Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-05-23, 23:47
  #1
Avstängd
Hej nu är det snart ett år sedan jag jag flyttade till skogen i ett tält

Det var ingen match, för en latmask för mig ens, så det klarar du med.

Jag är knappast fysiskt vältrimmad, snarare mycket lat och en mage som blir kommenterad av invandrarungdomar ibland när jag har dunjackan på.

Någon vecka hit och dit har jag sovit på kompisars soffor. Den senaste dog snart efter jag lämnade honom, men det är en annan historia och inget jag tänker fördjupa mig om i denna tråd.

Jag satte upp mitt tält vid denna tid förra året, och har knappt gjort något alls utan har annat att göra på dagarna så går jag bara och lägger mig i princip varje dag, plus då tar mig ett och annat glas vin, tänder en eld ibland och så det extra då med kläder som att hålla dem fri från fukt , men vill inte men att det är mer arbete än vad som krävs om man bor i lägenhet.

Nu råkar det vara så att jag bara för någon vecka sedan kom till tältet, och upptäckte att det var någon/något som grävt upp några kg jord precis under min (upphöjda) säng i tältet, så jag tänkte direkt typ ”förbannade grävlingar” och gick in och lade mig. Sen efter det har har haft host-attacker och snutit mig mycket mer än normalt, men nu idag är det mycket bättre. Och jag har förflyttat mig en bit i skogen så nu sover jag nog övre halvmetern över jord. Och har en yxa redo att slå i huvudet på den som försöker störa min sömn.

Bara en varning alltså.

Hur har ni upplevt det naturliga?
Citera
2023-05-23, 23:50
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FridensGudJesus
Hej nu är det snart ett år sedan jag jag flyttade till skogen i ett tält

Det var ingen match, för en latmask för mig ens, så det klarar du med.

Jag är knappast fysiskt vältrimmad, snarare mycket lat och en mage som blir kommenterad av invandrarungdomar ibland när jag har dunjackan på.

Någon vecka hit och dit har jag sovit på kompisars soffor. Den senaste dog snart efter jag lämnade honom, men det är en annan historia och inget jag tänker fördjupa mig om i denna tråd.

Jag satte upp mitt tält vid denna tid förra året, och har knappt gjort något alls utan har annat att göra på dagarna så går jag bara och lägger mig i princip varje dag, plus då tar mig ett och annat glas vin, tänder en eld ibland och så det extra då med kläder som att hålla dem fri från fukt , men vill inte men att det är mer arbete än vad som krävs om man bor i lägenhet.

Nu råkar det vara så att jag bara för någon vecka sedan kom till tältet, och upptäckte att det var någon/något som grävt upp några kg jord precis under min (upphöjda) säng i tältet, så jag tänkte direkt typ ”förbannade grävlingar” och gick in och lade mig. Sen efter det har har haft host-attacker och snutit mig mycket mer än normalt, men nu idag är det mycket bättre. Och jag har förflyttat mig en bit i skogen så nu sover jag nog övre halvmetern över jord. Och har en yxa redo att slå i huvudet på den som försöker störa min sömn.

Bara en varning alltså.

Hur har ni upplevt det naturliga?

Vad äter du?

Hur har dina värsta nätter varit?

Vart tvättar du kläder?

Fångar du solenergi för att ladda eventuell telefon?
Citera
2023-05-23, 23:59
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fghj
Vad äter du?

Hur har dina värsta nätter varit?

Vart tvättar du kläder?

Fångar du solenergi för att ladda eventuell telefon?
Bra frågor

T.ex förra sommaren/hösten åt jag ofta på McDonalds, men blev bjuden på mat än oftare. Arbetaren är värd mat. Så blivit bjuden ofta, men alltsomoftast har jag faktiskt använt en nära grannes garage där jag fått sätta upp en mini-ugn och kylskåp och där jag värmer frysta pizzor som jag inte sällan lägger på x-tra pesto, ost, tomatkross/liknande och pepparmix. Även om planen är att ordna en ugn närmare tältet där jag kan baka själv från grunden - men är för rik som det verkar för det ÄN



Kläder ordnar sig kan jag säga. Har massor som erbjudit sig att låna ut sina maskiner för min smuts. Och här bör tilläggas att jag knappast är den vanlige svensken med stoet kontaktnät utan är ”den där utanför samhället ” typ i snacket

Iaf ingen verkar direkt förvånad av att jag sover i skogen
Citera
2023-05-24, 00:02
  #4
Medlem
LemPicas avatar
Började du tälta pga att du blev hemlös?
Hur var vintern i tältet?

Citat:
Ursprungligen postat av FridensGudJesus
Bra frågor

T.ex förra sommaren/hösten åt jag ofta på McDonalds, men blev bjuden på mat än oftare. Arbetaren är värd mat. Så blivit bjuden ofta, men alltsomoftast har jag faktiskt använt en nära grannes garage där jag fått sätta upp en mini-ugn och kylskåp och där jag värmer frysta pizzor som jag inte sällan lägger på x-tra pesto, ost, tomatkross/liknande och pepparmix. Även om planen är att ordna en ugn närmare tältet där jag kan baka själv från grunden - men är för rik som det verkar för det ÄN



Kläder ordnar sig kan jag säga. Har massor som erbjudit sig att låna ut sina maskiner för min smuts. Och här bör tilläggas att jag knappast är den vanlige svensken med stoet kontaktnät utan är ”den där utanför samhället ” typ i snacket

Iaf ingen verkar direkt förvånad av att jag sover i skogen
Citera
2023-05-24, 00:20
  #5
Medlem
hockexs avatar
Jäkla dekadens.
Antar att du är arbetslös? Hur ser socialen på att du sover ute och vad plockar du ut i bidrag varje månad?

Planer på att skaffa ett bättre tält?
Citera
2023-05-24, 00:27
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Började du tälta pga att du blev hemlös?
Hur var vintern i tältet?
Knappast , jag trivs i skogen och har tak över huvudet, saker att göra på dagarna och fryser inte. Så hemlös kan du kalla någon annan.

Ang anledningen att jag bott här nu så brukar jag säga att jag övar. Kan bli värre liksom. Dessutom snackat ( medans jag haft varm bostad) i flera år om att tälta på vintern men det blev aldrig av så passade helt enkelt på när det vart. Dags att flytta från mitt förra ställe som jag fick varsko om en sak helt år i förväg att det var otillgänglig är för lig

Vintern var mestadels varm, visst ibland vaknade man törstig och så kall i skägget så det droppade ( kommer ihåg en morgon i synnerhet då det var tjusigt gott att släcka törsten med tonic Water, huruvida det hade att göra med kopplingen mellan den där påstådda anti malaria bark grejjen som ska vara i och mitt tidigare möte med ( som alien ) människa - vet väl fåglarna.

Citat:
Ursprungligen postat av hockex
Jäkla dekadens.
Antar att du är arbetslös? Hur ser socialen på att du sover ute och vad plockar du ut i bidrag varje månad?



Planer på att skaffa ett bättre tält?
Specialen är jag så nöjd att det slippa. Jag arbetar varje dag nästan, inte sällan på söndagar . Så släng dig i väggen.


Självklart fick jag een jag nytt tält så fort grävlingen, mullvaden eller whatever nu sökt sig in men det var av Guds Nåd och min himmelska Fader i Jesus Namn som ordnat detta åt mig. Ft så har jag bara en presenning eller två som tak, förstått att t grunden är viktigast och där lade jag ner flera timmars arbete för det ställe där jag har nu. Grävt ned lite stenar osv
__________________
Senast redigerad av FridensGudJesus 2023-05-24 kl. 00:33.
Citera
2023-05-24, 00:33
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FridensGudJesus
Knappast , jag trivs i skogen och har tak över huvudet, saker att göra på dagarna och fryser inte. Så hemlös kan du kalla någon annan.

Vintern var mestadels varm, visst ibland vaknade man törstig och så kall i skägget så det droppade ( kommer ihåg en morgon i synnerhet då det var tjusigt gott att släcka törsten med tonic Water, huruvida det hade att göra med kopplingen mellan den där påstådda anti malaria bark grejjen som ska vara i och mitt tidigare möte med ( som alien ) människa - vet väl fåglarna.


Specialen är jag så nöjd att det slippa. Jag arbetar varje dag nästan, inte sällan på söndagar . Så släng dig i väggen.

Vintern var mestadels varm,

Jag tror dig inte. Vintern var KALL! Det var kallt även om man så var inomhus och inte höll igång värmen.
Ditt vatten borde fryst till is ganska många ggr. Tror inte alls på att du bodde i tält på vintern.
NU är det nog soft men inte vintertid.

*trolltråd*
__________________
Senast redigerad av Tarmstuvning 2023-05-24 kl. 00:37.
Citera
2023-05-24, 00:37
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Vintern var mestadels varm,

Jag tror dig inte. Vintern var KALL! Det var kallt även om man så var inomhus och inte höll igång värmen.
Ditt vatten borde fryst till is ganska många ggr. Tror inte alls på att du bodde i tält på vintern.
NU är det nog soft men inte vintertid.
Instämmer

Nu var jag inte sällan inomhus och arbetade i en källare och svettades men det är sant att t vattnet bör ju frysa i tältet. Men faktum är att jag hade en vattendunk därinne som inte frös och n endaste gång mig veterligen, och den befann sig vid fötterna så du kan kke föreställa dig att det jag hade en liten koll på den iaf.

Saken är sån här att jag haft som rutin att t varje kväll innan jag går in i tältet Hannes mig ett antal vinflaskor som är fyllda med kokhett vatten och jag har lagt de flesta vid fötterna och så kan man ta upp en eller fler vid behov. Ställen jag märkt gör stor nytta är om man drar upp till Magnivå men även en under kudden gör susen ibland, tror jag


Du får tror vad du vill, åsikter är som smör i solsken
Citera
2023-05-24, 00:42
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FridensGudJesus
Instämmer

Nu var jag inte sällan inomhus och arbetade i en källare och svettades men det är sant att t vattnet bör ju frysa i tältet. Men faktum är att jag hade en vattendunk därinne som inte frös och n endaste gång mig veterligen, och den befann sig vid fötterna så du kan kke föreställa dig att det jag hade en liten koll på den iaf.

Saken är sån här att jag haft som rutin att t varje kväll innan jag går in i tältet Hannes mig ett antal vinflaskor som är fyllda med kokhett vatten och jag har lagt de flesta vid fötterna och så kan man ta upp en eller fler vid behov. Ställen jag märkt gör stor nytta är om man drar upp till Magnivå men även en under kudden gör susen ibland, tror jag


Du får tror vad du vill, åsikter är som smör i solsken
Nykokta ägg funkar bra som värmekälla, sen käkar man dem till frukost…kaviar och knäckebröd så ordnar det sig!
Värma stenar i elden är oxå bra värmekälla under vinterhalvåret…bra sovsäck är A och O 🤔
Citera
2023-05-24, 00:44
  #10
Medlem
daskapitans avatar
Prisa Gud
Låter som en bra plan.
Fukten.
Det är ju jobbigt. Tror att det hade varit det värsta för mig.
Citera
2023-05-24, 00:45
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Nykokta ägg funkar bra som värmekälla, sen käkar man dem till frukost…kaviar och knäckebröd så ordnar det sig!
Värma stenar i elden är oxå bra värmekälla under vinterhalvåret…bra sovsäck är A och O 🤔
Eeh…granris under sovplats…liggunderlag, wellpapp, frigolit!
Man sover inte direkt på marken🤔
Citera
2023-05-24, 00:45
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fghj
Fångar du solenergi för att ladda eventuell telefon?
Det hade jag kunnat göra sedans dag 1 men pga att jag haft tillgång till en bekants garage så laddar jag där. Planen är dock att använda 100~watt panelen som jag köpte för säkert fem år sedan till detta ändamål

Ang din andra fråga som inte vart besvarad än så kan jag svara att den värsta natten var helt klart när det var som kallast, men det var väl ett par stycken där som jag nästan frös skägget till is. Men då jag eldar i täkter med sprit dröjer det inte länge innan det blir som bastu. Obs att jag inte rekommenderar någon att ta in eld i tält, det är sjukt vad plast brinner. Plast är i princip fast olja btw


Sen bör tilläggas att jag tillämpat en del försiktighetsåtgärder som tex i taket har plåt, även haft pansar vid mark. Plåtar vid ”kaminen”. Brandsläckare, flera brandfiltar och även kattsand (bentonit) på tältgolvet
__________________
Senast redigerad av FridensGudJesus 2023-05-24 kl. 00:47.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback