Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2023-05-30, 12:16
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Det man snarare skall inrikta sig på, är hur man hittar vägar för att låta människokroppen sluta åldras och konstant reparera sig själv, så man inte till slut dör av ålderdom, cancer eller andra diverse sjukdomar.

Stoppa åldrandet, stoppa alla dödliga sjukdomar, så har vi lösningen.

Då behöver människan bara se till att sköta om sin kropp så den inte allvarligt skadas i en olycka eller annan dödlig incident.

Bättre än så kan vi inte göra.

Detta är dock fullt möjligt och genomförbart, vi har bara inte kommit på exakt hur. Detta, möjligen, kan AI hjälpa till med genom beräkningar, snabbare datorer osv.
Citera
2023-05-30, 16:29
Medlem
L3nn4rts avatar
Om vi skulle kunna klara av att skapa artificiella kroppar som klarar av att hantera våra sinnen (om vi nu skulle behöva dom i framtiden) så kommer vi att leva länge. Jag tror det är den vägen vi kommer gå slutligen. Det enda allt hänger på är hur vi kan lagra vårt medvetande och allt som gör oss till egna individer som vi sedan för in i dessa kroppar.

Jag är nästan övertygad om att vi kommer kunna återskapa våra mänskliga hjärnor i framtiden. Jag kan inte se hur det skulle vara omöjligt.
Citera
2023-06-01, 16:35
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Virtuell verklighet kommer nog ta väldigt lång tid att utveckla för att fullt ut kunna spela på alla våra sinnen som vi vill uppleva dom, speciellt när det kommer till lukt, smak och känsel. Människan älskar ju att resa och upptäcka, och det tror jag ändå att de flesta även i framtiden föredrar att göra i fysisk form.

Men visst, det finns de som föredrar virtuell verklighet också.

Vi får börja med att skicka artificiella tidsresenärer i digitalt format. En AI-bestyckad kod genom rumstiden är åtminstone teoretiskt möjligt. En sändare och en mottagare kommer dock alltid att behövas, så vi får väl börja med mottagaren.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in