Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-05-25, 22:02
Medlem
Ganonitos avatar
Omegle finns ju fortfarande.
Citera
2023-05-25, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Tyckte sådana chattar var tråkiga. Det fanns mycket roligare irc-chattar. De var ofta nischade.

Jag är fortfarande på IRC och har ett chattrum sedan 2002 som fortfarande lever och som faktiskt har några medlemmar kvar sedan starten.

blev besviken och ledsen när jag drog in på irc för nåt år sedan för första gången på många många år... freenode var helt dött? och quakenet extremt låg aktivitet
Citera
2023-05-25, 22:30
Moderator
vhes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrayPagan
Alltså, som någon annan nämnde innan så finns ju faktiskt IRC fortfarande kvar och används, om än inte i lika stor utsträckning / av lika många procentuellt. Men jag skulle inte bli förvånad om det faktiskt finns fler på IRC idag än för 20 år sedan helt enkelt pga fler är online idag totalt sett.

Sen suckar jag nästan dagligen åt alla "moderna" tjänster som Discord och Slack jag tvingas använda på jobbet. De är ju för fan bara en propritär webb-baserad kopia av IRC med lite grafiska emojis och stöd för bilder... Varför inte bara använda orginalet istället?

Medhåll. Eller alltså, jag förstår varför folk föredrar Slack och Discord idag - jag gör det bara inte själv.
Browserbaserade chattar, som den TS pratar om, var dock fenomenalt usla. Den aningen högre tröskeln för att komma åt IRC var ju mest en feature - den filtrerade bort det värsta skräpet.
Citera
2023-05-25, 22:32
Moderator
vhes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stezt
blev besviken och ledsen när jag drog in på irc för nåt år sedan för första gången på många många år... freenode var helt dött? och quakenet extremt låg aktivitet

freenode dog för att det blev utsatt för en hostile takeover, och typ alla migrerade libera.chat. https://en.wikipedia.org/wiki/Libera_Chat

[edit]: Och quakenet-målgruppen drog väl till Discord, får man anta?
Citera
2023-05-25, 23:27
Medlem
Aftonbladets chat var rätt skev.
Ena stunden så snackade man med en tjej som slutade med sex och sprit.
Andra stunden toktrollade man och låtsades vara en kåt neurosedynskadad kvinna utan ben.
Fina minnen från den tiden.
Citera
2023-05-25, 23:33
Medlem
Nordoxens avatar
Ja det var rätt kul. Idag är väl motsvarigheten discord även om det inte är riktigt samma sak. Skulle en såda finnas idag skulle det bara vara en massa troll dock tyvärr. På den tiden då de var aktuella så var ju internet fortfarande hyfsat nytt och spännande för många och folk betedde sig online jämfört med idag.

Kan ibland sakna ICQ minns fortfarande det där apljudet när man fick ett meddelande som blinkade på skrivbordet.
Citera
2023-05-25, 23:52
Medlem
Jag kommer ihåg att jag och en kompis var på aftonbladets sådan chat och att vi konstant blev skrivna till med: Kåt? Knulla? Letar du efter en kåt man? Har du cam? och liknande väldigt direkta frågor och vi testade alla möjliga olika åldrar i bägge kön, Allt från Amanda17 till Bertil65 och det var likadant. Ibland från samma person oavsett vem vi låtsades vara. Jag undrar hur en del där var funtade som tydligt verkade gå igång på precis vem som helst. Är man så kåt av sig att man attraheras av precis alla kan man ens gå ut då?
Citera
2023-05-26, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverighiztan
Hur lyckades du med det?

Kommer inte riktigt ihåg hur det funkade. Men man gjorde väl ett nick och lite så, sen var det bara att välja ett chattrum och dra igång?

Jag skojade med tjejerna och deras hästar. Sa själv att jag hade en häst som knappt fick mat. Kommer ihåg att tjejerna blev vansinniga. Kul var det, jag var inte så gammal och det var i början av Aftonbladets lansering.
Citera
2023-05-26, 09:09
Medlem
K-Glitchens avatar
Minns att jag pratade med en kvinna på aftonbladets chatt. Det var helt nytt då man tyckte det var helt otroligt att kunna prata med någon helt okänd människa.

Det gled in på sex ( gör det inte alltid det?) och hon hade en rakad fitta sa hon. Jag var 100% säker på att hon var på riktigt.

Minns ännu besvikelsen när det visade sig vara nån fejkperson från nån öststat som ville sälja cigarettlimpor.
På 90-talet rökte många fortfarande och efter nån rejäl höjning på tobaksskatten så blev svarta ryska/polska cigaretter väldigt inne då ingen hade råd med marlboro/prince längre.

Ungefär samma tid som man kunde tjäna stora pengar på att bränna egna cd-skivor med en massa skitprogram till dom som inte fattade nånting och precis skaffat en ny "pentium-dator".

Nån som minns?

Vill du ha "office-paketet?" för 300 spänn får du den med nyckel och allt!!!
"wow" självklart köper jag det!!!! ( vad fan är officepaketet??????)

ha ha ha.
Citera
2023-05-26, 13:12
Medlem
Sverighiztans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raidrunk
Jag skojade med tjejerna och deras hästar. Sa själv att jag hade en häst som knappt fick mat. Kommer ihåg att tjejerna blev vansinniga. Kul var det, jag var inte så gammal och det var i början av Aftonbladets lansering.

Hahaha den är ju faktiskt klockren. Hästtjejer blir ju helt jävla rabiata när de hör om en häst som missköts eller liknande.

Önskar att det fanns någon likvärdig chatt idag. Men det kanske det gör, jag vet inte.
Citera
2023-05-29, 20:25
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Jag saknar dessa chattar.
Idag går allt ut på att man skall visa en bild på sig själv o sedan knulla.
Man kan inte längre bara träffa slumpmässigt folk o prata om allt mellan himmel o jord.
Idag får man 0,2 sekunder och har man inte gjort den andre kåt på den tiden så blir man utbytt.

Håller med. Är så trött på att allt ska gå ut på sex idag. Var trivsamt att kunna prata med folk om allt möjligt, som du säger.
Citera
2023-05-29, 20:27
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordoxen
Ja det var rätt kul. Idag är väl motsvarigheten discord även om det inte är riktigt samma sak. Skulle en såda finnas idag skulle det bara vara en massa troll dock tyvärr. På den tiden då de var aktuella så var ju internet fortfarande hyfsat nytt och spännande för många och folk betedde sig online jämfört med idag.

Kan ibland sakna ICQ minns fortfarande det där apljudet när man fick ett meddelande som blinkade på skrivbordet.

Ja, det fanns mer respekt. Och man förstod mer vilka gränser man inte fick gå över. Det var mer avslappnat, som att snacka med en kompis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in