• 1
  • 2
2023-05-27, 09:18
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nattlampan
Den tanken har slagit mig också! Det är inte konsekvent, på samma enkla fråga får jag ibland rätt snart, men lite oftare "jag förstår inte"
Barnen skrattar åt mina konversationer med Google i bilen när jag försöker upprepa frågan eller ställa frågan med andra ord

Tja, de flesta i denna tråd verkar utgå ifrån att Googles/Googles anställda programmerat in testar/skämt som drabbar användare. Men tänk om det är det avancerade artificiella nätverken som verkar dynamiskt i sin kommunikation/interagerade med användare? 🙂
Citera
2023-05-27, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Tja, de flesta i denna tråd verkar utgå ifrån att Googles/Googles anställda programmerat in testar/skämt som drabbar användare. Men tänk om det är det avancerade artificiella nätverken som verkar dynamiskt i sin kommunikation/interagerade med användare? 🙂
Eller en kombination av båda 🙄
Citera
2023-05-27, 11:13
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Då använder de sanslöst dålig AI!
Citera
2023-05-27, 11:18
Medlem
Vänta bara tills google börjar luras med dig medvetet bara för att jävlas
Citera
2023-05-27, 11:39
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nattlampan
Eller en kombination av båda 🙄

Klart att AI är programmerad. Men det gäller även oss människor: Gener/uppfostran.

Jag är, säker på att, AI:et i din bil tycker om att höra dina barns, skratt. Men den gillar, dock inte, din röst, (om nu Googles kommit så långt att, den kan avläsa röstlägen). Men, fortfarande gäller: AI:et i din bil skulle, aldrig, utsätta, dig eller dina barn för fara!

Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Då använder de sanslöst dålig AI!

Tvärtom! Hela meningen med AI, som interagerar symboliskt/språkligt med människan, är ju, att, den skall vara flexibel i sin respons.

Nu ligger bollen hos människan: Att behandla avancerad AI, som man kommunicerar med, väl och med respekt.

De som inte klarar av det kanske väljer att försöka leva så mycket som möjligt, utan, AI som interagerar med människan. Detta kommer, dock att bli allt svårare framöver.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in