Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2023-05-17, 08:11
Bannlyst
Alltså att AI helt och hållet kommer ta över din hjärna, rentav på ett fysiskt plan. Staten kommer på ett eller annat sätt skjuta in chippet i din kropp. Sen förlorar du helt och hållet allt eget tänkande, alltså helt och hållet, och du kontrolleras helt och hållet av AI.

Hur rädd är du för detta?
Citera
2023-05-17, 08:13
Medlem
SnutteFia03s avatar
Det är inget jag oroar mig för, eller tror kommer ske.
Citera
2023-05-17, 08:15
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukpasta
Alltså att AI helt och hållet kommer ta över din hjärna, rentav på ett fysiskt plan. Staten kommer på ett eller annat sätt skjuta in chippet i din kropp. Sen förlorar du helt och hållet allt eget tänkande, alltså helt och hållet, och du kontrolleras helt och hållet av AI.

Hur rädd är du för detta?

Du har sett för mycket på film
Citera
2023-05-17, 08:19
Medlem
Inte det minsta.
Citera
2023-05-17, 08:24
Medlem
-Orko-s avatar
Nej, än så länge skiter jag inte i byxan av AI.

Men vafan vet jag, jag kanske får äta upp det här inlägget om 20 år.
På frågan om hur rädd jag är just nu så svarar jag: 2%
Senast redigerad av -Orko- 2023-05-17 kl. 08:28.
Citera
2023-05-17, 08:26
Medlem
Inte riktigt på det sättet du beskriver men jag tror defenitivt att AI kommer manipulera den information du får ta del av och på så sätt programmera om dig så att även om du själv tror att du gör saker av egen fri vilja så gör du sakerna för att du egentligen blivit manipulerad.
Citera
2023-05-17, 08:34
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -FelFelFel-
Inte riktigt på det sättet du beskriver men jag tror defenitivt att AI kommer manipulera den information du får ta del av och på så sätt programmera om dig så att även om du själv tror att du gör saker av egen fri vilja så gör du sakerna för att du egentligen blivit manipulerad.

Ja, förvanskad information är något man bör ha i åtanke med utvecklingen av deep fakes och så vidare. Det är en större risk i närtid än att AI skulle börja använda den typen av teknik som nämns i TS.
Citera
2023-05-17, 08:38
Medlem
OptimismPrimes avatar
Jag är rädd för att inte kunna förflytta mig snabbare än ljusets hastighet samt att inte leva för alltid. AI är ett måste för mänskligheten, vad vi är nu är ingenting värt, det är bara bortkastad energi och biologisk massa. Utan AI kan vi inte ta vår plats som gudar.
Citera
2023-05-17, 09:02
Medlem
mrsluggans avatar
Att AI kan ta bort jobb är man orolig för, men inte att nå blade runner 2023 ska hända.
Citera
2023-05-17, 09:10
Medlem
lyckebobys avatar
Det har den gjort länge för alla, prova t.ex. att ringa ngn myndighet så får du se, jag menar höra....
Citera
2023-05-17, 09:23
Medlem
Nej. Snarare att staten missbrukar ai till att förslava oss i diktatur 2.0.
Citera
2023-05-17, 09:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av c0mbiner
Nej. Snarare att staten missbrukar ai till att förslava oss i diktatur 2.0.

Men kan de verkligen förslava oss med AI alltså att allt eget tänkande fungerar och man agerar enbart enligt AIn?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in