2023-05-26, 20:00
Medlem
ingetbranicks avatar
Dags för årets andra Grand Slam-turnering på det härligt roströda gruset i Paris. En av tennisårets givna höjdpunkter, i år tyvärr utan fjolårsvinnaren och den obestridlige gruskungen Nadal. I kungens frånvaro kan dock mycket väl kronprinsen Alcaraz föra de stolta spanska traditionerna vidare. Utmanare finns i form av Djokovic, Medvedev, Rune, Ruud och Tsitsipas, men som jag ser det har varken norrmannen eller greken det som krävs mentalt för att kunna gå hela vägen.

Alcaraz är toppseedad före Medvedev, Djokovic, Ruud, Tsitsipas och Rune. Av de tjugo högst rankade saknas utöver Nadal bara Berrettini. Tyvärr är Alcaraz och Djokovic på samma sida i seedningsträdet och kan därför inte mötas i finalen.

Svenska framgångar kan vi knappast räkna med numera, utan det får ses som en framgång att vi har tre singelspelare med i huvudturneringen, Mikael Ymer och Rebecca Peterson via ranking och Elias Ymer via ett framgångsrikt kval där han slog tyske Rom-sensationen Hanfmann i kvalfinalen. Och så ska väl André Göransson spela dubbel i par med den skotske japanen Ben McLachlan.

Eurosport sänder som vanligt, förhoppningsvis på båda sina kanaler om inte snooker eller motorsport konkurrerar om utrymmet.

Allez! On y va! Allons-y!

https://www.atptour.com/en/tournamen...s/520/overview

https://www.rolandgarros.com/en-us/
Citera
2023-05-26, 21:07
Medlem
Landskamp direkt! Eymer-Ruud
Citera
2023-05-26, 21:22
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Och så ska väl André Göransson spela dubbel i par med den skotske japanen Ben McLachlan.

Låter helt jävla sjukt. (say no to racism)

Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Landskamp direkt! Eymer-Ruud

Håller på Ruud, 100%.
Citera
2023-05-26, 21:23
Medlem
Blir nog inte så mycket tittande för mig nu i början. Landskampen kommer jag försöka ha koll på, liksom Struff-Lehecka och Felix-Fognini.
Citera
2023-05-26, 23:32
Medlem
Blir det ingen omröstning om vem man tror vinner det hela?
Citera
2023-05-27, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cassini
Nä det är så gott som klart redan Djoko någon MTO fram till finalen gör underverk som vanligt😀😎
Citera
2023-05-28, 16:21
Medlem
ingetbranicks avatar
Eurosport 2 sänder, men med engelska kommentatorer. Det var flera år sen sist. Snålt.
Citera
2023-05-28, 16:24
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cassini

Vem tror DU vinner? Själv tror jag på Alcaraz. Skyhög favorit, faktiskt. Djokovic, Medvedev och Rune är de enda som kan utmana.
Citera
2023-05-28, 16:59
Medlem
Ser ut att gå onödigt lätt för Musetti mot Mymer iofs väntat
Citera
2023-05-28, 17:14
Medlem
Sorry mymer har gått från 0-2 till 3-2 Bravo
Citera
2023-05-28, 17:21
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Vem tror DU vinner? Själv tror jag på Alcaraz. Skyhög favorit, faktiskt. Djokovic, Medvedev och Rune är de enda som kan utmana.

Ser Djokovic som större favorit. Alcaraz har ännu inte bevisat att han kan klå the Big Boys i grand chelem. Och Djokovic vet hur man vinner såna här turneringar. Han tar det.

Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Sorry mymer har gått från 0-2 till 3-2 Bravo

Fan har skiten redan börjat?

Break nu för Ymer. Gillar normalt inte Musetti särskilt mycket, men här håller jag på honom.

Och jag noterar att Ymer fortfarande inte verkar sponsrad av Wilson.

0-40 Musetti, blev 15-40 nu. Ta det Lorenzo!

Kan tillägga att jag redan på förhand trodde att Mymer nog kan hota Musetti, som har en tendens att förlora lite här och var. Han är knappast särskilt stabil än.

Rebreak.
Citera
2023-05-28, 17:38
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Ser Djokovic som större favorit. Alcaraz har ännu inte bevisat att han kan klå the Big Boys i grand chelem. Och Djokovic vet hur man vinner såna här turneringar. Han tar det.

Djokovic har säkert inget emot att mycket fokus nu ligger på Alcaraz. Självklart vore det idioti att räkna bort serben, för han vet vad som krävs, som sagt. Hur som helst tror jag att turneringens stora match ur alla synvinklar blir semifinalen mellan Alcaraz och Djokovic. "Grand Chelem", ja så heter det ju på grodspråket.

"Skyhög favorit" var väl att ta i, för övrigt. Men jag bidrar gärna till att lägga pressen på Alcaraz eftersom jag inte vill se honom vinna - än.

Citat:
Break nu för Ymer. Gillar normalt inte Musetti särskilt mycket, men här håller jag på honom.

En skön italiensk yngling med känsla, känslor och en klassisk enhandsbackhand därtill. Vad finns inte att gilla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in