Flashback bygger pepparkakshus!
2023-05-19, 06:43
Medlem
FinskSvartskalles avatar
De vänstermuppar som jag försökt tala vett med har sagt till mig att det är viktigt att man inte straffar de kriminella efter brottsoffrens KÄNSLOR.

Vänstermupparna säger att fängelse inte gör någonting bättre.
Att det är viktigt att inte förstöra gärningsmannens liv genom att hålla denne inlåst.
Att den kriminelle inte rår för sina gärningar och att straffet därför ska vara så kort som möjligt.

Min fråga är: Är de kriminellas och deras fans dvs vänsterpackets känslor verkligen viktigare än brottsoffrens känslor?

Jag tycker att vänsterpacket talar emot sig självt när det säger att man inte ska ta hänsyn till brottsoffrens KÄNSLOR medan de samtidigt går efter sina egna och de kriminellas KÄNSLOR.

Åsikter kring detta?
Citera
2023-05-19, 06:56
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinskSvartskalle
De vänstermuppar som jag försökt tala vett med har sagt till mig att det är viktigt att man inte straffar de kriminella efter brottsoffrens KÄNSLOR.

Vänstermupparna säger att fängelse inte gör någonting bättre.
Att det är viktigt att inte förstöra gärningsmannens liv genom att hålla denne inlåst.
Att den kriminelle inte rår för sina gärningar och att straffet därför ska vara så kort som möjligt.

Min fråga är: Är de kriminellas och deras fans dvs vänsterpackets känslor verkligen viktigare än brottsoffrens känslor?

Jag tycker att vänsterpacket talar emot sig självt när det säger att man inte ska ta hänsyn till brottsoffrens KÄNSLOR medan de samtidigt går efter sina egna och de kriminellas KÄNSLOR.

Åsikter kring detta?

Vänstern anser inte att det är individens fel att den blivit kriminell utan det är samhällets fel.
Citera
2023-05-19, 07:01
Moderator
yz44s avatar
En av de vänstervridnas bärande ideer är den om "socioekonomiska faktorer" som orsak till kriminalitet.
Detta trots att undersökningar ger att de effekterna är ytterst marginella i sammanhanget.

Men politisk "tro" gör tydligen att fakta har väldigt svårt att nå in till hjärnan.
Citera
2023-05-19, 07:04
Medlem
Påföljden för ett brott ska bestämmas rationellt och logiskt, inte känslomässigt. Det som tas hänsyn till är samhällets bästa, och det bästa är att rehabilitera och skapa goda medborgare som kan bidra till det allmänna genom att jobba och betala skatt, inte sitta inne.

Jag tror det är så de tänker. Själv tycker jag nog att det bästa vore att skydda vanligt folk och ta bort folkets fiender.
Citera
2023-05-19, 07:12
Medlem
Gunnar Strömmer tillhör inte vänsterpacket
men daltar ändå med de kriminella utan att
göra något åt situationen med skjutningarna.
Citera
2023-05-19, 07:13
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Vänstern anser inte att det är individens fel att den blivit kriminell utan det är samhällets fel.

Men så eländigt och hemskt är det väl inte i Norden att man måste slå nån med full styrka i skallen för att överleva?
Citera
2023-05-19, 07:15
Medlem
Sverige som säljer krigsmaterial tjänar på knarklangning eftersom länder som är knarkproducenter köper krigsmaterial för knarkpengar. Knarkköparna ser till att barn tvingas in i knarkproduktion och -langning. Skulle det inte daltas så skulle våldet trappas upp, snutar och politiker skulle få hembesök. Nu dödar kriminella mest varann.

?
Citera
2023-05-19, 07:20
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spherical
Påföljden för ett brott ska bestämmas rationellt och logiskt, inte känslomässigt. Det som tas hänsyn till är samhällets bästa, och det bästa är att rehabilitera och skapa goda medborgare som kan bidra till det allmänna genom att jobba och betala skatt, inte sitta inne.

Jag tror det är så de tänker. Själv tycker jag nog att det bästa vore att skydda vanligt folk och ta bort folkets fiender.

Men att sända signaler som att det är fritt fram att begå brott eftersom det inte finns ordentliga påföljder rehabiliterar väl inte, utan skapar väl bara fler brott?
Där har vänsterflummen missat faktumet att de kriminella UTNYTTJAR ett dagis-samhälle.

Jag har hittills inte lagt märke till att en kriminell skulle ha sagt:
"Åh jävlar, jag gjorde fel och samhället var snällt och mänskligt mot mig genom att inte straffa mig. Nu skäms jag och ska aldrig mer begå brott !! "

Det enda jag lagt märke till är den kriminelle har sagt :
"Haha. Man kan göra vad fan man vill i mes-Sverige, eftersom man ändå inte får kännbara påföljder !! "

Men att förklara detta för vänstermongon är som att förklara för en babian att den inte ska fjärta i närheten av andra för att det är ohövligt och luktar illa i andras näsor.
Citera
2023-05-19, 07:23
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Gunnar Strömmer tillhör inte vänsterpacket
men daltar ändå med de kriminella utan att
göra något åt situationen med skjutningarna.

Moderaterna är ett skumt parti, faktiskt. Öppna era hjärtan, ba..
Röster och pengar till alla pris, liksom.

Men samtidigt, var inte dom med och höjde straffet för mord till minst 18 år?

Är lite förvirrad när det gäller Moderaterna, faktiskt. Lol
Citera
2023-05-19, 07:24
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tnem

Lite så. Det är en variant av Rousseau/blank slate. Ingen föds ond utan det är samhället som format individen. Av det följer att…

1) Brottet primärt är samhällets fel.
2) Samhället har möjlighet att genom korrigerande åtgärder (se det skyhöga förtroende man har till fritidsgårdar) forma om den brottsliga individen till att bli en mer laglydig medborgare.
Citera
2023-05-19, 07:24
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
En av de vänstervridnas bärande ideer är den om "socioekonomiska faktorer" som orsak till kriminalitet.
Detta trots att undersökningar ger att de effekterna är ytterst marginella i sammanhanget.

Men politisk "tro" gör tydligen att fakta har väldigt svårt att nå in till hjärnan.

Undrar hur Sverige och dess undre värld hade sett ut om Vänstern hade full power.
Citera
2023-05-19, 07:28
Medlem
SnutteFia03s avatar
De sysslar själva ofta med olika former av olagligheter. Givetvis vill de då ha så låga straff som möjligt. Narkotika och stöld är vanligt till exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in