Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-07, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Jag ser det som positivt. Om svensken nu verkligen ska ta emot mngkulturen fr den frst att Kulturmarxismen gr helt emot den.
Jag stdjet inte dessa grydsfrnvnda konspurationsteorier om sk. "kulturmarxism", men det r bra att fler mnniskor i landet brjar konfrontera den ateistiska vrldsynen som prglar mnga av samhllets institutioner.
Citera
2024-04-07, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Rasblandade underklassen i latinamerika hatar tminstone inte vita europeer p samma stt som afrocentrister i usa eller muslimer. De r ocks dliga p att organisera sig politiskt, hela latinamerika har en vit elit som styr lnderna. Deras spoperor r mycket vitare n random skit som disney producerar. Presidenter i latinamerika r oftast vita, till och med nr bara 10% av befolkningen r vita vilket skiljer de frn stder som chicago och baltimore zom bara har svarta borgmstare eller sydafrika med afronationalistisk styre.

Samma med MENA-spor. Shr ser skdespelarna ut i turkiska spoperor:

https://www.middleeasteye.net/sites/...upplied%29.jpg
Citera
2024-04-07, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
I Sverige r mnga syrianer och iranier allierade med SD och KD, medan araberna flockas till Sossarna och V.

Var kan man se sdan statistik?
Citera
2024-04-07, 19:00
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatPaella

Fr det frsta s r alla MENA-grupper mer sossar n svenskar r.

Men om man kollar p olika grupper s r det ju allmnt knt att assyrier och iranier r mer svenskvnliga n araber.

T.ex. blev KD stora p gymnasiet i Norra Botkyrka i skolvalet, troligtvis p att mycket assyrier bor dr. Samma kan inte sgas om skolvalet i Rinkeby eller Rosengrd.

Vad tycker du frresten om Luai Ahmed? Han r min favoritarab.
Citera
2024-04-07, 19:33
Medlem
Citat:
Fr det frsta s r alla MENA-grupper mer sossar n svenskar r.

Men om man kollar p olika grupper s r det ju allmnt knt att assyrier och iranier r mer svenskvnliga n araber.

T.ex. blev KD stora p gymnasiet i Norra Botkyrka i skolvalet, troligtvis p att mycket assyrier bor dr. Samma kan inte sgas om skolvalet i Rinkeby eller Rosengrd.

Vad tycker du frresten om Luai Ahmed? Han r min favoritarab.

Rinkeby r mer somalier n MENA.

Rosengrd och Rinkeby r dessutom snarare 95% utlndsk bakgrund. Botkyrka r bara 60.
Citera
2024-04-07, 19:47
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Samma med MENA-spor. Shr ser skdespelarna ut i turkiska spoperor:

https://www.middleeasteye.net/sites/...upplied%29.jpg

Jo, i Turkiet hr jag att speciellt kvinnor med slaviska rtter (de s kallade tjerkesserna) slr igenom som skdespelerskor.

Den hr sidan tycks klaga p att bara vita skdespelare fick roller i en brasiliansk spopera:

https://blackbraziltoday.com/new-pri...56-characters/

Men det r antagligen inte en lika mktig afrocentrisk rrelse dr som i USA, antagligen fr att de flesta svarta r hlften vita/indianer, ingen vet vart de kom ifrn och de flesta mulatter vill framhva sig som "nstan vita" (kategori som anvnds i brasilien).

Ministrar r ocks nstan bara vita och nstan bara mn:

https://veja.abril.com.br/politica/s...jair-bolsonaro

Trots att vita befolkningen bara r runt 25-30% av befolkningen allts. Jmfr detta med sydafrika dr nstan ingen rasblandning har funnits med:

https://mediahack.co.za/sa-politics-numbers/

Ingen vit representation dr. S jag tror inte att latinos r ett stort problem fr amerikanerna utver att de fr favelas och massa kriminalitet, latinos r politiskt ointresserade och har ingen etnocentrisk hat/rivalitet mot vita (de har oftast mer vita gener n ngot annat).

Drmed att svarta klagar varje r att de inte r nominerade till oscarn, trots att svarta varit verrepresenterade senaste 10 ren, medan latinos knappt ngonsin r nominerade och skiter i det.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2024-04-07 kl. 19:59.
Citera
2024-04-07, 21:42
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ortensord
Genom invandring fr Sverige mnniskor som vrderingsmssigt r betydligt konservativare n majoritetssvenskarna. Allt frn synen p familjens betydelse, individuell sjlvfrverkling, sexualitet, religion, knsroller, barnuppfostran, med mera.

Vad anser ni konservativa om denna konservativa boost i samhllet?

Det kan ingen ha missat. Viktigast r att vi tnker och agerar utifrn en svensk identitet.
Vi rstade bort allt vnsterliberalt skit frra valet och hela samhllsdebatten samt vrderingar har skiftat.

Jag talade i annan trd om konservatism och hur det begreppet kidnappats av rysk propaganda och nyfascistiska medlpare till dem.
(FB) Ignoransen kring konspirationsteorier

Varken en rysk invasion eller utrotning av folkslag behvdes fr att f trans- debatten vnda 180 grader som den gjort. Tnk p det och lt inte idioterna styra p ntet genom att ignorera skiten som de sprider.
Citera
2024-04-08, 06:50
Medlem
Detekarvissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Det kan ingen ha missat. Viktigast r att vi tnker och agerar utifrn en svensk identitet.
Vi rstade bort allt vnsterliberalt skit frra valet och hela samhllsdebatten samt vrderingar har skiftat.

Jag talade i annan trd om konservatism och hur det begreppet kidnappats av rysk propaganda och nyfascistiska medlpare till dem.
(FB) Ignoransen kring konspirationsteorier

Varken en rysk invasion eller utrotning av folkslag behvdes fr att f trans- debatten vnda 180 grader som den gjort. Tnk p det och lt inte idioterna styra p ntet genom att ignorera skiten som de sprider.

Om du menar att transdebatten gtt i konservativ riktning under SD-stdda regeringen Kristersson s har jag missat det. Tvrtom hller ju Kristersson p att sjlv driva igenom ytterligare liberalisering genom att underltta knsbyte och inte minst d fr minderriga. De som protesterat mest hgljutt mot detta r faktiskt feminister. Dessutom har transfrgan varit en het potatis i Sverige under mnga r eftersom feminismen r statsbrande ideologi.
Citera
2024-04-12, 23:59
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
I Sverige r mnga syrianer och iranier allierade med SD och KD, medan araberna flockas till Sossarna och V.

Citat:

Jag r ocks intresserad av om det finns ngon sdan statistik tillgnglig. Baserat p egna erfarenheter, framfrallt genom mitt arbete, ser jag samma mnster hos syrianer och iranier vad gller att de lutar t SD och KD. Lite osker p den arabiska populationen men afrikaner verkar ofta dras till de rda partierna. En annan grupp som jag tror r verrepresenterade bland SD-sympatisrer r kristna frn forna Jugoslavien. Men jag har inga siffror som stdjer det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in