Citat:
Ursprungligen postat av
spherical
Påföljden för ett brott ska bestämmas rationellt och logiskt, inte känslomässigt. Det som tas hänsyn till är samhällets bästa, och det bästa är att rehabilitera och skapa goda medborgare som kan bidra till det allmänna genom att jobba och betala skatt, inte sitta inne.
Jag tror det är så de tänker. Själv tycker jag nog att det bästa vore att skydda vanligt folk och ta bort folkets fiender.
Men att sända signaler som att det är fritt fram att begå brott eftersom det inte finns ordentliga påföljder rehabiliterar väl inte, utan skapar väl bara fler brott?
Där har vänsterflummen missat faktumet att de kriminella UTNYTTJAR ett dagis-samhälle.
Jag har hittills inte lagt märke till att en kriminell skulle ha sagt:
"Åh jävlar, jag gjorde fel och samhället var snällt och mänskligt mot mig genom att inte straffa mig. Nu skäms jag och ska aldrig mer begå brott !! "
Det enda jag lagt märke till är den kriminelle har sagt :
"Haha. Man kan göra vad fan man vill i mes-Sverige, eftersom man ändå inte får kännbara påföljder !! "
Men att förklara detta för vänstermongon är som att förklara för en babian att den inte ska fjärta i närheten av andra för att det är ohövligt och luktar illa i andras näsor.