Citat:
Ursprungligen postat av
The-D-Drumpf
En sak som jag inte tänkte på när jag svarat dig...
Har du en riktig allrisk där dom byter ut varan utan problem så har dom verkligen all rätt att kräva att du ska ha ett kostnadsförslag från en reparatör. Så at dom vet att du inte försöker blåsa dom.
Du har säkert köpt din dator hos en serös återförsäljare.
De tar antingen ut en smärre avgift vilket i proportion till 30 tusen lär var liten.
Eller så kommer den som är servicetekniker där du köpt den direkt konstatera att den inte går att laga och därmed skriva ett intyg till försäkringsbolaget rakt av.
Förstår inte riktigt vad du menar men att jag skulle ta den till servicetekniker där jag köpt den. Har tagit den till en reperatör här i Malmö som sysslar med macreperation, tror inte Netonnet skulle ta emot den . Frågan är, hur dyrt kan en renovering bli? En ny dator kostar 30lax känns som man kan reparera det mesta under den summan
Citat:
Ursprungligen postat av
hiphopper08
Eller så blev den Stulen på hemresan i kollektivtrafiken?
Wink wink
Tack för rådet men jag vill inte trassla in mig i något försäkringsbedrägeri. Dessutom blir ersättningen mindre tror jag
Citat:
Ursprungligen postat av
sommarlov
Alla dina försök att göra något nu minskar värdet.
Sälj den i befintligt skick.
Ingen skulle vilja köpa en stendöd MacBook för mer än 2000kr , och det verkar som jg för ut en summa på försäkringen betydligt högre än så
Citat:
Ursprungligen postat av
PalmeKiller
Kan du plocka ut en ny dator på försäkring gör det. Vattenskadade datorer är svåra att få bra. Även om det ser ut att fungera, så kan det strular senare.
Har också tänkt på att även om dom får igång skiten, borde inte det nödvändigtvis betyda att den är fixad. Önskar nästan att den inte går att rädda