• 1
  • 2
2023-05-30, 21:01
Medlem
sonicyouthzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Problemet med vätskedskadad eleketronik den bli aldrig 100% bra ingen.. Det som att krocka med en modern bil, du kan smicka upp bilen så den fräsch uteifrån. Men du har massor med elektronik i en modern bill som skadad och inte bli åtgärdade vid smickningen.
Inser detta, får se om försäkringsbolaget instämmer
Citera
2023-06-02, 20:03
Medlem
eltonkebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicyouthz
Inser detta, får se om försäkringsbolaget instämmer
Det lär de, eller snarare deras serviceverkstad, göra. Vätskeskadad elektronik är skrot.
Citera
2023-06-03, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicyouthz
Spillde vatten på min MacBook för mer än 3 dagar sedan. Datorn startar inte och har ringt min försäkring som önskar ett kostnadsförslag från en reperatör. Efter att ha läst en massa om andra med liknande besvär låter det som att det nästan är onödigt att försöka rädda datorn efter såhär lång tid pga korrosion.

Är det värt ett försök ens eller ska jag sikta på att få någon sorts ersättning istället bara ? Vill inte behöva oroa mig för att det ska bli problem senare heller.
Har allriskförsäkringen med ett nyvärdeskydd, datan kostade 30 000 ny, vad får man ungefär i ersättning då ?

Fungerar oftast bra att få bort elen och sedan låta den stå 1-2 dagar ett varmt ställe, t.ex. uppvärmd badrumsgolv.
Citera
2023-06-03, 16:45
Medlem
Sätt den öppen i en tät plastbox helt täckt med jasminris. Låt den stå varmt, gärna i solen. Har du tur så funkar den efter 1-3 månader.

Sötvatten kan gå fixa med lite tur beroende på mängd. Saltvatten däremot lämnar kvar torkade saltkristaller på kretskort och kontakter som permanent kortsluter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in