Citat:
Ursprungligen postat av
K-Glitchen
Minns att jag pratade med en kvinna på aftonbladets chatt. Det var helt nytt då man tyckte det var helt otroligt att kunna prata med någon helt okänd människa.
Det gled in på sex ( gör det inte alltid det?) och hon hade en rakad fitta sa hon. Jag var 100% säker på att hon var på riktigt.
Minns ännu besvikelsen när det visade sig vara nån fejkperson från nån öststat som ville sälja cigarettlimpor.
På 90-talet rökte många fortfarande och efter nån rejäl höjning på tobaksskatten så blev svarta ryska/polska cigaretter väldigt inne då ingen hade råd med marlboro/prince längre.
Ungefär samma tid som man kunde tjäna stora pengar på att bränna egna cd-skivor med en massa skitprogram till dom som inte fattade nånting och precis skaffat en ny "pentium-dator".
Jo, har minnen av det. Även då fanns chatbotar som kunde framstå som verkliga personer, men man upptäckte snart att de upprepade sig hela tiden och kom med konstiga frågor, då förstod man att det inte var äkta. Var inne på en chat som hette Chatta.com och pratade med en kvinna (som jag trodde iallafall). Rätt vad det är kommer flera "personer" och lägger sig i diskussionen och börjar bedöma mig som person, det hela kändes rätt märkligt, men förstod senare att det var chatbotar.