Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-06-27, 20:24
  #25
Medlem
mcsmecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawtaliban
Problemet är att det är 300 pers som söker exakt samma jobb som du. Det är då lotto om de ens öppnar din .pdf du skickat in eller inte.

Jo så sett så är det väl lotto.
Citera
2023-07-05, 15:59
  #26
Medlem
Jag har letat jobb i 2 år utan att lyckas. Jag är tjej också så det är inte lätt bara för att man är tjej att få jobb som utvecklare. Majoriteten av dem i min klass fick jobb direkt på sin LiA, men där jag hade min (där de hade anställt om de kunnat) så var det anställningsstopp.

Det man behöver i dagsläget, i min erfarenhet är just det - erfarenhet. Om du inte kan få den genom jobb, bättra på den genom att göra projekt. Det har hjälpt mig i alla fall. Utan kompetens jag själv lagt till som utbildningen saknade så hade jag inte kommit dit jag är nu. I dagsläget finns det många företag som är intresserade, ett har beslutat om anställning så vi får se.

Det kan ta flera år dock innan du hittar jobb. Jag har frenetiskt letat men risken är stor att jag går arbetslös för evigt och det får jag leva med. Hur orättvist det nu än är, för det är så förbaskat onödigt att inte ta emot den kompetens jag besitter inom programmering.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback