Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-05-12, 18:58
  #1
Medlem
Giant Squids avatar
Nu har det brainstormats på SVT. Lite Värmlandshumor blandat med ortenperspektiv.
Den sockersöta Jelassi spelar ortentjejen som blir fosterbarn bland epadunkare på landet.
Jelassi irl, har en respekterad musikkarriär bakom sig samt så dyker hon upp i IFS nån gång tror jag.
Här finns det mycket för alla woke fobiker att hänga upp sig på. Ung stark invandrartjej kontra vit mesig svenne.
Bättre än Flykten till Östermalm tycker jag. Två avsnitt ute just nu, kanske mer för ungdomar.
Vad tycker ni?
Citera
2023-05-12, 19:01
  #2
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Svårt att länka till ämnet när man startar en tråd?
Citera
2023-05-12, 19:02
  #3
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Svårt att länka till ämnet när man startar en tråd?
Har du svårt att hitta till SVT?

https://www.svtplay.se/fran-trakten
Citera
2023-05-12, 19:04
  #4
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Har du svårt att hitta till SVT?

https://www.svtplay.se/fran-trakten
DU är faktiskt ts, och ditt ansvar att länka.
Citera
2023-05-12, 20:18
  #5
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Nu har det brainstormats på SVT. Lite Värmlandshumor blandat med ortenperspektiv.
Den sockersöta Jelassi spelar ortentjejen som blir fosterbarn bland epadunkare på landet.
Jelassi irl, har en respekterad musikkarriär bakom sig samt så dyker hon upp i IFS nån gång tror jag.
Här finns det mycket för alla woke fobiker att hänga upp sig på. Ung stark invandrartjej kontra vit mesig svenne.
Bättre än Flykten till Östermalm tycker jag. Två avsnitt ute just nu, kanske mer för ungdomar.
Vad tycker ni?

Jag tyckte den var underhållande, fast jag väl är minst 10 år äldre än den tilltänkta målgruppen!
Dock, är inte han Arvid i serien egentligen typ youtuber? El Chili/Joens kompis IRL? Minns dock inte vad hans YT-namn är nu...
Citera
2023-05-20, 10:02
  #6
Medlem
rambo-bambis avatar
Överraskande bra ändå. Upplägget är lite kliché såklart men det funkar. Skådespelarna gör ju ett fantastiskt jobb. Jag minns ungdomsfilmerna från 90-talet, med urkassa skådespelare. Så är inte fallet här. Hela serien är ju supercharmig.
Citera
2023-05-20, 12:33
  #7
Medlem
Fatima Jelassi smått bra ändå.
https://www.instagram.com/jelvssi/


Fattas bara om Leif o Billy ska skymta förbi
Citera
2023-05-21, 11:31
  #8
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parkbenken
Fatima Jelassi smått bra ändå.
https://www.instagram.com/jelvssi/


Fattas bara om Leif o Billy ska skymta förbi
När Jelassi ska se cool ut i hiphop sammanhang så ser hon mest ut som en tjurig 6 åring som surar. När hon ler lite så funkar det mycket bättre.
Ungdomsserie helt klart. Brors klantighet verkar vara drivande.
Jelassi är 22 år har jag förstått, spelar 16.
Men det är bättre än Flykten till Östermalm där Özz spelar över på gränsen till kulturell appropriering.
Citera
2023-05-21, 12:43
  #9
Medlem
Giant Squids avatar
Va fan, Bror är med i Lets Dance nu.
Citera
2023-05-21, 13:02
  #10
Medlem
Jäklar va snygg Sandins sångerska (Kessy Iker) är... jag tror jag är kär! 😍

Väl genomförda skådespelarinsatser. Målgruppen är till yngre fast med "barnasinnet" kvar kan man uppskatta det. Med visst förbehåll för att det alltid är okej att driva med vita lantisar, finns sjukt mycket i den kategorin jmr med stadsfolk. Solsidan är väl det största undantaget som driver med rikemansfolk.

Så här långt får den ändå 3,5/5
Citera
2023-05-24, 17:01
  #11
Medlem
I stort sett ok rätt under hållande, men kanske är det en fråga som den yngre generationen kan svara på .
Men landet och stor stan är inget nytt påfund.
Epan fanns med i ps sista sommaren om jag minns rätt.
Där hade man en glimt av Isabellas ena tutte med, stor sak på sin tid. Men som jag minns inte mycket mer att komma med, denna serie värkar mera genom arbetad,
Grejen känns mer äkta med ortens språk och värmländska tuffingarna som försöker vara hårda och tuffa. Väl värd en chans fast man inte har ålder inne
Citera
2023-06-02, 21:14
  #12
Medlem
25Decembers avatar
Helt okej serie. Perfekt att slötitta på. Intressant om de blir en till säsong eller om man slutar här.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback