2025-01-31, 23:50
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaAstar
Scania och Volvo ligger långt framme när det gäller självkörande teknik och har redan testat autonoma lastbilar i olika miljöer. Volvo har redan idag självkörande lastbilar i drift, exempelvis i USA, där de transporterar gods autonomt mellan olika transporthubbar.

EU har på senare tid lättat något på byråkratin kring självkörande fordon, vilket öppnar upp för snabbare utveckling och implementering. Steven Peeters brukar vara en bra källa för att analysera och bryta ner de senaste händelserna inom området i EU.

Enligt en nylig tolkning verkar det som att Tesla endast behöver bevisa att deras system fungerar på europeiska vägar innan det kan godkännas för användning inom EU. Detta kan potentiellt bana väg för en snabbare introduktion av Teslas autonoma körteknik på den europeiska marknaden.

Youtube: Steven Peeters

Jag skulle inte sätta mig i en självkörande bil än så länge och skulle vädret dessutom vara av den sämre sorten med snö så skulle jag hålla mig väldigt långt borta.
Jag har jobbat med sensorer i industriell miljö och man aktade sig för att lova perfekt funktion utomhus, dammiga miljöer, i solljus och vibrationer.
En bil har säkerligen en del av alla dessa saker och de maskiner jag kom i närheten av kördes inte i 120 km/h.
Citera
2025-01-31, 23:53
Medlem
Puttinavas avatar
Såg en video om en självkörande bil i USA idag som började köra mot färdriktningen och när den ombads stanna av polis, körde rakt genom en korsning innan den stannade. Polisen fick tala med supporten genom bilen, så en kille i indien svarar om en bil i USA han aldrig sett. Märkligt när det gäller potentiella dödsolyckor. Anser att man inte bör våga sig in i en sådan på ett par år åtminstone.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in