Flashback bygger pepparkakshus!
2023-05-14, 23:10
Medlem
Hej!
Jag har jobbat p en "spel-id" ett tag nu. Kortfattat s bygger tekniken p att kunna prompta sin egna interaktiva VR-mil. Vet ni om det r mjligt nnu? Ngra exempel?
Tack p frhand
Citera
2023-05-14, 23:42
Medlem
bigfilling74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av n1kk3
Hej!
Jag har jobbat p en "spel-id" ett tag nu. Kortfattat s bygger tekniken p att kunna prompta sin egna interaktiva VR-mil. Vet ni om det r mjligt nnu? Ngra exempel?
Tack p frhand
Vldigt intressant ide, har sjlv tnkt lite p det hr! Det borde vl g men det beror p hur avancerat du vill ha det. 3D models generation har inte brjat sett bra nog nnu men texturer kan man ju generera. Finns nt unity stable diffusion plugin. Sen kan man ju generera nn story med en ai storywriter och karaktrs dialog med pygmalion eller alpaca som funkar som chattbottar (osker p plugin support hr, har frskt hitta nt men om du grver nog borde du kunna hitta nt eller skriva nt eget). Fr sjlva vrlden kan du gra massa prefabs som du taggar och sen matchar med vad spelaren skriver (om du har ondligt med tid ). Om du anvnder unreal engine borde man ju kunna koppla upp sig till quixel mixer och hmta assets drifrn
Citera
2023-05-15, 00:31
Medlem
Citat:
Hej!
Tack p frhand

Flera lsningar p vg, t.ex. denna frn Lovelace Studio: https://www.youtube.com/watch?v=IptOdOu8Scc
Citera
2023-05-15, 11:36
Medlem
Kottkompotts avatar
Det r p vg, dynamiskt generativ underhllning kommer bli stort.

Friendship is Optimal r en kul fanfiction lite p det mnet.
Ja, den handlar om my little pony, men den behandlar ett mycket mer serist huvudtema.
Citera
2023-05-15, 20:44
Medlem
Tack fr era svar!!

Visst borde det ocks g, fr extra realism, att generera miljn frn foton/videor p verkliga platser. AI:n frstr sig p distanserna och d gr om det till 3D?
Om det funkar, borde man ju ocks kunna gra samma sak med personer. Allts skapa avatarer p faktiska personer, som AI:n "sett" och lyssnat p via videos, fr att sedan kopiera deras rster och rrelsemnster. S d br man allts kunna integrera med faktiska personer i en faktiskt milj, via tal?

Finns tekniken fr detta idag? Eller drjer det 1 vecka till, med tanke p utvecklingen inom AI just nu?
Citera
2023-05-22, 23:30
Medlem
bigfilling74s avatar
Citat:
Tack fr era svar!!

Visst borde det ocks g, fr extra realism, att generera miljn frn foton/videor p verkliga platser. AI:n frstr sig p distanserna och d gr om det till 3D?
Om det funkar, borde man ju ocks kunna gra samma sak med personer. Allts skapa avatarer p faktiska personer, som AI:n "sett" och lyssnat p via videos, fr att sedan kopiera deras rster och rrelsemnster. S d br man allts kunna integrera med faktiska personer i en faktiskt milj, via tal?

Finns tekniken fr detta idag? Eller drjer det 1 vecka till, med tanke p utvecklingen inom AI just nu?
Det kommer nog g jvligt snabbt, knns som att man hittar nya leksaker varje dag
Sg nyss det hr, riktigt coolt: https://skybox.blockadelabs.com/
Om man trycker p create new kan man rita, sen tolkar sidan det man har ritat och genererar utefter det.
Citera
2023-05-25, 12:24
Medlem
Tack fr svar!
Ja, jag hittade sjlv detta under veckan! Exakt det jag sker! Nu tror jag att tekniken r hr fr att skapa idn jag har, nu terstr det bara att g vidare hrifrn... 😅
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in