Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-05-25, 20:11
Medlem
Min MC utsattes i slutet av förra säsongen för ett klumpigt stöldförsök. Det dom lyckades göra var att förstöra tändningslåset.
Hojen var sedan på verkstad.
Under vintern har jag underhållsladdat batteriet enligt konstens alla regler. Jag startade upp hojen efter vintern utan problem men snart började den vägra starta så jag köpte ett nytt batteri.
Nu har jag samma problem igen. Hojen startar inte så jag måste ladda igen.
Kan det vara något fel vid reparationen som gör att batteriet laddas ut? Någon okänd strömtjuv?
Alla alternativa teorier beaktas så att jag kan ta tillbaka hojen för reklamation av reparationen som försäkringsbolaget stod för. Eller ska jag vända mig direkt till försäkringsbolaget?
Citera
2023-05-27, 11:46
Medlem
Bantapublicservices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddoque2
Min MC utsattes i slutet av förra säsongen för ett klumpigt stöldförsök. Det dom lyckades göra var att förstöra tändningslåset.
Under vintern har jag underhållsladdat batteriet enligt konstens alla regler. Jag startade upp hojen efter vintern utan problem men snart började den vägra starta så jag köpte ett nytt batteri.
Kan det vara något fel vid reparationen som gör att batteriet laddas ut? Någon okänd strömtjuv?
Alla alternativa teorier beaktas så att jag kan ta tillbaka hojen för reklamation av reparationen som försäkringsbolaget stod för. Eller ska jag vända mig direkt till försäkringsbolaget?

Kontrollera först att batteriet är kopplat korrekt, gå sedan igenom säkringarna och se ifall någon har brunnit upp.
Vad för mc kör du?
Citera
2023-05-27, 23:20
Medlem
Självklart sitter batteriet som det skall och det är inget fel på säkringarna. Som jag skrev. Hojen startar lätt efter laddning men ett tag senare går den inte att starta och jag måste ladda det nya, och korrekt anslutna, batteriet igen.
Strömtjuv?
Något fel med stöldskyddet (chip i nyckeln)?
Citera
2023-05-29, 00:59
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddoque2

Har du mätt batteriet innan du startar för att se vad det ligger på? Har du larm på mc:en? Har du mätt upp och kollat om du har krypström? Laddar batteriet som det ska när du laddar det? Mät upp vad batteriet ger för laddning när mc:en är igång. Borde ligga runt 14.5-14.7 volt.

Har du rätt batteri till din mc, så du inte har köpt fel batteri?
Senast redigerad av glajarn 2023-05-29 kl. 01:09.
Citera
2023-05-31, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Har du mätt batteriet innan du startar för att se vad det ligger på? Har du larm på mc:en? Har du mätt upp och kollat om du har krypström? Laddar batteriet som det ska när du laddar det? Mät upp vad batteriet ger för laddning när mc:en är igång. Borde ligga runt 14.5-14.7 volt.

Har du rätt batteri till din mc, så du inte har köpt fel batteri?
Jag har rätt batteri men har ännu inte mätt upp eventuell krypström, vilket jag tror är boven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in