på henne, när jag googlat så hittar jag inget, som om hon gömt sig

Nu ser jag det finns en på Facebook med det namnet som inte gjort några inlägg sedan 2016- är det hon? Sista bilden hon lade ut på sig själv var 50 gilla markeringar så en sådan person försvinner inte utan någon märker det,
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in