Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-05-13, 03:58
Medlem
BekraftadNegers avatar
Nu när UNIK är under luppen. Är Norra Tornen en stor bluff?

Någon som bor där som kan bekräfta att styrelsen inte enbart består av yrkeskriminella? Kommer det ens att gå att sälja dessa bostäder framöver?
Citera
2023-05-13, 04:18
Medlem
Nej, och ja.
Citera
2023-05-13, 08:57
Medlem
BekraftadNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiLJ4
Nej, och ja.

Norra Tornen är inte under lupp? Norra Tornen är en bluff?
Citera
2023-05-13, 08:59
Medlem
Norra tornen är väl en bluff på det sättet att det är pissvårt att sälja lägenheterna där för att de, om jag förstått det rätt, är halvbra planerade, dyra, och haft massa strul och problem med sig.
Citera
2023-05-14, 09:17
Medlem
Demokraturdns avatar
Vadå bluff? Vad är UNIK? Aldrig hört talas om. Förbannat menlös trådstart.
Citera
2023-05-14, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demokraturdn

UNIK verkar vara en fastighetsmäklare som har kontor i norra tornen ochvockås verkar ha en del lägenhwter i tornen ute för försäljning.

Men man bör nog hålla i sär fastighetsmäklen och projektet norra tornen, undrar varför TS bakar ihop det i samma tråd.
Citera
2023-05-15, 17:05
Medlem
Fula som stryk är de iallafall, förstör känslan i stora delar av Vasastan
Citera
2023-05-20, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BekraftadNeger
Nu när UNIK är under luppen. Är Norra Tornen en stor bluff?

Någon som bor där som kan bekräfta att styrelsen inte enbart består av yrkeskriminella? Kommer det ens att gå att sälja dessa bostäder framöver?

De bör bli svårsålda då månadsavgifterna tickar uppåt pga högre ränteläge

Den ekonomiska planen som upprättades innan byggnation har ju kalkylerats med låg ränta och låg inflation
Citera
2023-05-23, 06:38
Medlem
Jobbar i området, träffar ofta en bygg gubbe inom jobbet som berättar hur hela området är uppbyggt och i synnerhet dessa torn. Rören är till viss del gaffa tejpade, inte konstigt att det rinner kloakvatten från våning till våning. Återkommande stora och små läckor, hissar som fastnar i timmar, redan nu några år efter byggår ser man tydligt hur det håller på att vittra sönder. Det är bara skräp mellan dem väggarna. Efter allt jag hört från gubben skulle jag avråda alla starkt att flytta till det området öht.
Citera
2023-05-23, 06:48
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Houyoinvvvvv
Jobbar i området, träffar ofta en bygg gubbe inom jobbet som berättar hur hela området är uppbyggt och i synnerhet dessa torn. Rören är till viss del gaffa tejpade, inte konstigt att det rinner kloakvatten från våning till våning. Återkommande stora och små läckor, hissar som fastnar i timmar, redan nu några år efter byggår ser man tydligt hur det håller på att vittra sönder. Det är bara skräp mellan dem väggarna. Efter allt jag hört från gubben skulle jag avråda alla starkt att flytta till det området öht.

Låter som ett drömboende😂😂
Har dålig koll på detta bygge själv men heller inga planer på att flytta dit.
Citera
2023-05-23, 07:57
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demokraturdn

UNIK är den fastighetsbyrå med mäklare som greps för oegentligheter och penningtvätt för någon vecka sedan. Det har stått om detta i tidningarna, och ett par trådar på temat ligger alltjämt under Heta ämnen här på FB.

(FB) Razzia mot högprofilerad mäklarfirma Stockholm (maj 2023)

(FB) Mäklarbedragaren Adam Farhoumand åker dit. Unga utländska mäklare som bluffar!

/AI
Senast redigerad av immenhusen 2023-05-23 kl. 08:00. Anledning: Infogade länkar.
Citera
2023-05-23, 08:01
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Houyoinvvvvv

Ett boende med risk för inträngande avloppsvatten är i min värld värt noll kronor. Om det blir läckor så lär du få skaffa annat beoende under tiden. Och vem betalar renoveringen?

En lägenhet i de husen kan man ha som extraboende om man har ett hus i Stockhpllm.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in