Flashback bygger pepparkakshus!
2023-05-20, 14:22
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urres
Det är möjligt att muslimerna är mer aggressiva än svenskar skulle vara om svenska flaggan brändes 5 ggr. Men vi har inte fått reda på det. Skulle muslimer bränna svenska flaggan hade nog många använt det som en förklaring till varför man inte väljer att anställa muslimer.
Det har ju bokstavligen skett flertalet gånger, ingen brydde sig.
Citera
2023-05-20, 14:34
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
DN/Expressen: Polisen bryter medvetet mot lagen efter påtryckning från muslimer

https://www.expressen.se/nyheter/kal...toppa-paludan/
Domstolar rev upp polisens beslut tio gånger.

Ändå fortsatte de säga nej till Rasmus Paludans koranbränningar.

Enligt Dagens Nyheters granskning låg press från politiker och muslimska grupper bakom polisens agerande.

I vanliga fall hade en myndighetschef fått sluta efter så många felbedömningar, men polisen försöker överpröva domstolarnas beslut gång på gång eftersom de inte passar in i den karta som polisen ritat upp. Polisen har inte testat lagen, utan medvetet brutit mot den
Vet någon mer?

Vad säger ni om detta?

Enkel ekvation polisen har ingen lust att riskera livet pga de religiösa.
Samma om det blir krig kimmer jaspioterna försvinna
Citera
2023-05-20, 14:37
Medlem
Det här låter som korruption. Snutjävlar tror de står över lagen, som vanligt.
Citera
2023-05-20, 14:38
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Suck, du är medveten om att svenska poliser begår andra empatilösa handlingar, förutom att inskränka på svensk, grundlagsskyddad yttrandefrihet? Dom spottar på våra demokratiska (och av allt att döma överlägsna) värderingar, det är kränkande och ett tecken på bristande empati gentemot det svenska folket. Jag kommer försvara svenska poliser den dag dom börjar utföra sitt jobb på ett icke-klandervärt sätt. Återigen, jag är smartare än dig.
Oj! Första gången jag har hållit med dig tror jag.
Polisen ska vara demokratins soldater inte skapa egna regler.
Citera
2023-05-20, 14:40
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
När polisen skiter i lagen känns hela organisationen överflödig. Vi behöver inte fler gäng i Sverige som skiter i lagen.
Gör om gör rätt.
Såväl polisen som regeringen har i det här fallet satt främmande makts intressen framför svensk lag. Syftet med brottet är ju att gynna USA:s utrikespolitiska intressen genom att göra Sverige till ett verktyg för Nato. Något som är katastrofalt för svensk säkerhet men bra för ett expansionistiskt USA.

Vi har då en hel regim som är att likna vid ett kriminellt gäng, som följer någonting helt annat än svensk lag, och ger sig själv rätten att göra detta genom våldsmakt och ljusskygghet. Svårt att se hur det ska kunna hålla i längden. På kort sikt har regimen möjlighet att strunta i sina egna lagar. På längre sikt är dock varje regim beroende av legitimitet, något som den här vaskar bort i rask takt.
Citera
2023-05-20, 14:40
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingBrautHaaland
Enkel ekvation polisen har ingen lust att riskera livet pga de religiösa.
Samma om det blir krig kimmer jaspioterna försvinna
Det tror jag inte, bara de fega piloterna men jag tror inte de är så många. Har du något belägg för det.
Citera
2023-05-20, 14:59
Avstängd
hillsongswedens avatar
Polisen gör helt korrekta bedömningar by the book och bryter verkligen inte mot lagen på grund av muslimers påverkan. Ren lögn och hittepå som vanligt från foliehattsbrigaderna som små trallande jäntor dyrkar Paludan.

Bra att polismyndigheten har kunskapen och potensen att göra det som ska göras.
Citera
2023-05-20, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Polisen gör helt korrekta bedömningar by the book och bryter verkligen inte mot lagen på grund av muslimers påverkan. Ren lögn och hittepå som vanligt från foliehattsbrigaderna som små trallande jäntor dyrkar Paludan.

Du ignorerar "Domstolar rev upp polisens beslut tio gånger" - och kallar andra foliehatt?
Citera
2023-05-20, 15:05
Medlem
Citat:

Ur artikeln i ts.
Citat:
”Domstolar rev upp polisens beslut tio gånger.
Ändå fortsatte de säga nej till Rasmus Paludans koranbränningar.
Enligt Dagens Nyheters granskning låg press från politiker och muslimska grupper bakom polisens agerande.”
Citera
2023-05-20, 15:07
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Det är bara en tidsfråga innan polisen börjar trakassera kvinnor utan slöja.

Jo, detta är ju faktiskt något man numer måste börja oroa sig för på allvar.
Jag har sagt det förut; vi har inte längre polis i Sverige, utan sharia-polis. Detta ändrar ekvationen för all rättspolitik i grunden. Jag ställer mig exempelvis frågande till om jag alls vill ha en polismyndighet med ökade resurser och befogenheter*. Om polisen tänker använda resurserna till att aktivt genomdriva parallell lagstiftning dikterad av vårt nya muslimska herrefolk, föredrar jag inte då kanske att polisen har mindre resurser? Om jag inom en snar framtid fysiskt måste försvara mina brorsdöttrar från en paramilitär organisation som vill tvinga dem att bära slöja eftersom muslimerna på deras skola kräver det, vill jag då bekosta den organisationens vapen och ammunition?

Ovanstående är en av anledningarna till att jag landat i slutsatsen att svenska civilbefolkningen måste få tillbaka i princip all rätt till våldsbrukande. Ordningsmakten är inte bara otillräcklig, utan ett direkt hot.

*Vi har ju för övrigt flera gånger konstaterat att bristande befogenheter inte är problemet - har polisen faktiskt en vilja att lösa brottsvågen, finns det redan idag stöd i lagen för att ta till många av de åtgärder som polisen påstår sig sakna befogenheter för. Och att diskutera befogenhetsbrist med polisen blir numer absurt, eftersom polisen uppenbarligen utan problem kan ta till metoder den inte har befogenheter för (som demonstrationsförbud) när den känner för det. Att konsekvent, egenmäktigt stoppa människor som vill stå upp mot islam är något polisen känner sig bekväm med. Att konsekvent, egenmäktigt kroppsvisitera och avhysa gängkriminella från allmänna platser är däremot något polisen känner sig obekväm med.
Senast redigerad av fluff995 2023-05-20 kl. 15:49.
Citera
2023-05-20, 15:11
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:

Nej, polisen bryter i första hand mot lagen på grund av regeringens påverkan, och regeringen gör det på grund av USA:s påverkan. USA:s intresse av att Nato-anpassa svensk yttrandefrihet sammanfaller dock med muslimers intressen i den här frågan. Det är svårt att ta in för människor som har lurats in i en omöjlig position, där de försöker att både vara invandringskritiker och stödja USA/Nato i utrikespolitiken.

Det skruvar till sig i hjärnan på de människorna eftersom de investerat känslomässigt i ett åsiktspaket som innehåller oförenliga ståndpunkter. Ni har därför svårt att reagera med annat än ilska, frustration och misstänksamhet när verkliga situationer tydliggör att ekvationen inte går ihop.
Citera
2023-05-20, 15:15
Avstängd
hillsongswedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Du ignorerar "Domstolar rev upp polisens beslut tio gånger" - och kallar andra foliehatt?

Det är ett spel för galleriet, polisen gör det som ska göras och domstolarna spelar med. Ingen förväntar sig att foliehattarna ska hänga med i svängarna i toppskiktet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in