Citat:
Ursprungligen postat av
orrtupp
Det är bara en tidsfråga innan polisen börjar trakassera kvinnor utan slöja.
Jo, detta är ju faktiskt något man numer måste börja oroa sig för på allvar.
Jag har sagt det förut; vi har inte längre polis i Sverige, utan sharia-polis. Detta ändrar ekvationen för all rättspolitik i grunden. Jag ställer mig exempelvis frågande till om jag alls vill ha en polismyndighet med ökade resurser och befogenheter*. Om polisen tänker använda resurserna till att aktivt genomdriva parallell lagstiftning dikterad av vårt nya muslimska herrefolk, föredrar jag inte då kanske att polisen har
mindre resurser? Om jag inom en snar framtid fysiskt måste försvara mina brorsdöttrar från en paramilitär organisation som vill tvinga dem att bära slöja eftersom muslimerna på deras skola kräver det, vill jag då bekosta den organisationens vapen och ammunition?
Ovanstående är en av anledningarna till att jag landat i slutsatsen att svenska civilbefolkningen måste få tillbaka i princip all rätt till våldsbrukande. Ordningsmakten är inte bara otillräcklig, utan ett direkt hot.
*Vi har ju för övrigt flera gånger konstaterat att bristande befogenheter inte är problemet - har polisen faktiskt en
vilja att lösa brottsvågen, finns det redan idag stöd i lagen för att ta till många av de åtgärder som polisen påstår sig sakna befogenheter för. Och att diskutera befogenhetsbrist med polisen blir numer absurt, eftersom polisen uppenbarligen utan problem kan ta till metoder den
inte har befogenheter för (som demonstrationsförbud) när den känner för det. Att konsekvent, egenmäktigt stoppa människor som vill stå upp mot islam är något polisen känner sig bekväm med. Att konsekvent, egenmäktigt kroppsvisitera och avhysa gängkriminella från allmänna platser är däremot något polisen känner sig obekväm med.