Citat:
Fallet Skripal försökte jag följa på plats; och det stank från dag ett.Det stämmer att kopplingen mellan Ukrainakriget och priserna är ett skapat samband. Utdelningen av EU:s Coronafonder bidrog också.
Iran var också med på ett hörn i Skripal-härvan. De hade visat att det inte bara är ryssar som kan göra Novichok men det hade gjorts i samarbete med internationella myndigheter.
Iran var också med på ett hörn i Skripal-härvan. De hade visat att det inte bara är ryssar som kan göra Novichok men det hade gjorts i samarbete med internationella myndigheter.
Jag - precis som många andra - väntar fortfarande på att få del av bevisen mot de två ryssarna (uppenbarligen ett bögpar på semester).
Theresa May ville förtvivlat avleda uppmärksamheten från den annalkande konstitutionella krisen; och nappade på förslaget från sin sugardaddy i Civil Service, så hon kunde utföra sin turné av europeiska huvudstäder, för att visa sig på styva linan.
Jag vill även utnämna den långtgående feminiseringen, som en viktig orsak till det (väst)europeiska förfallet.
Dels gällande kvaliteten på ledarskap (sedan slutet på 90-talet, har många kvinnliga ’ledare’ - trots ständig upprepning av ordet ”kompetens” - tillsatts med kön som främsta merit); men också feminiseringen av samhället och yrkesutövning. I form av utfrysning av människor med andra åsikter, oförmågan att skilja på uppdrag och den egna personen, kriminaliseringen av ”hat”; och naturligtvis konsensusbeslut.
En återställning av tidigare ordning - när Sverige och Västeuropa stod på topp, med män på de positioner där män bör styra; och professionalitet, integritet och hierarkier underbyggde starka, homogena nationer - skulle enligt min mening lösa flertalet problem vi numer brottas med.
Tredjevärldenmigration, klimattrams, laglöshet (genom immunitet för ”skyddade” grupper); och andra dumheter.